Enda et nytt diy prosjekt?

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Webserver er nede i noen dager av forskjellige årsaker, slik at bildene ikke viser. Regner med at den kommer opp igjen i morgen.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Sånn at tråden ikke skal dø fullstendig ut. Jeg har byttet ut diskantene til tilsvarende, men de er Duelund modifiserte og det spilte rett og slett mye bedre. Åpnere luftigere og med mer attakk på strengene. Jeg måtte dempe diskanten noe, da disse er tilsynelatende mer sensitive enn standard XT25.
Noen mindre justeringer er også gjort på delefilteret.
Jeg synes subjektivt at disse høyttalerene spiller veldig bra.
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Innlegg i bildetråd uten bilder??
Nei, nei.....Hvor skal dette ende :D

R
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Har ikke tatt så mange bilder i det siste, men et par er det blitt. Tok høyttalerene opp for å teste.

Ved siden av mine Xavian XN360

Og bittelitt nærmere


Spiller mye på dem nå, og må medgi at de spiller flott. Meget engasjerende og dynamisk. Faktisk nesten så bra at det hadde vært interessant å ta dem med til diy rommet i Horten neste år ;-)
Dette gjelder spesielt etter at Duelund diskanten ble montert (takk for dem omf)
Av forsterkeri er de testet med Rør integrert el34 2*37W (med triodedrift og 2*13W ble det en anelse blodfattig), Jeff Rowland 250 W, zappulse klasse d monoblokker og en Parasound på noen watt. Alle fungerer utmerket på dem.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Har du mål og spec på disse høyttalerne?
 

kaareih

Fersking
Ble medlem
08.12.2005
Innlegg
1
Antall liker
0
JBL k2s 5500

Hei
Har fått tilbud om kjøp av ett par slik. Kjenner dem ikke, og er usikker på kvalitet/pris, noen gode råd ?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Hehe, ta en lytt og en kikk på dem......
Men mulig du postet i feil tråd? Tror kanskje du spør om JBL høyttalere.
 

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Innlegg
1.860
Antall liker
146
Vil gjerne se på noen mål ja, og hvordan du lagde plinten du snakker om. Regner med at det er foten?!

mvh
 

AndreasLie

Hi-Fi interessert
Ble medlem
08.12.2005
Innlegg
76
Antall liker
0
den svamp rulla du har brukt, han den noe navn/nr? tror jeg ikke har sett rulle som gir så fin finish, det var jo ikke antydning til spor. Aboslutt ett alternativ til sprøyte. Lækkert rett å slett.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Husker ikke hvilken svamprulle det var. Den er kastet nå , men mener jeg kjøpte den på en lokal malershop.
Plinten er ikke lagd enda. Har ikke fått tid. Det var foten ja.
Men en dårlig nyhet. En sprekk er kommet på den ene siden av den ene høyttaleren i fineren. Det så ikke bra ut. Må nok til med noe superlim og flikke desverre. Vet ikke hvorfor, men det har nå skjedd. Ødelegger liksom intrykket ganske mye kan en si.
Og idag kom en pakke fra audionotekits.. :)
Blir morsomt i julen det.
 

TH

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
59
Antall liker
0
Husker ikke hvilken svamprulle det var. Den er kastet nå , men mener jeg kjøpte den på en lokal malershop.
Plinten er ikke lagd enda. Har ikke fått tid. Det var foten ja.
Men en dårlig nyhet. En sprekk er kommet på den ene siden av den ene høyttaleren i fineren. Det så ikke bra ut. Må nok til med noe superlim og flikke desverre. Vet ikke hvorfor, men det har nå skjedd. Ødelegger liksom intrykket ganske mye kan en si.
Og idag kom en pakke fra audionotekits.. :)
Blir morsomt i julen det.

Ehhm, hvilket kit?

mvh
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.168
Antall liker
10.692
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Er vel sånn omtrent ferdig nå. Delefilter er montert i kassen, og en plint er montert. Bruker Eichmann Cable Pods høyttalerterminaler.

Og ja, det er virkelig lyse blå lister. Et rom i kjelleren som ikke er pusset opp enda. Blir nok neste prosjekt. Oppussing i kjeller, og voila ... lytterom.....
Spiller egentlig bra disse høyttalerene. Blir morsomt å finne et rom å ha dem i.


Fingermerker blir det alltid.


Et bilde fra når jeg hadde dem i stua. Var ikke helt klare da.
 
Topp Bunn