Enda en RIAA-tråd. Med noen spesifikke og strenge krav.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Nusse

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.04.2010
    Antall liker
    174
    Hei Zomby
    Lang opplisting av bra riaaer ovenfor. Siden du setter lav støy som et absolutt krav bør du vurdere ASR. Her er det null støy og meget bra lyd.
    For øvrig har jeg an NLE 17 liggende. Skurrer litt, men kanskje mulig å fikse for en billig penge. Hvis du ønsker kan du gjerne få den. Vi møtes på årsmøtet i vinylklubben. snakkes da.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.855
    Sted
    Bærum
    Hei Zomby
    Lang opplisting av bra riaaer ovenfor. Siden du setter lav støy som et absolutt krav bør du vurdere ASR. Her er det null støy og meget bra lyd.
    For øvrig har jeg an NLE 17 liggende. Skurrer litt, men kanskje mulig å fikse for en billig penge. Hvis du ønsker kan du gjerne få den. Vi møtes på årsmøtet i vinylklubben. snakkes da.
    -og hvis du ønsker en ASR, bør du selvsagt egentlig ha den dyreste......fordi Marius hos Stereofil sier den er myye bedre. ..... ha,ha...slik er det alltid. ASR er imidlertid uansett et godt produkt, selv om det finnes de som spiller mer oppløst.
    Liker du ikke rør, skal du i alle fall ikke ha Manley. Der ligger rørlyden tjukt utenpå.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Det er bare den dyreste som passer mine opprinnelige kriterier, er det ikke? XLR ut? ;)

Jeg er godt kjent med at den store ASR'en er dyr, for å si det sånn. Av de vi testet på RIAA-kvelden vår den gangen, så var nok ASR'en til cash (Mini Basis exclusive?)den jeg likte nest best. Men som jeg sa den gangen, så syntes jeg det var vanskelig å være sikker i en test med så mange ukjente faktorer på en gang.

Hjemme er det klart som dagen hva jeg foretrekker, men jeg har ikke hatt allverden til test foreløpig.

Kanskje jeg slipper også, det er litt bevegelse nå. Etter å ha fått innspill på hva som skal testes, så fyrte de 22'n opp igjen hos Dalens. Nå virker den. Jeg er ikke sikker på om det er gode nyheter, eller om det viser seg å være en periodisk feil som blir enda vanskeligere å finne..

Sist redigert av en moderator:

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.855
    Sted
    Bærum
    Kunne vært morsomt å høre den 22'n. Må være veldig bra! Jeg er for tiden på forsiktig jakt etter en partner til Manleyen, og vil da unngå alt som smaker av rør.

Mht ASR Basis Exclusive, så går det sikkert an å få et ganske godt tilbud, slik at man ikke skal la seg skremme av veiledende. Dette gjelder ikke minst fordi Stereofil stadig feirer sitt 10-årsjubileum. I forhold til hva man får, synes jeg faktisk uansett ikke at ASR er spesielt dyrt.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Man kan nok si det uten dårlig samvittighet, ja. NLE 22 er jæ*** god. Håper min viser seg fra sin beste side heretter. :D

ovitzi

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.07.2008
    Antall liker
    1.264
    Sted
    Snarøya
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Håper din NLE 22 fikk sin oppstandelse. Men jeg lurer på om NLE har forsvunnet fra markedet? Eller er de fortsatt i produksjon? Tror det kunne vært en fin oppgradering her hos meg.

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    45.652
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Aqvox har jeg hørt ved et par anledninger, syntes den var knall bra i forhold til pris, og eneste grunn til at prisen er så lav er at de kun selger direkte til sluttbruker.
    Super detaljert, helt stille, rca, xlr og masse justerings muligheter.
    Phono, stage, best Phonostage, highend, audiophile, balanced, Single-Ended, Class-A, current amplifier, phonostages, phonoamp, phono amplifier, phono preamp, RIAA,
    Vis vedlegget 257896
    Sorry for å kuppe tråden litt men hvilken pris har denne?så spennende ut

mvh

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Aqvox har jeg hørt ved et par anledninger, syntes den var knall bra i forhold til pris, og eneste grunn til at prisen er så lav er at de kun selger direkte til sluttbruker.
    Super detaljert, helt stille, rca, xlr og masse justerings muligheter.
    Phono, stage, best Phonostage, highend, audiophile, balanced, Single-Ended, Class-A, current amplifier, phonostages, phonoamp, phono amplifier, phono preamp, RIAA,
    Vis vedlegget 257896
    Sorry for å kuppe tråden litt men hvilken pris har denne?så spennende ut

mvh
    Bare trivelig at det diskuteres fortsatt. Det er en link til produsenten i innlegget du siterer. Den kan bestilles der. :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn