Enda en glimrende test av Bladelius Ask integrert med DAC/Streamer. Nå i Norske Stereo+

Vedlegg

Sist redigert:

Kommentarer

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.113
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Morten , hva dac chip bruker bladelius i ask ?
klarte ikke finne : (

• Liker
Reaksjoner: nat

nat

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
4.950
Torget vurderinger
6
Morten , hva dac chip bruker bladelius i ask ?
klarte ikke finne : (
Bladelius er ikke helt med på dette med hvilken DAC chip fabrikat som blir brukt. Folk har blitt for opptatt om det er Sabre, AKM, BB osv. Dette er noe markedsføringsavdelingene har satt feil fokus på!

Det som er viktig med et DAC chip er hvilken presisjonssortering det er, SN og dynamikk. Hvordan DAC chipen blir satt opp i kretsen er mer viktig. Ikke minst klokking, re-klokking som er uhyre viktig i den sammenheng. Bare avstanden mellom klokkene er meget kritisk og plasseringen av komponentene. Digitalfiltret har også VELDIG stor betydning på lydresultatet!

Det eneste jeg jeg vet. Er at planen var å bruke AKM Pro chip. Men så skjedde det et uhell på fabrikken i Japan. Så ble det en annen DAC chip. Når det kommer en test med lab resultat på DAC`en vil han avsløre hvilket DAC chip som er brukt. Den er selvfølgelig av meget høy presisjon. For Bladelius tjener stort sett ingen ting på DAC-kortet. Ble mye bedre og dyrere enn først antatt.

DAC kortet som sitter i Ask er garantert bit-perfekt og jukser heller ikke med samplingsfrekvensene. Spec på høyde med det aller beste som SN 134db…Du kan lese resten av spec her: https://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-ask/

Bladelius utvikler DAC kretsene sammen med noen av pionerens innenfor DAC utvikling ifra USA. Han jobbet som mange vet i USA i mange år som kreds-designer før han kom tilbake til Sverige.

Du kan høre på 4 forkjellige DAC`er med den samme Sabre DAC chipen og ingen av den låter likt. Noen låter rett og slett gråstein.

HAREPUSEN

avtrådt 010924
Ble medlem
04.11.2009
Antall liker
3.113
Sted
telemark
Torget vurderinger
2
Bladelius er ikke helt med på dette med hvilken DAC chip fabrikat som blir brukt. Folk har blitt for opptatt om det er Sabre, AKM, BB osv. Dette er noe markedsføringsavdelingene har satt feil fokus på!

Det som er viktig med et DAC chip er hvilken presisjonssortering det er, SN og dynamikk. Hvordan DAC chipen blir satt opp i kretsen er mer viktig. Ikke minst klokking, re-klokking som er uhyre viktig i den sammenheng. Bare avstanden mellom klokkene er meget kritisk og plasseringen av komponentene. Digitalfiltret har også VELDIG stor betydning på lydresultatet!

Det eneste jeg jeg vet. Er at planen var å bruke AKM Pro chip. Men så skjedde det et uhell på fabrikken i Japan. Så ble det en annen DAC chip. Når det kommer en test med lab resultat på DAC`en vil han avsløre hvilket DAC chip som er brukt. Den er selvfølgelig av meget høy presisjon. For Bladelius tjener stort sett ingen ting på DAC-kortet. Ble mye bedre og dyrere enn først antatt.

DAC kortet som sitter i Ask er garantert bit-perfekt og jukser heller ikke med samplingsfrekvensene. Spec på høyde med det aller beste som SN 134db…Du kan lese resten av spec her: https://norskaudioteknikk.no/project/bladelius-ask/

Bladelius utvikler DAC kretsene sammen med noen av pionerens innenfor DAC utvikling ifra USA. Han jobbet som mange vet i USA i mange år som kreds-designer før han kom tilbake til Sverige.

Du kan høre på 4 forkjellige DAC`er med den samme Sabre DAC chipen og ingen av den låter likt. Noen låter rett og slett gråstein.
Var bare nysjerrig
Kansje vi diyere er mer bevisste på topologier og signaturer "

Jeg har selv både moddet og bygget dem ,implementert dem
sammen med invertere både i passiv og aktiv convertering
Min erfaring om det er at signaturen endres i liten grad , til tross inverter
og strøm forsyning ,,, er forsjellig

Mitt beste drev var tidligere en teak super klokket og synket til dacen spdif
I mellomtiden hadde jeg en kombo der i2s ller audio hdmi var beste overføring , garantert midre jitter hovedsaklig

Idag er jeg tilbake med spdif og chippen er super transparant , dynamisk
og vannvittig støy svak .Så noe positivt sjer med med de nye daccene og klokkene ,, Begge dakkene nå har akm . )

Informasjon om bruker

nat
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
4.950
Link til alle artikler
282
nat sine annonser
Bransjenyheter
Et vell fortjent «BEST BUY» utmerkelse til den første testen av PMC sin nye Prophecy-serie.

Et vell fortjent «BEST BUY» utmerkelse til den første testen av PMC sin nye Prophecy-serie.

• 0
The ear magasinet er først ute med test av Prophecy 5 og her er litt av hva dem skriver: “It’s the musical result that counts of course and that is spot on, the sound being just as crisp, relaxed...
Fortsett
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk Oslo HiFi Show.
Bransjenyheter
Norsk Audio Teknikk med spennende gjester og nyheter på Oslo HiFi Show!

Norsk Audio Teknikk med spennende gjester og nyheter på Oslo HiFi Show!

• 1
Vi gleder oss til å delta, og vil ha to rom på messen i år. Du finner oss på rom 158 og 159, som er innerst i gangen. Toppfolk fra PMC og Bladelius På lørdag får vi besøk av kapasiteten Elliott...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET. PMC Prophecy 7 på plass i demorommet.

NYHET. PMC Prophecy 7 på plass i demorommet.

• 2
Forrige uke fikk jeg inn den nest største modellen i PMC sin nye Prophecy-serien. Nærmere bestemt Prophecy 7 som er den minste 3 veis modellen. Nå har jeg fått spilt på den noen dager og jeg er...
Fortsett
Bransjenyheter
PMC sin nye Prophecy 1 og 5 er klare for demo!

PMC sin nye Prophecy 1 og 5 er klare for demo!

• 4
Da har de to minste modellen 1 og 5 i PMC sin nye Prophecy-serie fått spilt seg inn og er klare for "kritisk" lytting! De største modellen 7 og 9 kommer inn i starten av mars. Dette lover MEGET...
Fortsett
Bransjenyheter
NYHET! Da er de to første PMC Prophecy modellene på plass i demorommet!

NYHET! Da er de to første PMC Prophecy modellene på plass i demorommet!

• 23
Norsk Audio Teknikk og @Gjallarhorn Audio er de første som har fått inn de to minste modellene av det nye PMC Prophecy-serien. Det er Prophecy 1 og 5 som har kommet inn. Prophecy 7, 9 og C kommer...
Fortsett
Topp Bunn