I hele mitt liv har jeg vært utro. Har brukt og misbrukt musikk på MP3 (!), FLAC og CD. Men etter utallige timer med streaming av perfekte 01010100101011 og avspilling av skinnende compacte disker, så var jeg lei. Det er liksom ikke noe eierstolthet i en FLAC fil...... Så har jeg selvsagt fått meg med at det finnes en gjeng "oldschool" boys der ute som sverger til vinyl. Det hadde jeg lite tro på! Dette eldgalme mediet må jo være utdatert! Jeg kjenner ingen som har vinylrigg, så ingen mulighet for å høre heller.... så jeg bestemte meg for å kjøpe meg en vinylsnurrer og prøve! Begynte i mai med maaaange undersøkelser. Først bestemte jeg meg for Rega P3, deretter Pro-ject 1 til Pro-Ject 5 og til slutt Cearaudio. MEN så kom jeg i snakk med en kar fra Østlandet... noen kjenner ham som IXOS eller SSM... ifbm kjøp av en Holfi RIAA av ham..... og han benyttet like gjerne anledningen til å spleise meg med følgende;
En Nottingham interspace, med rega arm og Denon DL 304 PU, som han finjusterte i helgen og bygget en kasse rundt som selv ikke posten, bring eller whatever kunne klare å ødelegge..... Og da den endelig kom frem til u.t.
(i EN bit!), fikk jeg kyndig veiledning over tlf av Espen. Og da den begynte å snurre, og lyden strømmet, fikk jeg en opplevelse jeg bare har opplevd fredagskvelder med dyrt brunt brennevin og en håndrullet kubaner..... absoulutt nytelse! Og bare synet av henne gjør meg yr - der hun snurrer i hjørnet! Jeg er forelsket!
I vinyl! ;D Nå flyger tusenlapper til Big Dipper, litenytt.no og EBAY.... og jeg angrer ikke et sekund!
Prøver å legge ved et bilde av dama
En Nottingham interspace, med rega arm og Denon DL 304 PU, som han finjusterte i helgen og bygget en kasse rundt som selv ikke posten, bring eller whatever kunne klare å ødelegge..... Og da den endelig kom frem til u.t.
(i EN bit!), fikk jeg kyndig veiledning over tlf av Espen. Og da den begynte å snurre, og lyden strømmet, fikk jeg en opplevelse jeg bare har opplevd fredagskvelder med dyrt brunt brennevin og en håndrullet kubaner..... absoulutt nytelse! Og bare synet av henne gjør meg yr - der hun snurrer i hjørnet! Jeg er forelsket!
I vinyl! ;D Nå flyger tusenlapper til Big Dipper, litenytt.no og EBAY.... og jeg angrer ikke et sekund!
Prøver å legge ved et bilde av dama
Vedlegg
-
203.1 KB Visninger: 231