En tråd om filmer og utgivelser fra The Criterion collection (og tilsvarende).

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.117
    Antall liker
    2.648
    Amazon har nå 50% ($20) på «Come and see», den kontroversielle russiske filmen fra 80-tallet med 18-års grense.
    Blu-ray utgaven har en helt ny transfer fra 35mm negativene og skal være svært mye bedre enn DVD utgaven.
    Skal være sone A/B codet.

    Er bestilt!

     
    Sist redigert:

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det var en kjedelig start for 4K utgivelser for Criterion, selv om det er BDen som har problemer. Får min sannsynligvis onsdag kveld. Usikker på hvordan de behandler internasjonale kunder da det er en sone A disk som ikke selges til Europa?

    kane disk1.jpg

     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Må si jeg er litt imponert av UPS, 2 dager leveringstid på filmer fra USA til Sandnes. Skulle gjerne støttet noen norske forhandlere men er vel kun Platekompaniet som fører disse, eller? PK priser seg ut og kjører fake kampanjer som 24t tilbudet de kjørte på søndag, dette gjør at jeg ikke får noe dårlig samvittighet for å ikke støtte dem. Sjekket prisen på Bergman boksen når jeg la ut info om den i denne tråden og den lå da på kr.3120. På søndag kunne du "spare" rundt kr.500 på denne, fint det men de hadde satt opp prisen noen dager før til kr.35XX så du sparte da ca en hundrelapp ikke over kr.500 som de påstod. Når er den satt opp til kr.3599 så da kommer det nok snart nye "tilbud". Jeg sjekket bare denne men regner det ikke var kun denne tittelen det gjelder. Prøve å sjekke pris på prisjakt med der var det historikk på 3 dager, så de må har funnet en måte å blokkere dette på, da denne boksen kom ut for over 3 år siden.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.117
    Antall liker
    2.648
    Må si jeg er litt imponert av UPS, 2 dager leveringstid på filmer fra USA til Sandnes. Skulle gjerne støttet noen norske forhandlere men er vel kun Platekompaniet som fører disse, eller? PK priser seg ut og kjører fake kampanjer som 24t tilbudet de kjørte på søndag, dette gjør at jeg ikke får noe dårlig samvittighet for å ikke støtte dem. Sjekket prisen på Bergman boksen når jeg la ut info om den i denne tråden og den lå da på kr.3120. På søndag kunne du "spare" rundt kr.500 på denne, fint det men de hadde satt opp prisen noen dager før til kr.35XX så du sparte da ca en hundrelapp ikke over kr.500 som de påstod. Når er den satt opp til kr.3599 så da kommer det nok snart nye "tilbud". Jeg sjekket bare denne men regner det ikke var kun denne tittelen det gjelder. Prøve å sjekke pris på prisjakt med der var det historikk på 3 dager, så de må har funnet en måte å blokkere dette på, da denne boksen kom ut for over 3 år siden.
    «Come and see» på PK kr 499,- Amazon er prisen $20. Da var valget enkelt for meg.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Må nevnes at disse CC er 50% av veil $39.90 november, men stort sett alltid rimeligere en PK. Når de har lagt ned nesten alle fysiske butikker så må de konkurrere med de andre nettbutikkene.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Slipper å sende inn disken med nytt alternativ fra CC.
    1. Break or cut the disc in half. Then take a photo of the unplayable disc, with your name and the date written on a slip of paper included in the image, and email the photo to orders@criterion.com. Be sure to include a mailing address that will be valid for the next 1-2 months in the body of the message. Please use “CITIZEN KANE BD REPLACEMENT” as the subject line.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Merker jeg nå sliter litt med å mange av disse gamle amerikanske filmheltene. Så nettopp The Big sleep og måtte dele den opp, da 2 timer med "uber kule" kommentarer fra Bogart ble for mye på en gang. Er nok blitt for gammel (og grinete) til å se mange av disse amerikanske Hollywoodfilmene med de store filmheltene. F.eks så kan det godt gå lang tid før jeg ser enda en film der James Stewart spiller den store amerikanske helten.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Av "nyere" filmer i Noir stilen likte jeg L.A. Confidential godt, men lenge siden jeg så den.

    Cover på min gamle DVD som var en av de første DVDene jeg kjøpe, helt på slutten av nittitallet.
    la con.jpg
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Nye utgivelser fra CC annonsert i dag, The Last Waltz og Le cercle rouge på 4K. Ikke så lenge siden jeg kjøpte Eurekas SE av The Last Waltz, så jeg tror jeg står over denne (verd å ha om du ikke har den fra før).

    criterion mars22.png


    last waltz.jpeg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ikke criterion men allikevel - der kom julepresangen fra meg til meg i posten.
    Gleder meg til å se igjen

    20211217_172500.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Ser ut til at Løst Highway kommer på 4K nå :D

    Hører rykter om ny lynch film i 2023 også...
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn