En sjelden godbit fra Snell

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Snell XA Reference Towers, det såkalte "Cost no issue" prosjektet fra Snell Acoustic. De som har $10.000 til overs kan skaffe seg denne sjeldne godbiten på eBay nå:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dl...E:L:RTQ:US:1&viewitem=&item=280120761973&rd=1

Et bilde av herligheten:

http://www.smr-home-theatre.org/ces2002/loudspeakers/image_021.shtml

Noen som vet om disse har funnet veien til Norge, noen som har hørt de?

Det jeg kunne tenkt meg er at noen norske kjøper disse og selger de videre til meg om en 2-3-4 år ;D

*sukk*

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
hehe.. men han har 100% positive karakterer da.. De er kun spilt 25 timer.. Da er 1/3 av nypris er varp spør du meg.. En extra i dag og vikinglotto i morgen er spilt 8)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Det der er nok bra saker! En kompis har Snell C5 som er endel krympet i forhold til disse og har de her samme "type" lyd men med ytterligere dynamikk og dramatikk burde den fort komme inn blant topp ti på min wishlist

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
jones: ser det står Snell Ci i signaturen din, hva er det?

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
hifiguru skrev:
jones: ser det står Snell Ci i signaturen din, hva er det?
Det er 2. utgaven av Snell C (orginal). Jeg er usikker på hva som er forskjellen, de ser helt like ut og har identiske specs, men denne utgaven ble altså kalt Ci. Er produsert en gang mellom 1985 og 1989. Kjøpte de fra USA tidligere i år og har lakket de svarte:

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Å! de er gamle og kule, Snell har det med spesielle kasser innimellom, gamle B-modellen er også passe sær

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Har selv hatt A3i...den todelte løsningen der var veldig pussig...Men gjorde høytaleren lettere å flytte på med sine over 70 kg.,.. ;)

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Jeg vurderer å mekke sammen en webside med oversikt over samtlige snell-modeller opp gjennom årene med bilder osv... Jeg har allerede funnet en ganske stor oversikt med korrekte specs på de forskjellige modellene. Hva hadde interessen for en slik side vært? Er det bare jeg som er snell-frelst her? ;)

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Jeg digger konstruksjonene til Peter Snell. Snell etter Peters død er en helt annen greie.

Les hva Audio note himself sier om Mr Snell:

Sadly Peter was long dead when I started the work on replicating the performance of the Type K, J and E in 1987, had he been alive I would never have bothered, because he would have done a far better job!

Sincerely,
Peter Qvortrup

Lf

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
ELEL6200 skrev:
Jeg digger konstruksjonene til Peter Snell. Snell etter Peters død er en helt annen greie.

Les hva Audio note himself sier om Mr Snell:

Sadly Peter was long dead when I started the work on replicating the performance of the Type K, J and E in 1987, had he been alive I would never have bothered, because he would have done a far better job!

Sincerely,
Peter Qvortrup

Lf

...støtter siste taler :)...Snell er ikke det samme etter at peter snell gikk bort...dessverre....

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Etter en passe dampende kveld (andre ord for fuktig ;D) med Snell C5 i fokus kan jeg ikke si annet enn at dette er en kanonhøyttaler som sikkert ble onstruert etter PS sin avgang så jeg tipper arven har blitt holdt brukbart ved hevd

jones

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.06.2005
Antall liker
0
Det er utvilsomt spennende å spekulere i hva Peter Snell hadde fått til de siste 23 årene om han ikke hadde gått bort så alt for tidlig.. Men jeg syns samtidig de som har tatt vare på arven også har fått til gode resultater, jeg har veldig sansen for XA serien, da spesielt nevnte XA reference towers og XA PS 90. Å kombinere førstnevnte med mcintosh eller mark levinson hadde vært et oppsett jeg ville lat bli stående i laaang tid, kanskje hadde det vært min siste oppgradering hva forsterker og høyttalere gjelder. Hvis jeg noen gang blir millionær og har plass kunne jeg tenkt meg å samlet hele snell-alfabetet i et gigantisk lytterom ;D

Men det er nok ikke uten grunn at jeg har sikret meg en av Peter`s siste verk i Snell Ci.

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Antall liker
120
Torget vurderinger
2
jones skrev:
Det er utvilsomt spennende å spekulere i hva Peter Snell hadde fått til de siste 23 årene om han ikke hadde gått bort så alt for tidlig.. Men jeg syns samtidig de som har tatt vare på arven også har fått til gode resultater, jeg har veldig sansen for XA serien, da spesielt nevnte XA reference towers og XA PS 90. Å kombinere førstnevnte med mcintosh eller mark levinson hadde vært et oppsett jeg ville lat bli stående i laaang tid, kanskje hadde det vært min siste oppgradering hva forsterker og høyttalere gjelder. Hvis jeg noen gang blir millionær og har plass kunne jeg tenkt meg å samlet hele snell-alfabetet i et gigantisk lytterom ;D

Men det er nok ikke uten grunn at jeg har sikret meg en av Peter`s siste verk i Snell Ci.
Snell og McIntosh passer som hånd i hanske ;)
Lykke til med websiden din.............

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
...vet ikke om snell har noen venner her jeg :)...kunne jo forsøkt en tråd ;D