En seriøs "hakaslepp" opplevelse!
Helt enig med Eik.
Jeg er selv en hengiven bruker av DaaD i mitt dedikerte lytterom. Jeg har med god hjelp av norsk importør fått lyden vesentlig forbedret etter innføring av Daad. Selve prosessen var også meget god all den tid produsenten foreslår plassering, type Daad og antall. Veldig bra.
Jeg har tidligere lurt meg selv til å tro at tepper, gardiner og planter skulle gjøre denne jobben. Helt feil, ikke noe kan måle seg mot produkter designet nettopp med tanke på å forbedre akustikken.
Uten å måtte skrive hva jeg spiller på kan jeg opplyse om at det er et svært godt system som er veldig avslørende for svakheter i kjeden. Også for akustiske problemer. Daad er meget vel anvendte penger. Men det kan være nyttig å vite at jeg fra å ha full pakke i mitt rom kunne redusere antallet til ca. halvparten og ha nesten samme effekt. Hos meg, andre vil sikkert ha andre erfaringer.
Når dette er sagt vil jeg også føye til følgende: Mange av de som av en eller annen uforklarlig grunn må legge ut sine hifianlegg til allmenn beskuelse og beundring (?) på HFS har etter min mening gjort altfor lite for akustikken, plassering etc. Flere har systemer som antakeligvis aldri vil fungere godt fordi lytterommet har feil dimensjoner ( for lite/stort), det brukes i en vanlig stue hvor kompromisser MÅ inngås etc. Mange har antakeligvis kastet bort mye penger fordi anlegget aldri vil fungere optimalt. Det kan man med letthet tolke ut ifra de mange lytterom som det her legges ut bilder fra. Men mange av disse ville kunne få mye bedre lyd ved bruk av DaaD eller lignende produkter. Det er ikke nok å bruke en lørdag på Ikea!
Min kone ville ALDRI ha godtatt DaaD i stuen, men heldigvis er ikke det noe tema her.