En ny solrik dag i November, som skapt for sykling

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1
Re: En ny solrik dag i November, som skapt for syk

Årets første ute på sykkel, kaldt.... ???

Har bestilt en sånn en, PINARELLO CARBON PARIS FP. ;D

Drar sydover nå med den gamle sykkelen, greit nok med tanke på transporten.

K

kbwh

Gjest

Har Uri Geller vært på besøk hos Pinarello? ;D

Skal du ha Borahjul og?

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Tror ikke jeg går for Bora Hjul, har kun bestilt rammesett. Det blir DuraAce utstyr, kanskje jeg bruker de gamle Zipp 303 Clincher jeg har her. Har egentlig lyst på pariser hjul, men det koster....

Z

Zomby_Woof

Gjest

Og dermed kommer det en pent (om mye) brukt Look 585 på markedet? Størrelse? Pris?

B

bamsemann

Gjest

Dritlekker :D

Skal selge Pinarello hos Din Sykkel i Fredrikstad i år....

Kanskje jeg skal plukke meg ut en, men er jo kjempefornøyd med Giant Carbon sykkeln min ???

bamsemann.. :)

T

timc

Gjest

Årets første ute på sykkel, kaldt.... ???

Har bestilt en sånn en, PINARELLO CARBON PARIS FP.  ;D

Drar sydover nå med den gamle sykkelen, greit nok med tanke på transporten.

ÅååååHH.. Gratulerer. Kjempelekker sykkel. Jeg så den hos Sykkelsenteret i Trondheim. Da i sort/rød utførelse.

Målet mitt for i år er å få råd til et ok hjulsett. Noen annbefalinger under 5-6k? Jeg er tung så jeg trenger kraftige og stive hjul. Drømmen er Zipp 303 Clydesdale, men de er for dyre :(

Mvh

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Dette med hjul er litt som kabler. Du kan bruke uanstendig mye penger, men du sykler sansynligvis ikke noe fortere. Til trening bruker jeg Ksyrium Elite. Har tenkt å kjøpe et sett Shimano DuraAce hjul når jeg kommer hjem fra Spania. disse får du for ca. 3700,- hos cyclecomponents. Disse veier ca. 1600 gram og er et vel ansett hjulsett. Synd felgene er et par millimeter bredere enn Mavic, slik at det blir problemer hvis man må bytte i et løp, da vil bremsene ligge på. Carbonhjul er fett, men koster for mye.

Mitt drømmehjul er Lightweight Standard. Pariser selvsagt, med 16 eiker foran og tror det er 20 bak. Her er felgen og eikene bondet sammen i ett støp og disse blir IKKE skjeve. De lager også hjul som er solide nok i clydesdale klassen. Bedre hjul med lavere vekt som er serieproduseert får du ikke... Hvis du ikke kjøper et lettere Lightweight hjul da. Koster omtrent 20K Detter er virkelig highend! Glem mavic, Zipp, og røkkela!

T

timc

Gjest

Jeg har sett både på Shimano og Mavic, men har fått høre fra flere hold at jeg er for tung for dem.

Finnes det ikke "rimelige" hjul for oss litt overvektige? Jeg veier ca 100kg, med planer om å gå ned...;)

Takk for bra svar. Lekre de lightweight hjula, men desverre alt for dyre.

Mvh

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Og dermed kommer det en pent (om mye) brukt Look 585 på markedet? Størrelse? Pris?
Det er en Look KG486. Str. Medium, med full DuraAce, Zipp 303 hjul. Ny krank, nytt sete, ny setepinne. Krankhjulene som sitter på er roror og vil bli byttet ut mot nye Shimano. Pris? ca.22K ferdig løp og kjøp pris. Koster vel ca 55-60K ny.

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

ÅååååHH.. Gratulerer. Kjempelekker sykkel. Jeg så den hos Sykkelsenteret i Trondheim. Da i sort/rød utførelse.

Mvh
Det er den røde/sorte ramma jeg har bestilt, fant bare ikke den fargen på noen bilder når jeg skulle legge inn innlegget.

U

utgatt60135

Gjest

åå... jeg savner syklingen....... :-/

Har syklet for Rye i noen korte perioder (i 15t og noe i ekspresspulja). Kan bekkrefte at dette er en flott gjeng! Ble veldig godt mottatt og ble fort venner. Du finner alle treningtider/-sted fra 2005 her; http://www.sportsklubbenrye.no/

Dessverre fikk jeg i slutten av mai helt treningssperre.
Jeg ble frakjørt tidlig i et veterancupritt på flata og ristet på hodet resten av rittet. Dagen etter ble det 20 mils tur med ekspressen... noen dager etterpå var det bakketrening. Og jeg var helt tom.. såvidt jeg karret meg oppover... Og siden den dagen har ikke vært oppe på landeveissykkelen. Og har blitt tykk. :-[ :-[
Orket ikke tanken på å trene etter den dagen. Hjernen ville bare ikke... litt merkelig også..
Jeg skal sette i gang med trening og sunn kost nå men det er for sent til å være aktiv i klubben denne sesongen.
Jeg var engang aktiv rytter i CK-Victoria, senere som turrytter i BOC og NCK. Den klubben jeg trivdes best i var helt klart Nittedal Cykkelklubb.

Jeg ble veldig motivert til å gjenta syklingen da jeg i en sesong bodde i Frankrike. Her tærer kulden, biltrafikken og lagpuljer hardt på entusiasmen dessverre. Absolutt medvirkende til trenigssperren.

Flotte sykler forresten :D

Psyklisten

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2004
Antall liker
0
Torget vurderinger
1

Jeg kjenner igjen situasjonen du beskriver her Lyngen, kan vel bare si lykke til. Selv "overlever" jeg som syklist ved å dra sydover på vinterstid, samt at jeg har lært meg å ta nederlag med større fatning enn før. Å vinne sykellløp er en bonus, og når man blir eldre er det å henge med Rye express nesten en større bonus enn å vinne et VC løp her hjemme.

Når det ikke er gøy lenger.. da er det på tide å finne på noe annet, f.eks å drive med hi-fi DIY. Jeg har det som plomma i egget, sykkel om sommeren og hi-fi om vinteren. En bedre fritid kan jeg ikke tenke meg jeg.

K

kbwh

Gjest

Hmm, da er ramma mi blitt 10 år. Skulle aldri kjøpt titan. Helt uslitelig.

T

timc

Gjest

Du får dra en "italiener" da, så blir det nok ordnings ;)

K

kbwh

Gjest

Det er en italiener. Ikke vil jeg bytte heller.

Topp Bunn