En ny (brann)fakkel i kabelsalathelvetes forgård

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det bare er mine ører, men QED kabelen synes å låte litt hardt (hardere)(brukt som bro fra bunn til topp (om dere forstår hva jeg mener) og litt slapp (lite nyansert og definert) i andre konfigurasjon (som bro fra topp til bunn)...jeg har ikke forsøkt med en (- eller +) som bro mellom bunn og topp og den andre som bro mellom topp og bunn...da jeg i utgangspunktet kun ville sjekke om dette var en bedre kabel til dette bruket enn monster’n jeg har brukt i en årrekke!?

    ...det er den ikke (imho)

    Jeg tror jeg må ut å finne meg noen cm med VdH for å prøve det!? Eller en annen kabel, eventuelt så kan jeg bare gi blaffen og si meg fornøyd med Monster superflat!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Kutt ut denne bananpluggen.
    Er i så tilfelle den som ødelegger, elendig tilkobling blir det med slikt.
    Skru det rett fast i terminalene.
    Tja, det er jo en mulighet...bruker samme banan på alle endene av de hjemmesnekra jumperne!? Så den biten er i hvert fall lik, da! I utgangspunktet tenkte jeg vel at QED var et steg opp fra monster’n...får gjøre et forsøk uten bananer og se hva som smaker best da!?

    BTW; det er relativt god kobling i de bananene, kontra andre jeg har og har forsøkt. Med det er klart, det blir jo dobbelt så mange kontaktpunkter å holde styr på (som signalet skal passere)...og det kan jo skape trøbbel, det...


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     
    D

    Danke

    Gjest

    Dere skeptiske må høre på han her... Han har funnet det ut.. :)

    Når det gjelder det å måle forskjell med sansene..

    Så er det laget en avhandling om vin... Jeg kan linke til den om det er interesse.. Billigste hvit i blindtest mot dyreste Bordeaux rød... Resultatet var at den hvite vant. Tror testgruppen var Vinutdannede.


    Hva med Mat blindtest, Billig hundemat- Mot Dyr andepate... Ikke stor forskjell flere likte hundematen... Jeg kan linke til denne avhandlingen også. Tror testgruppen var kyndige i mat.


    Så jeg unner meg god vin, jeg unner meg god mat.... Og jeg bruker gode kabler.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hva er gode kabler blir mitt spm:=) ?
    Ikke fredag, har ikke smakt på øl eller brennevin:=)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Hva er gode kabler blir mitt spm:=) ?
    Ikke fredag, har ikke smakt på øl eller brennevin:=)
    Det er faktisk subjektivt.. Men kabler med dårlige egenskaper er ofte sånne som Thomas viste først i filmen...

    Men det er bare min mening og erfaring.
     
    L

    larkus!

    Gjest
    Hva er gode kabler blir mitt spm:=) ?
    Ikke fredag, har ikke smakt på øl eller brennevin:=)
    Gode kabler kabler som slipper igjennom signalet helt uforandret. Det gjør alle hyllevarekabler fra din lokale elektroforretning. Dyre spesialkabler beregnet for hifimarkedet gjør ofte ikke det.
    (Har konsumert 2 Carlsberg)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hva er gode kabler blir mitt spm:=) ?
    Ikke fredag, har ikke smakt på øl eller brennevin:=)
    Gode kabler kabler som slipper igjennom signalet helt uforandret. Det gjør alle hyllevarekabler fra din lokale elektroforretning. Dyre spesialkabler beregnet for hifimarkedet gjør ofte ikke det.
    (Har konsumert 2 Carlsberg)
    Det var det jeg ville frem til:=)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
    Vi snakker om helt annen type kabler en det du snakker om.
    Ølflex 2,5mm2 koster ikke stort, får de større også. Ikke dårlig kvalitet på dette.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
    Vi snakker om helt annen type kabler en det du snakker om.
    Ølflex 2,5mm2 koster ikke stort, får de større også. Ikke dårlig kvalitet på dette.
    Mitt poeng at innkjøpspris ikke var 5 kr. Jeg vet de kostet dette pga jobben jeg hadde, alle kollegaene var enige i at dette var ran...

    De aller fleste av oss som mener det er forskjell, har jo ikke noe imot at dere ikke hører forskjell eller kjøper billigere.

    Det er vel heller motsatt, dvs at dere ikke tåler at vi legger penger i det.
     
    Sist redigert:

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
    Vi snakker om helt annen type kabler en det du snakker om.
    Ølflex 2,5mm2 koster ikke stort, får de større også. Ikke dårlig kvalitet på dette.
    Mitt poeng at innkjøpspris ikke var 5 kr. Jeg vet de kostet dette pga jobben jeg hadde, alle kollegaene var enige i at dette var ran...

    De aller fleste av oss som mener det er forskjell, har jo ikke noe imot at dere ikke hører forskjell eller kjøper billigere.

    Det er vel heller motsatt, dvs at dere ikke tåler at vi legger penger i det.
    Jo jeg tåler att dere legger 20, 30 40 50 000 og mer i kabler jeg, men det var ikke det som var poenget mitt.
    Kjøper ikke kabler på Elkjøp eller Power. Kjøper de på Elfa distelec eller lignende steder.
    Kjøper en del hos disse igjennom min jobb.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
    Vi snakker om helt annen type kabler en det du snakker om.
    Ølflex 2,5mm2 koster ikke stort, får de større også. Ikke dårlig kvalitet på dette.
    Mitt poeng at innkjøpspris ikke var 5 kr. Jeg vet de kostet dette pga jobben jeg hadde, alle kollegaene var enige i at dette var ran...

    De aller fleste av oss som mener det er forskjell, har jo ikke noe imot at dere ikke hører forskjell eller kjøper billigere.

    Det er vel heller motsatt, dvs at dere ikke tåler at vi legger penger i det.
    Bruk gjerne en million på kabler for min del, men tål også at noen forteller hva du egentlig har kjøpt.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Før var hyllevarene fra elektro begredelige og elendige og kostet dyrt... Jobbet selv i Elprice og det var rett og slett rått hvor mye de tok betalt for en 5 kroners lisse.. Ustalgspris var 199, eller 230...

    Når jeg handlet på Elkjøp, så var det helt begredelig med Hamas for 239 kr lissa, de hadde dårlig lyd, dårlig kontakt og de røk uten at man koblet...

    Akkurat som iphone kopi laderne man kjøper på Clas idag...

    En proff kabel hadde vært bedre, men de koster mer enn 5 kroner innkjøpspris.
    Vi snakker om helt annen type kabler en det du snakker om.
    Ølflex 2,5mm2 koster ikke stort, får de større også. Ikke dårlig kvalitet på dette.
    Mitt poeng at innkjøpspris ikke var 5 kr. Jeg vet de kostet dette pga jobben jeg hadde, alle kollegaene var enige i at dette var ran...

    De aller fleste av oss som mener det er forskjell, har jo ikke noe imot at dere ikke hører forskjell eller kjøper billigere.

    Det er vel heller motsatt, dvs at dere ikke tåler at vi legger penger i det.
    Bruk gjerne en million på kabler for min del, men tål også at noen forteller hva du egentlig har kjøpt.
    Se det er derfor det er krig i verden..


    Vi sier at dere kjøper dritt(selvom begge leirer faktisk har bra kabler)

    og dere sier at vi blir lurt..

    Det er mange i hifi og lyd som tror på kabler, og det er noen som ikke tror og synes billigere funker.


    Ingen av oss kommer til å endre mening.

    Er det ikke bare bedre å akseptere dette?


    Selvom supre kabler kanskje ikke er lett å høre for mange.. Akkurat som high rez...

    Så er vel ikke dette grunn til å ikke ha dette.


    Ellers kunne dere feks brukt lisser og hørt MP3 gjennom de...


    [emoji6]


    Hvorfor kan vi ikke bare akseptere status quo?

    Rene Israel og Palestina jo...
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Danke skrev:
    Det er mange i hifi og lyd som tror på kabler
    Akkurat!

    Etter meter på meter med rabblerier og babbel om pappvin, mat og total missforståelse av testmetoder og vitenskap er du kommet til poenget: At det handler om TRO og ingen ting annet.
     

    Kanutus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.11.2014
    Innlegg
    2.006
    Antall liker
    780
    Sted
    Nesodden

    Dere skeptiske må høre på han her... Han har funnet det ut.. :)

    Når det gjelder det å måle forskjell med sansene..

    Så er det laget en avhandling om vin... Jeg kan linke til den om det er interesse.. Billigste hvit i blindtest mot dyreste Bordeaux rød... Resultatet var at den hvite vant. Tror testgruppen var Vinutdannede.


    Hva med Mat blindtest, Billig hundemat- Mot Dyr andepate... Ikke stor forskjell flere likte hundematen... Jeg kan linke til denne avhandlingen også. Tror testgruppen var kyndige i mat.


    Så jeg unner meg god vin, jeg unner meg god mat.... Og jeg bruker gode kabler.
    For meg så er det han sier påstander uten noe hold. At han sier: "dette er billige kabler, de er ikke noe gode, jeg har prøvd dem og nå bruker jeg dem ikke lenger" er jo kun for å underbygge sitt eget argument, og blir ikke noe mer enn det. "Jeg sier dette, derfor er det sånn" er ikke noe argument. På slutten sier han noe som definitivt er feil, dog, nemlig at du bare finner folk som går fra å være kabelskeptikere til å bli kabeltroende. Det vet vi jo ikke stemmer, eller? :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Danke skrev:
    Det er mange i hifi og lyd som tror på kabler
    Akkurat!

    Etter meter på meter med rabblerier og babbel om pappvin, mat og total missforståelse av testmetoder og vitenskap er du kommet til poenget: At det handler om TRO og ingen ting annet.
    Jeg tok den litt langt, og det ble mye spam, men poenget med de publiserte undersøkelsene er at i akkurat som i hifi så er det mange mateksperter og vinkjennere som bommer på blindtest, eller feiltest. For å si det sånn, det er også faglige kritikere i mat og drikke, særlig prisnivået.

    De har begge relevans mener jeg.
    Nok om dette.

    Jeg sier ikke at jeg ikke er påvirket av ting. Men mitt ståsted er at fra første gangen som kidd jeg brukte bedre kabler, så var jeg overbevist...

    En ting jeg er skråsikker på er at de er bedre bygget, mer solide og har bedre kontakter..

    Men ja jeg har gevinst av det jeg kjøper.
    Jeg merker forskjeller..

    Det gir meg spilleglede og moro.

    Om dere mener det er placebo, så gjør ikke det meg noe.

    Jeg bryr meg ikke om dere kjøper billig heller, men de billigste løsningene mener jeg er feil om du er opptatt av lyd og "ha det på stell", men det er kun en mening jeg har, og som jeg aldri kommenterer på bilder osv.


    Men jeg ser ikke hvorfor det skal være sånn krig på sentralen.

    Er rene tuppen og Lillemor stemning. Leire og klaner..
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest

    Dere skeptiske må høre på han her... Han har funnet det ut.. :)

    Når det gjelder det å måle forskjell med sansene..

    Så er det laget en avhandling om vin... Jeg kan linke til den om det er interesse.. Billigste hvit i blindtest mot dyreste Bordeaux rød... Resultatet var at den hvite vant. Tror testgruppen var Vinutdannede.


    Hva med Mat blindtest, Billig hundemat- Mot Dyr andepate... Ikke stor forskjell flere likte hundematen... Jeg kan linke til denne avhandlingen også. Tror testgruppen var kyndige i mat.


    Så jeg unner meg god vin, jeg unner meg god mat.... Og jeg bruker gode kabler.
    For meg så er det han sier påstander uten noe hold. At han sier: "dette er billige kabler, de er ikke noe gode, jeg har prøvd dem og nå bruker jeg dem ikke lenger" er jo kun for å underbygge sitt eget argument, og blir ikke noe mer enn det. "Jeg sier dette, derfor er det sånn" er ikke noe argument. På slutten sier han noe som definitivt er feil, dog, nemlig at du bare finner folk som går fra å være kabelskeptikere til å bli kabeltroende. Det vet vi jo ikke stemmer, eller? :)
    Det er faktisk mange som sier dette, unntak er her inne.

    Typisk folk som kjøpte en Monster og forventet nytt anlegg er mitt inntrykk.

    Nok sagt.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Danke, det er du som lager denne "stemningen" her nå.
    Men vi kaster jo bensin på "leirbålet" ditt.
    Har fortsatt ikke smakt på ølet i kjøleskapet:=)
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.062
    Antall liker
    4.940
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    På slutten sier han noe som definitivt er feil, dog, nemlig at du bare finner folk som går fra å være kabelskeptikere til å bli kabeltroende. Det vet vi jo ikke stemmer, eller? :)
    Det kan jeg bekrefte. Hei, jeg heter Ivar og jeg er en frafallen kabeltroende. En periode trodde jeg at dyre kabler oppgraderte lyden, altså at dyre kabler slapp gjennom mer informasjon enn billige kabler. Etter hvert forsto jeg at de hørbare forskjellene - som av og til kunne oppstå ved kabelbytter - kun var et resultat av eq-effekter på grunn av et uheldig samspill mellom apparatenes elektriske egenskaper. Jeg ønsker ikke kabler som farger lyden i form av eq-effekter. Derfor har jeg nå byttet disse ut med rimelige kabler som er nøytrale.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Danke, det er du som lager denne "stemningen" her nå.
    Men vi kaster jo bensin på "leirbålet" ditt.
    Har fortsatt ikke smakt på ølet i kjøleskapet:=)
    Vi ser Merlin, på Netflix, så jeg har heller ikke drukket øl, men venter øl i kjøleskapet [emoji4]

    Jeg mener ikke å lage dårlig stemning, om noen føler det så beklager jeg.

    Ikveld skal jeg spille på anlegget og smake øl.

    No hard feelings..
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    På slutten sier han noe som definitivt er feil, dog, nemlig at du bare finner folk som går fra å være kabelskeptikere til å bli kabeltroende. Det vet vi jo ikke stemmer, eller? :)
    Det kan jeg bekrefte. Hei, jeg heter Ivar og jeg er en frafallen kabeltroende. En periode trodde jeg at dyre kabler oppgraderte lyden, altså at dyre kabler slapp gjennom mer informasjon enn billige kabler. Etter hvert forsto jeg at de hørbare forskjellene - som av og til kunne oppstå ved kabelbytter - kun var et resultat av eq-effekter på grunn av et uheldig samspill mellom apparatenes elektriske egenskaper. Jeg ønsker ikke kabler som farger lyden i form av eq-effekter. Derfor har jeg nå byttet disse ut med rimelige kabler som er nøytrale.
    -Bra for deg da, så sparer du penger. [emoji4]

    Det er ofte det vi som tester ulike kabler sier...

    Sånn som dette...

     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Da har jeg testet litt med og uten Nakamichi bananplugger på jumperne...konklusjonen min er at disse gjør så lite feil at de blir stående her! Jeg klarer ikke konsekvent å høre om disse er i bruk eller ikke (ABX-testing!?), jeg har hatt hjelp til å foreta bytte uten at jeg har sett hvilke versjon som har blitt benyttet. Noen ganger var jeg sikker og tok feil, andre ganger var jeg sikker og hadde rett...(som regel var jeg veldig usikker!?) men ingen overvekt i så stor grad en eller andre veien at jeg kan konkludere!?

    Enten er pluggene så gode at de ikke tilfører/endrer noe, eller så er mine ører ikke følsomme nok (sikkert det som er riktig!). Uansett, det er lettvint med banan. Så de blir!
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    At det handler om TRO og ingen ting annet.
    Ja dette liker du å tro..
    Nope! TRO handler om religion, og sist jeg sjekket var ikke dette et religiøst forum (mulig jeg tar feil, spesielt når man ser på "hus-altrene" som er plassert rundt om...men skitt au!) TROR, jeg.

    Ikke for det, kabler er det sikkert noen som har et religiøst forhold til...og...man kan jo bare tenke hvordan dette arter seg!?
     
    D

    Danke

    Gjest
    At det handler om TRO og ingen ting annet.
    Ja dette liker du å tro..
    Nope! TRO handler om religion, og sist jeg sjekket var ikke dette et religiøst forum (mulig jeg tar feil, spesielt når man ser på "hus-altrene" som er plassert rundt om...men skitt au!) TROR, jeg.

    Ikke for det, kabler er det sikkert noen som har et religiøst forhold til...og...man kan jo bare tenke hvordan dette arter seg!?
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?

    Jeg hadde gjort det samme.

    Det er gevinst både på lyd og varighet.
    At det ser pent og på stell ut er også en del av dette, jeg nekter ikke for dette.

    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.

    De kan jobben.

    Av alle teoretiske "sannheter" de driver med så tror jeg det er hold i mye av det de gjør.

    Jeg tror ikke at en hel bransje driver snake oil levedyktig..
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?
    Hva er solide kabler? Jeg har hatt med meg et spesifikt sett med singnalkabler til noen hundrelapper i over 20 år, uten at de er blitt ødelagt. Jeg har riktignok - som mange her inne - også eid og lånt kabler til femsiffrede beløp, men de har ofte vært både stive, uhåndterbare og sårbare for stadig endring av oppsett. Så hva mener du egentlig her? Fancy finish som ikke har noe med lyden å gjøre? Dyre kabler er IKKE identisk med solide kabler.

    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør. De kan jobben.
    Paradox anyone?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?
    Hva er solide kabler? Jeg har hatt med meg et spesifikt sett med singnalkabler til noen hundrelapper i over 20 år, uten at de er blitt ødelagt. Jeg har riktignok - som mange her inne - også eid og lånt kabler til femsiffrede beløp, men de har ofte vært både stive, uhåndterbare og sårbare for stadig endring av oppsett. Så hva mener du egentlig her? Fancy finish som ikke har noe med lyden å gjøre? Dyre kabler er IKKE identisk med solide kabler.

    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør. De kan jobben.
    Paradox anyone?
    Poenget er at vi alle bruker solide kabler. De som har brukt noen få hundre er sinna på de som har betalt mer.

    Hvorfor vet jeg ikke...
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    At det handler om TRO og ingen ting annet.
    Ja dette liker du å tro..
    Nope! TRO handler om religion, og sist jeg sjekket var ikke dette et religiøst forum (mulig jeg tar feil, spesielt når man ser på "hus-altrene" som er plassert rundt om...men skitt au!) TROR, jeg.

    Ikke for det, kabler er det sikkert noen som har et religiøst forhold til...og...man kan jo bare tenke hvordan dette arter seg!?
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?

    1:Jeg hadde gjort det samme.

    2:Det er gevinst både på lyd og varighet.
    3:At det ser pent og på stell ut er også en del av dette, jeg nekter ikke for dette.

    4:Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.

    5:De kan jobben.

    6:Av alle teoretiske "sannheter" de driver med så tror jeg det er hold i mye av det de gjør.

    7:Jeg tror ikke at en hel bransje driver snake oil levedyktig..
    1. ikke jeg( jeg har råd til det) men kaster ikke penger ut av vinduet.
    2. En vanlig kabel holder like lenge.
    3. Att de er pene har ingen betydning for meg.
    4. Ja de lager kabler, ikke noe annet. Det gjør de som lager en vanlig kabel også.
    5. Samme som 4.
    6. Det er jeg ikke enig i, da lyden forandrer seg lite, noe jeg ikke ønsker fra en kabel.
    7. Jo det er det pga prisene de setter på dette.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?

    Jeg hadde gjort det samme.

    Det er gevinst både på lyd og varighet.
    At det ser pent og på stell ut er også en del av dette, jeg nekter ikke for dette.

    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.

    De kan jobben.

    Av alle teoretiske "sannheter" de driver med så tror jeg det er hold i mye av det de gjør.

    Jeg tror ikke at en hel bransje driver snake oil levedyktig..
    Kanskje ikke en hel bransje, men en del av den, jo. Bare se på homeopati-bransjen, de klarer det med litt sukker, vann, rystelser og besvergelser.

    For min del lurer jeg noen ganger på om jeg skal starte en tråd der jeg ber om tips om totalt nøytrale, "transparente", høyttalerkabler som litt mindre stive og uhåndterlige enn mine fra Forsman og som er pene nok til stuebruk. Helst solide og ferdig terminerte i valgfri lengde. Jeg tror bare ikke det ville komme noe særlig ut av en slik diskusjon :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Nope! TRO handler om religion, og sist jeg sjekket var ikke dette et religiøst forum (mulig jeg tar feil, spesielt når man ser på "hus-altrene" som er plassert rundt om...men skitt au!) TROR, jeg.

    Ikke for det, kabler er det sikkert noen som har et religiøst forhold til...og...man kan jo bare tenke hvordan dette arter seg!?
    Jeg tror de fleste av oss bruker litt kroner på solide kabler, de som har bedre råd kjøper vel bedre?

    1:Jeg hadde gjort det samme.

    2:Det er gevinst både på lyd og varighet.
    3:At det ser pent og på stell ut er også en del av dette, jeg nekter ikke for dette.

    4:Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.

    5:De kan jobben.

    6:Av alle teoretiske "sannheter" de driver med så tror jeg det er hold i mye av det de gjør.

    7:Jeg tror ikke at en hel bransje driver snake oil levedyktig..
    1. ikke jeg( jeg har råd til det) men kaster ikke penger ut av vinduet.
    2. En vanlig kabel holder like lenge.
    3. Att de er pene har ingen betydning for meg.
    4. Ja de lager kabler, ikke noe annet. Det gjør de som lager en vanlig kabel også.
    5. Samme som 4.
    6. Det er jeg ikke enig i, da lyden forandrer seg lite, noe jeg ikke ønsker fra en kabel.
    7. Jo det er det pga prisene de setter på dette.
    Jeg mener flere diy ere har laget kabler selv.

    Materialkostnader ble opptil 1-2 tusen..

    Tenk litt over dette.. Så tester de kablene også.. med tatarata musikk og lytting....
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Lage en kabel koster ikke så mye.
    Kontakter kjøper man på en vanlig butikk samme med en Ølflex.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.664
    Antall liker
    1.411
    Torget vurderinger
    2
    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.
    Jepp, de vet veldig godt hva de gjør, og de gjør det i hvert fall ikke gratis...mange av de som driver kabelproduksjon er seriøse (de lager gode kabler til fornuftige priser!?). Men endel av dem (kabelprodusentene) vet at det er mange hvor pengene sitter forholdsvist løst og med de rette salgsargumentene blir det nesten like lettjente penger som om man skulle tatt sukkertøy fra småbarn...eneste forskjellen er at det å selge kabler ikke er ulovlig!? Så lenge markedsføringen ikke krysser for mange grenser og inneholder for mye usannheter kommer de fleste unna med det. Enkel matte sier at det er relativt risikofritt og oddsene for stor avkastning på investert beløp er gode.

    VI ER VIRKELIG IDIOTER SOM GÅR PÅ DETTE !!

    Ikke sant!?
     
    D

    Danke

    Gjest
    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.
    Jepp, de vet veldig godt hva de gjør, og de gjør det i hvert fall ikke gratis...mange av de som driver kabelproduksjon er seriøse (de lager gode kabler til fornuftige priser!?). Men endel av dem (kabelprodusentene) vet at det er mange hvor pengene sitter forholdsvist løst og med de rette salgsargumentene blir det nesten like lettjente penger som om man skulle tatt sukkertøy fra småbarn...eneste forskjellen er at det å selge kabler ikke er ulovlig!? Så lenge markedsføringen ikke krysser for mange grenser og inneholder for mye usannheter kommer de fleste unna med det. Enkel matte sier at det er relativt risikofritt og oddsene for stor avkastning på investert beløp er gode.

    VI ER VIRKELIG IDIOTER SOM GÅR PÅ DETTE !!

    Ikke sant!?
    Som Steve Guttenberg sier, folk er idioter som bruker penger på mange ting.. Rolexklokker, Italienske sportsbiler, Dyr mat og dyr vin...

    You name it...

    Gjør som du vil, kjøp kabler med hageslangestørrelse i dyre grunnstoffer, klokker av gull som viser tida, Dyre viner..

    Kort sagt, lev fritt og gjør som du vil, vi lever i et fritt land.

    La humla suse.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.
    Jepp, de vet veldig godt hva de gjør, og de gjør det i hvert fall ikke gratis...mange av de som driver kabelproduksjon er seriøse (de lager gode kabler til fornuftige priser!?). Men endel av dem (kabelprodusentene) vet at det er mange hvor pengene sitter forholdsvist løst og med de rette salgsargumentene blir det nesten like lettjente penger som om man skulle tatt sukkertøy fra småbarn...eneste forskjellen er at det å selge kabler ikke er ulovlig!? Så lenge markedsføringen ikke krysser for mange grenser og inneholder for mye usannheter kommer de fleste unna med det. Enkel matte sier at det er relativt risikofritt og oddsene for stor avkastning på investert beløp er gode.

    VI ER VIRKELIG IDIOTER SOM GÅR PÅ DETTE !!

    Ikke sant!?
    Som Steve Guttenberg sier, folk er idioter som bruker penger på mange ting.. Rolexklokker, Italienske sportsbiler, Dyr mat og dyr vin...
    Jepp, og siden det er fredag er det like greit å gjenta dette:
    Ingen sier at du får bedre tid med en Rolex
    Ingen sier at du blir en sikrere sjåfør av en italiensk sportsbil.
    Ingen sier at fylla blir bedre med en dyrere vin (dvs, kanskje....)
    osv :)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Men, ja jeg tror de som driver med kabel-produksjon vet hva de gjør.
    Jepp, de vet veldig godt hva de gjør, og de gjør det i hvert fall ikke gratis...mange av de som driver kabelproduksjon er seriøse (de lager gode kabler til fornuftige priser!?). Men endel av dem (kabelprodusentene) vet at det er mange hvor pengene sitter forholdsvist løst og med de rette salgsargumentene blir det nesten like lettjente penger som om man skulle tatt sukkertøy fra småbarn...eneste forskjellen er at det å selge kabler ikke er ulovlig!? Så lenge markedsføringen ikke krysser for mange grenser og inneholder for mye usannheter kommer de fleste unna med det. Enkel matte sier at det er relativt risikofritt og oddsene for stor avkastning på investert beløp er gode.

    VI ER VIRKELIG IDIOTER SOM GÅR PÅ DETTE !!

    Ikke sant!?
    Som Steve Guttenberg sier, folk er idioter som bruker penger på mange ting.. Rolexklokker, Italienske sportsbiler, Dyr mat og dyr vin...
    Jepp, og siden det er fredag er det like greit å gjenta dette:
    Ingen sier at du får bedre tid med en Rolex
    Ingen sier at du blir en sikrere sjåfør av en italiensk sportsbil.
    Ingen sier at fylla blir bedre med en dyrere vin (dvs, kanskje....)
    osv :)
    Du får bedre kvalitet med rolex.

    En Italiensk bil er rask, og har bedre kvalitet enn en LADA

    Dyr vin smaker bedre..

    Alle funker men alle er ikke like...


    LADA ftw
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.337
    Antall liker
    8.418
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Ikke sammenlign med ting som ikke har noe med dette å gjøre Danke.
    Du dummer deg ut, eller gjør deg til latter heter det vel.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Ikke sammenlign med ting som ikke har noe med dette å gjøre Danke.
    Du dummer deg ut, eller gjør deg til latter heter det vel.
    Hahaha.

    Hvordan funker ikke en billig klokke fra Biltema? Vedder på at de selger klokker...

    Venter i spenning
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn