En lytt i påsken?

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Noen som skal være hjemme i påsken, og som har lyst på en lytt?
VPI Classic, BP pre, Bottlehead Paramount 2A3, Avantgarde Duo Grosso.
Roger
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Åååå AG duo grosso!!
Når kunne du tenkt deg besøk?

Mvh. Lam N
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Jeg har hele morgendagen ledig, samt ledig onsdag ettermidag/kveld.

Mvh. Lam
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei.

Jeg kunne kanskje tenke meg en lytt også.

Jeg kan vel kanskje tirsdag kveld, onsdag kveld og torsdag kveld etter 20.00 en gang. Må se an litt (i dag og onsdag tror jeg passer best for meg).

Roger roger ..

EL
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
jonlam skrev:
Hei,

Jeg har hele morgendagen ledig, samt ledig onsdag ettermidag/kveld.

Mvh. Lam
Jeg har også morgendagen fri i morgen. Si fra om det blir tur. :D
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Da tar vi en lytt i morgen kveld kl. 19.00 og utover.
Adresse sendes som PM.
Roger
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Da har jeg fått adr. Vi sees i morgen, Roger.

Da kjører jeg Jan Olav. Vi prates i morgen på tlf.

Mvh. Lam
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Herlig.... gleder meg.... og jeg kan sykle ..... så da ....da... kan jeg drikke noe ... noe med ekstra bra lyd i:)

ER
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
easyrider skrev:
Herlig.... gleder meg.... og jeg kan sykle ..... så da ....da... kan jeg drikke noe ... noe med ekstra bra lyd i:)

ER
Bare husk at fyllesykling er risikosport. Ja, vi kan vel ta en øl eller to.
Blir hyggelig.
Roger
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Dette høres ut som kan bli ett hyggelig påskeslag!:) Jeg er dessverre på fjellet i snømangelen. :-(
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
G.A.G. skrev:
Dette høres ut som kan bli ett hyggelig påskeslag!:) Jeg er dessverre på fjellet i snømangelen. :-(
Prioriteringer, GAG, prioriteringer. Kos deg i påskefjellet.
Roger
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
God Påske folkens. Her har det blitt lite tid til lytt... Men sånn er vel å regne med når en har kone og barn. De legger planer, jeg utfører.
 

G.A.G.

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2006
Innlegg
475
Antall liker
68
Sted
Vestfold
Ble det noen lyttings i påsken, og i så tilfelle er det noen tilbakemeldinger til ISS som gar vært "strandet" på påskefjellet med svigerfamilien?
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei.

Ja, det ble lytt og en fin prat i Sofaen. Jeg fikk tatt noen bilder, men reiste på påskefjellet før jeg rakk skrive noe eller legge ut bilder.
Prøver å få tid til å skrive en liten kommentar og legge ut noen bilder i kveld. Kan vel kort fortalt si at dette spiller relativt bra:)

Soon
ER
 

easyrider

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
269
Antall liker
5
Torget vurderinger
1
Hei.

Da er jeg på plass i kjelleren og med litt "Acoustic Alchemy" i høy-oppløst versjon spillende i bakgrunnen og kommer med en liten tilbakemelding fra lyttekvelden hos Roger.

Først.... takk for flott hoasting og god bevertning. Siden Roger bor en kilometer unna kunne jeg sykle og dermed også nyte drikke med futt og fart.

Tilstede: JanJan, Lam, Roger og undertegnede.

Alt nytt siden jeg var hos Roger for ca to år siden. Han har bygget seg et par fine rørmonoblokker, og har anskaffet seg et par smykker av noen høytalere. Viste akkurat bildene (under) av AG'ene til kona, og hun syns de var fine i et lytterom, men jeg fikk ikke følelsen av at hun ville ha de "fremme" slik de står hos Roger:)

LYD: Jeg må si jeg liker lyden i AG. Det har jeg gjort siden første gang jeg hørte dem. Jeg syns ofte rør/horn blir litt mye smack-pow og litt lite detaljer, men AG får virkelig frem både soundstage, dybde, bredde og samtidig fine mikrodetaljer. Disse bassene henger også meget godt på. Litt bassrikt for min smak kanskje, men da blir jo også rock litt fetere og mer moro å høre på. Dette er jo følsomme høyttalere og med selvbygde rørforsterkere ligger det jo til rette for støy, men her var det virkelig helt fritt for støy! Bortsett fra at noe av musikken kanskje var litt støyete:)

Vi fikk servert litt av hvert av musikk. Roger du får fylle på med info her. Rock, jazz, Kari Bremnes, Norsk syngedame, mer jazz. Tror du skal sitte lenge i sweetspot for å bli lyttetrett Roger. Kan sikkert tunes litt mer og kanskje få et rom med litt mer plass, men jeg synes det låt meget bra.

Med litt øl, pottis og litt sivilisert prat i god stua avsluttet vi kvelden.

Bilder av glade gutter...
 

Vedlegg

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Vi spilte ganske mye forskjellig, jeg nevner i fleng: Kirsti Huke/Tore Brunborg, Kari Bremnes, Trondheimssolistene, The Black Keys, Fleet Foxes osv...
Vi har vel alle litt forskjellige lydpreferanser og musikksmak. Jeg føler selv at jeg er ganske nær mitt mål, men lengter etter å kunne flytte anlegget ned i kjellerstua (35m2) og få mer luft å spille i. Rommet hvor jeg spiller nå er ikke ideelt. Takk for fine bilder og din beskrivelse av anlegget, Easy.
Roger
 

jonlam

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.01.2009
Innlegg
438
Antall liker
5
Sted
Vestfold
Torget vurderinger
1
Hei,

Det negative først: rommet AG står i, men det vet jo Roger så gidder ikke å skrive mer om det.

Jeg kjenner selvfølgelig igjen lydsignaturen til AG og stortrives under seansen. Det er lett å kjenne igjen bass signaturen til AG også. Sitter med mye tanker om AG så det kommer ut ganske så ustrukturert.

Stort og ryddig lydbilde, masse detaljer og punsj. Blokkene som er paret med AG vekker interesse. Jeg er litt glemsk, men var det 2a3 rør som satt i dem? Inntrykket er at det spilles godt over hele registrert, om det sier noe for noen!
Under seansen fikk jeg også innblikk i hva jeg går glipp av når man klatre oppover i AG stigen. Som ER nevner er bassen bedre integrert med resten. Kraftfull og trøkker godt til når den skal. Det var en låt hvor jeg syns bassen var ørlite brummete og "tung", noe jeg kjenner igjen litt for ofte hjemme hos meg.

Det som er i tillegg syns er spesielt hos Roger sammenlignet hos meg, er den mye mer tydelige dybden i lydbildet fra AG og jeg satt kjempepris på dette. Hvordan får du til det, forsterkeri?

Takk for serveringen og kunnskapsløftet i selvbygg forsterkeri og tekniske duppeditt og forklaringer. :D, Roger. Og til ER, ikke alt kan fikses med en app!! :eek:

Hilsen Lam
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
Takk for kommentarer, Lam.
Rommet får jeg, som nevnt, ikke gjort så mye med før ungdommene i huset flytter (og det haster ikke). Amp'ene er Bottlehead Paramount 1.1, satt opp med 2A3-rør. Gir hele 3,5 W ;D , som er mer enn nok på disse høyttalerne.
Roger
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
roger skrev:
Takk for kommentarer, Lam.
Rommet får jeg, som nevnt, ikke gjort så mye med før ungdommene i huset flytter (og det haster ikke). Amp'ene er Bottlehead Paramount 1.1, satt opp med 2A3-rør. Gir hele 3,5 W ;D , som er mer enn nok på disse høyttalerne.
Roger
Er spent på de ampene dine, 2A3-rør er spennende saker som jeg har tro på.
Kanskje jeg kunne fått en lytt en kveld neste uke? :D
 

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
1.578
Antall liker
471
Sted
Nøtterøy
JanOlav skrev:
roger skrev:
Takk for kommentarer, Lam.
Rommet får jeg, som nevnt, ikke gjort så mye med før ungdommene i huset flytter (og det haster ikke). Amp'ene er Bottlehead Paramount 1.1, satt opp med 2A3-rør. Gir hele 3,5 W ;D , som er mer enn nok på disse høyttalerne.
Roger
Er spent på de ampene dine, 2A3-rør er spennende saker som jeg har tro på.
Kanskje jeg kunne fått en lytt en kveld neste uke? :D
Du får bare si fra når det passer, så skal vi nok få til det.
Roger
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
roger skrev:
JanOlav skrev:
roger skrev:
Takk for kommentarer, Lam.
Rommet får jeg, som nevnt, ikke gjort så mye med før ungdommene i huset flytter (og det haster ikke). Amp'ene er Bottlehead Paramount 1.1, satt opp med 2A3-rør. Gir hele 3,5 W ;D , som er mer enn nok på disse høyttalerne.
Roger
Er spent på de ampene dine, 2A3-rør er spennende saker som jeg har tro på.
Kanskje jeg kunne fått en lytt en kveld neste uke? :D
Du får bare si fra når det passer, så skal vi nok få til det.
Roger
:D
 

ambiance

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.01.2007
Innlegg
524
Antall liker
161
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
3
Sedvanlig stille i denne tråden gutter! Er det ingen som gjør noe, eller vil gjøre noe?

Sikker på at noen av dere har handlet noe nytt, eller gjort noe som kan vises frem på et hifitreff! På tide med noe aktivitet i denne tråden igjen!

Selv kan jeg ikke ta i mot besøk enda, men når ting har kommet på plass så er jeg klar for besøk. Da skal jeg se om det kan bli på en ukedag også. ;) synd dere må kjøre hjem etter et eventuelt besøk med noe brunt brennevin i glasset. Kanskje det passer en helg likevel nå?

A.
 

JanOlav

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.12.2005
Innlegg
7.412
Antall liker
1.114
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
14
ambiance skrev:
Sedvanlig stille i denne tråden gutter! Er det ingen som gjør noe, eller vil gjøre noe?

Sikker på at noen av dere har handlet noe nytt, eller gjort noe som kan vises frem på et hifitreff! På tide med noe aktivitet i denne tråden igjen!

Selv kan jeg ikke ta i mot besøk enda, men når ting har kommet på plass så er jeg klar for besøk. Da skal jeg se om det kan bli på en ukedag også. ;) synd dere må kjøre hjem etter et eventuelt besøk med noe brunt brennevin i glasset. Kanskje det passer en helg likevel nå?

A.
;D. Ser frem til!
 
Topp Bunn