En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.911
    Torget vurderinger
    24
    Mandag var det klart for ny roadtrip sammen med @veleik, etter en noe nervepirrende arbeidsdag med Jinro i bagasjerommet. Da satte vi av gårde retning Østfold og @lassemann. Etter en bedre middag på Burger King, ankom vi Lasses gamle villa i 18-tiden.

    Foruten Lasse, ble vi møtt av dette:

    Vis vedlegget 890833

    For å starte med konklusjonen; jeg er mildt sagt mektig imponert over det Lasse har fått til her. For dette likte jeg! 😍
    Først og fremst utrolig fascinerende og gøy at Lasse er i stand til å få noe til å låte så bra for en såpass lav pris. Og nesten litt betenkelig for egen del som har kastet ut så mye penger på denne hobbyen. I tillegg er den omtalte gamle villaen som laget for lyd. Det er tunge tømmervegger og rommet hadde en nydelig akustikk.

    Preamp med egenbygd phonotrinn i midten.
    Vis vedlegget 890832


    211-monotrinn på 45W. Plassert på siden av racket, bak hver høyttaler.
    Vis vedlegget 890834
    Vis vedlegget 890835


    Likte disse rørene. LED fra før LED ble oppfunnet. Så vidt jeg forstod Lasse, er disse likerettere for inngangsrørene. Monoblokkene er selvsagt noe ombygd.
    Vis vedlegget 890843


    Til tross for et konstruksjonsprinsipp som er rake motsetningen til min egen platespiller, har jeg likt Nottingham siden jeg selv hadde en. Lasse sin stod definitivt ikke noe tilbake for de andre jeg har hørt, kanskje snarere tvert i mot.
    Vis vedlegget 890836
    Vis vedlegget 890837
    I midten selvbygd integrert som ikke var i bruk da vi var der.


    Men selve stjernene i showet, i mine ører var disse.
    Vis vedlegget 890838

    ProAc-kloner som rett og slett spilte heeelt magisk! Noe av det beste jeg har hørt av bassfundament, og en oppløsthet og ro som var helt nydelig. Disse likte jeg så godt at jeg kunne vurdert å bytte AN-E’ene. Tror jeg. Kanskje. Muligens. Det er sikkert å ta litt hardt i, men jeg likte dem altså svært, svært godt. 😍


    Før avreise koblet vi opp Jinroen, mest for å høre hva vi kunne detektere av eventuelle ulyder.
    Vis vedlegget 890839

    Det var ikke mange av dem. ProAc-klonene har betraktelig lavere følsomhet enn AN-E. Det var derimot veldig gøy å høre Jinro dra disse høyttalerne, og ikke minst i et så bra akustisk rom. Jeg skjønner at jeg ikke klarer å hente ut alt av Jinro hos meg selv. Men for en forsterker!

    På gjensyn, baby Jinro.
    Vis vedlegget 890840
    Ærlig, godt og entusiastisk beskrevet Atlerovik!
    Beundring over hva Lassemann får til har ikke blitt mindre.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Begynner å skjønne hva Håkon mente med at Rega IO/Brio bør finnes i alle hifi-interesserte hjem…. Den spiller imponerende bra, rett og slett. Men i morgen settes kursen sørøstover 🥰

    AD09727C-760A-436A-A7B3-2B1356CA2F22.jpeg


    Fikk låne med Veleiks Lindemann-streamer for å gi IO’en litt selskap på den store hylla. Etter PSU3 inntok hylla, passer Lumin estetisk veldig dårlig inn. Og jeg hører nesten ikke på streaming. Det er selvfølgelig umulig å vurdere denne lydmessig opp mot Lumin akkurat nå. Men må si jeg synes at virker lovende. Og størrelsen frister.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Tårnåsen
    Da har jeg vært på besøk hos selveste Audio Note sjefen @Atlerovik ! :eek::geek:

    Det var først og fremst veldig hyggelig å bli litt kjent!
    Skravla gikk i ett og det er liten tvil om at vi hadde masse å snakke om!
    Og derfor opplevde jeg nok også besøket som litt i korteste laget, men det var kjempeartig mens det varte!

    Nå skal ikke jeg leke hverken dommer eller mannen med gullørene eller noe som helst, men jeg kan i hvert fall si at jeg likte veldig godt det jeg hørte!
    Vi har tydeligvis ganske sammenfallende lydidealer selv om de er løst på ganske forskjellig vis og hvor resultatet utvilsomt har forskjellige styrker og svakheter.

    Først og fremst, strålende dynamikk og livsglede!!! Det MÅ jo bare låte slik! Lyd må eksplodere og utfolde seg og det må være liv og glede!
    Det er det massevis av hos Atle!

    Atle har forsøkt litt forskjellige plasseringer av høyttalerne den siste tiden, og nå var det relativt "ekstrem" toe-in noe jeg er tilhenger av selv også. Resultatet er at stemmer og instrumenter får en nærhet med tilnærmet riktig fysisk størrelse og veldig solid fokus, god plassering i bredden men kanskje enda bedre i dybden.
    Og en bred sweetspot som i praksisk bruk er svært behagelig.
    Samtidig, hvis jeg flyttet hodet 40cm framover slik at jeg satt i en tilnærmet likesidet trekant (eller rettere sagt, "rett på" diskanten) åpnet lyden seg litt (spesielt stemmer) og jeg fikk enda litt bedre følelse av at jeg ble mer omsluttet av lyd og satt i konsertsalen/opptaksrommet, framfor å sitte i rommet til Atle med en presentasjon foran meg.
    Det er tradeoffs de fleste sikkert kjenner til. Jeg er litt usikker, men personlig hadde jeg nok likt å sitte litt nærmere faktisk. Det kan sikkert også ha litt med at rommet til Atle er ganske stort og med svært god takhøyde, og helt udempet, og det kan man høre noen ganger uten at det er spesielt plagsomt. Men enda mer "nærfelt" har visse fordeler da.

    Oppløsningen oppover var strålende! Deilig "utklinging" og spreke transienter!
    Damestemmer var likevel kanskje litt lukket/nasale på et par opptak, vet ikke helt om det var den modda ampen som krever litt mer innspilling (?) eller noe annet som trenger litt tid på å løsne. Det hjalp litt med å flytte seg litt nærmere men her opplever jeg nok enda litt mer "luftighet" med Westminster og resten av riggen hjemme hos meg selv, med samme skive.

    Det er også overraskende hvor mye bass de små (vel, alt er relativt) høyttalerne kan produsere i et såpass stort rom! Ikke mangel på bass her nei! Jeg har da hørt mye større høyttalere og forsterkeri som ikke har nubbesjans ift tilsvarende bassutfoldelse. Kanskje litt i overkant på enkelte innspillinger men det var fin oppløsning og kvalitet på det jeg hørte, annet enn kanskje litt mer "festkul" enn det jeg er vandt med. For det meste smak og behag. Men på et par låter som jeg kjenner meget godt følte jeg at den festkulen kanskje maskerte LITT den aller mest presise oppløsningen av bass-strenger osv. Og selvfølgelig gjelder fortsatt fysiske lover selv om dette var imponerende gitt størrelsen;-)

    En annen ting som overrasket meg litt var at det er tydeligvis ingen ende for hvor mye man kan investere i en virkelig god vinylrigg! Jeg har selv samme spiller som Atle (AN TT3) og en meget god pickup (AN IO1) men Atle har en enda bedre strømforsyning, enda bedre PU, enda bedre arm, en hinsides påkostet SUT og i det hele tatt... Platespiller eller ny Tesla? Jeg foretrekker platespiller når det låter slik! Her er ting virkelig på stell!
    Selv om vinyl låter meget pent hjemme hos meg har jeg nå en ny referanse. Faktisk vil jeg si vinyl låt bedre hos Atle enn det lille vi rakk å høre på CD+DAC. Faktisk markant bedre på alle parametere som jeg bryr meg om. Hjemme hos meg er det nok motsatt! Spennende!

    Uansett, takk for at jeg fikk komme en tur! Dette skal gjentas!! Både hit og dit :)

    Erik :love: :love: :love:
     
    Sist redigert:

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Tusen takk, Erik! Du er virkelig flink til å beskrive lyd, både muntlig og skriftlig, og vet hva du skal høre etter. Jeg liker meg godt sammen med slike hifi-mennesker :D

    Jeg er vel stort sett enig i det meste av dine vurderinger. Kanskje bortsett fra vokallyden. Der kjenner jeg meg ikke helt igjen. Mulig jeg forstår hva du mener når jeg kommer til deg :D Og som jeg nevnte; etter å gjort så mange oppgraderinger, kjenner jeg veldig godt igjen tegnene på behov for innspilling. De hører jeg også nå. Det er typisk litt for stor, rund og udefinert bass, noe kvass/nasal mellomtone og litt tett mellom de ulike elementene i musikken. Tror faktisk det vil løse noen av tingene du påpeker. Samtidig er det selvsagt utfordringer i rommet som jeg er veldig klar over, og kompromisser er det nok av hos meg.

    Er enig i at vi godt kunne ha holdt på lenger. Det får vi ta igjen i Kolbotn! Gleder meg til det 🤩
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Tårnåsen
    Tusen takk, Erik! Du er virkelig flink til å beskrive lyd, både muntlig og skriftlig, og vet hva du skal høre etter. Jeg liker meg godt sammen med slike hifi-mennesker :D

    Jeg er vel stort sett enig i det meste av dine vurderinger. Kanskje bortsett fra vokallyden. Der kjenner jeg meg ikke helt igjen. Mulig jeg forstår hva du mener når jeg kommer til deg :D Og som jeg nevnte; etter å gjort så mange oppgraderinger, kjenner jeg veldig godt igjen tegnene på behov for innspilling. De hører jeg også nå. Det er typisk litt for stor, rund og udefinert bass, noe kvass/nasal mellomtone og litt tett mellom de ulike elementene i musikken. Tror faktisk det vil løse noen av tingene du påpeker. Samtidig er det selvsagt utfordringer i rommet som jeg er veldig klar over, og kompromisser er det nok av hos meg.

    Er enig i at vi godt kunne ha holdt på lenger. Det får vi ta igjen i Kolbotn! Gleder meg til det 🤩
    Innspilling eller ikke, det er fryktelig vanskelig å beskrive noe så subjektivt som lytteinntrykk på noen helgod måte, det er helt sikkert! De som har hørt mitt oppsett har uten unntak observert ganske forskjellige egenskaper/styrker/svakheter. Pussig det der, hvordan vi vektlegger forskjellige aspekter ved det vi hører osv. Men hovedsaken, nok en gang: Dynamikk, glede, nydelige transienter, overtoner som bare smelter sjelen, trommeslag rett i fleisen! Det var hovedbudskapet og det er rått bra:)
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei! Jeg har jo ikke vært tilstede under lyttingen, men har jo hørt forsterker både hos Atle og hos meg "umoddet" og "moddet". Den er slik jeg opplever det, utrolige fyldig i mellomtone og oppløst videre oppover i diskant, dvs kvinnelige vokaler klarer seg oppsiktsvekkende bra. Sammenliknet med mine DPA 211 PSE er Jinro noe svakere i bassen, men ellers er den i referanseklassen.. 😊 Mvh lassemann
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Rart hva et hyggelig besøk med fruktbare meningsutvekslinger gjør…

    Dro innerste hjørne av høyttalerne en centimeter ut fra veggen, med litt mindre toe-in og bittelitt slankere bass som resultat. Tror jeg liker det :D

    Brukte lyttestunden på denne. Fryktelig fin plate!

    C0374199-35E7-436B-A260-7F41A919E667.jpeg
     

    oal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    30.11.2007
    Innlegg
    711
    Antall liker
    1.577
    Torget vurderinger
    3
    Rart hva et hyggelig besøk med fruktbare meningsutvekslinger gjør…

    Dro innerste hjørne av høyttalerne en centimeter ut fra veggen, med litt mindre toe-in og bittelitt slankere bass som resultat. Tror jeg liker det :D

    Brukte lyttestunden på denne. Fryktelig fin plate!

    Vis vedlegget 893238
    Nydelig plate!! Vil også anbefale live plata fra Victoria! Også helt fantastisk!😊
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.892
    Antall liker
    13.932
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Dro innerste hjørne av høyttalerne en centimeter ut fra veggen, med litt mindre toe-in og bittelitt slankere bass som resultat. Tror jeg liker det :D
    Imponerende hva du hører! 😎
    Hvordan sikrer du centimeterpresisjon på ørene når du sitter i sofaen?
    Selv titter jeg bort på hjørnet av pipa, men tror egentlig ikke at jeg hører det. Mest for godfølelsen det gjøres her 😁
    mvh
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Imponerende hva du hører! 😎
    Hvordan sikrer du centimeterpresisjon på ørene når du sitter i sofaen?
    Selv titter jeg bort på hjørnet av pipa, men tror egentlig ikke at jeg hører det. Mest for godfølelsen det gjøres her 😁
    mvh
    Skal ikke uttale meg om hva en eneste cm er i stand til å utgjøre, eller hva rovik er i stand til å høre, men la oss si at man dytter ht kloss opp mot veggen og trigger bassen til å bli svulmende/buldrende. Da hjelper det vel neppe å flytte på lytteposisjonen for å kompensere? Eller tenker jeg feil her?
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.850
    Antall liker
    38.608
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Skal ikke uttale meg om hva en eneste cm er i stand til å utgjøre, eller hva rovik er i stand til å høre, men la oss si at man dytter ht kloss opp mot veggen og trigger bassen til å bli svulmende/buldrende. Da hjelper det vel neppe å flytte på lytteposisjonen for å kompensere? Eller tenker jeg feil her?
    Du tenker nok helt rett Gunner :)

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Usikker på om jeg lukter sarkasme eller genuin nysgjerrighet her, @_RoDa_ (det er et kompliment, da sarkasme som regel er default på dette forumet) :D

    Nå er jeg aldri særlig interessert i å fremstå skråsikker. Jeg stiller stadig spørsmål ved min egen oppfatning. Legg merke til ordet «tror» og «bittelitt» i min opprinnelige post.

    Når det gjelder centimeterpresisjon på ørene så er jeg (litt) mindre opptatt av det. Men jeg er jo diagnostisert med 5. grads OCD og har sørget for at det ene settet med ben i racket er nøyaktig i midten, og dermed befinner jeg meg som regel pinlig nøyaktig på linje med det 😂

    Forøvrig henviser jeg til denne:
    Selvsagt. Jeg tror ikke på tilfeldigheter i hifi.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.892
    Antall liker
    13.932
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Skal ikke uttale meg om hva en eneste cm er i stand til å utgjøre, eller hva rovik er i stand til å høre, men la oss si at man dytter ht kloss opp mot veggen og trigger bassen til å bli svulmende/buldrende. Da hjelper det vel neppe å flytte på lytteposisjonen for å kompensere? Eller tenker jeg feil her?
    Tja.
    Tanken var vel at om en cm i justering på høyttalerne kan gjøre en merkbar/betydelig forskjell, så vil også en cm i justering av hodet/kroppen i sofaen gjøre noe lignende.
    Uavhengig av hvor nært høyttalerne står veggen så pleier det å være betydelige forskjeller ved å gå rundt i rommet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Tja.
    Tanken var vel at om en cm i justering på høyttalerne kan gjøre en merkbar/betydelig forskjell, så vil også en cm i justering av hodet/kroppen i sofaen gjøre noe lignende.
    Uavhengig av hvor nært høyttalerne står veggen så pleier det å være betydelige forskjeller ved å gå rundt i rommet.
    Jada, jeg forstod godt hva du tenkte/mente.
    Justering av hodet vil ikke gjøre det samme som å justere på ht. Ørene er mottaker, mens ht kilder (til lydbølger). Dessuten er de i forskjellige akustiske omgivelser også.

    Edit: utdypet mer etter at jeg hadde lagt ungene.
     
    Sist redigert:

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.892
    Antall liker
    13.932
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Usikker på om jeg lukter sarkasme eller genuin nysgjerrighet her, @_RoDa_ (det er et kompliment, da sarkasme som regel er default på dette forumet) :D
    Nå er jeg aldri særlig interessert i å fremstå skråsikker. Jeg stiller stadig spørsmål ved min egen oppfatning. Legg merke til ordet «tror» og «bittelitt» i min opprinnelige post.
    Når det gjelder centimeterpresisjon på ørene så er jeg (litt) mindre opptatt av det. Men jeg er jo diagnostisert med 5. grads OCD og har sørget for at det ene settet med ben i racket er nøyaktig i midten, og dermed befinner jeg meg som regel pinlig nøyaktig på linje med det 😂
    Sorry.
    Usikker selv, jeg. Har jo et par sider med uleste tråder jeg abonnerer på siden jeg er uvant lite her inne, og så velger jeg å skrive et sånn innlegg 🙈🙄
    Tror og bittelitt er gode beskrivelser, jeg personlig tror det er tilnærmet nada som skjer av lydmessige forskjeller.

    Det er en grunn til at jeg må ha sub-en midt mellom høyttalerne, at jeg må ha høyttalerne plassert på 1/7, 1/5 eller 1/3 av rommets dimensjoner og at smilet er litt bredere etter en kontrollmåling med tommestokken og justering av få eller flere millimeter avstand og vinkler.
    Tror jeg kan ha litt å hente på vinkling av høyttalerne, tester, og så sitter det så inn i helsike bra! 🙄😎

    Innstillingen min er at jeg heller mer til at forbedringene på tingene som er småtteri sitter mer i meg selv enn i reelle forskjeller i lyden som treffer ørene mine. Grunnen til at jeg hører at det er bedre tror jeg handler om bekreftelsesbias, skuldrene ned, vissheten om at det er rett og sånt. Hva som er småtteri tenker jeg er avhengig av hvor trent man er som lytter. Jeg tillater meg å tro at det er flere som kjøper f.eks fleretusenkroners strømkabler enn hva det er personer som egentlig trenger det fordi det er plagsomt å høre på anlegget med vanlige kabler.
    På seg selv kjenner man ingen andre, men jeg kjenner i alle fall meg selv såpass at har det først satt seg en tanke om at noe er viktig for godlyden så hjelper det ikke om jeg vet at det ikke kan ha noe å si. 😅

    Disse diskusjonene er så godt som umulige. Påstander om lydmessige forskjeller som avkreves bevis. Bevis er ABX eller målinger, og de som påstår lydmessige forskjeller tror ikke på målinger eller ABX. Så er vi der. 😁😁😁
    De artigste opplevelsene er sjelden verken blindtest eller måling, og om de handler om reelle lydforskjeller eller bare hifinerder som har det gøy sammen et egentlig ett fett.
    Ber om forlatelse og lister meg ut igjen.
    Sorry.

    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Veldig, veldig enig i det du skriver her, @_RoDa_ Bortsett fra delen om å liste deg ut av tråden igjen 😁 Vil gjerne ha din hyggelige deltakelse her.

    Kanskje vi ses neste helg?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Deilig lørdag foran anlegget med en av mine favorittplater: Keane - Hopes & Fears.

    581727B9-71C9-411B-AB97-D9A14CBE16E8.jpeg


    Jinroen har spilt noen uker etter operasjon og begynner å låte litt bedre. Innspilling av nye Audio Note-komponenter er seige saker. Audio Note selv anslår 300 timer. Innspillingsprosessen er faktisk det som taler i mot slike oppgraderinger. Det tar alt for lang tid før godlyden kommer skikkelig.

    TT3 har fått vinkelplugg montert og funnet sin riktige plass på hylla. Livet smiler til hifi-nevrotikeren.
    B6A53C38-C6C5-4ED3-A819-9219417ACF90.jpeg

    64833516-7296-41B4-AFC9-C615694A0B4C.jpeg

    2D207444-FA56-45A6-A7F0-D5F135BC6C96.jpeg



    I tillegg - denne trådens første tegn på nedskalering. Lumin er ute av racket og inn kom denne jyplingen:
    3720F9D4-DEC5-466E-B2AC-41AC7A45B47F.jpeg


    Lindemann spiller overraskende fint! Og den er et ypperlig neste skritt for meg, gitt at jeg svært sjeldent streamer lenger og de fysiske attributtene passer bedre inn.

    A7C3F914-760F-4CD0-9A48-F241C1537207.jpeg



    God lørdag!
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    15.374
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Lekkert @Atlerovik 👌 Det er kun en ting svir litt i øynene her og det er de to kablene som henger fritt ned fra platespilleren i sort og grått😱 Disse må du få lagt inn i en pen kabelkanal av samme farge som veggen, sånn kan vi ha det;)😂😂
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Haha! Takk for at du holder nevrosene ved like, @ou812rh! 😁

    Men, ja, må tro jeg er klar over det. Og jeg har til og med prøvd meg, med en vanlig, hvit kabelkanal Det var ingen suksess. Må prøve å få tak i noe sort eller sølvfarget. Tips mottas med takk :)
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.508
    Antall liker
    15.374
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Haha! Takk for at du holder nevrosene ved like, @ou812rh! 😁

    Men, ja, må tro jeg er klar over det. Og jeg har til og med prøvd meg, med en vanlig, hvit kabelkanal Det var ingen suksess. Må prøve å få tak i noe sort eller sølvfarget. Tips mottas med takk :)
    Jeg endte opp med å male kanalen med samme fare som veggen. Litt sandpapir for å matte ned overflaten og så et par strøk🖌

    D7253666-119D-4143-916F-20B3635947A6.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Jeg endte opp med å male kanalen med samme fare som veggen. Litt sandpapir for å matte ned overflaten og så et par strøk🖌

    Vis vedlegget 898601
    Absolutt ikke dumt. Nå er min vegg hvit fra før, og kabelkanalen er hvit, selv om hvit ikke er hvit. Problemet hos meg er at kanalen bør gå helt opp til hylla, og da vil den gå over den sorte veggplata. Tror det ville være penest med sort eller sølv kanal. Jakten fortsetter/gjenopptas :D
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Selv om jeg sverger til sølvfronter på AN boksene, så er det ingen ting i veien for at man kan ha de i sort, når det ser så flott ut som hos deg. Godt å høre at Jinro begynner å gå seg til.
    Ps: TTThree er fantastisk fin, både i utseende og lyd. 😍
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk, @JanOlav! Jeg har vel sagt det før, men om jeg hadde kjøpt alt nytt, hadde jeg definitivt valgt sølvfronter, som deg.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk, @JanOlav! Jeg har vel sagt det før, men om jeg hadde kjøpt alt nytt, hadde jeg definitivt valgt sølvfronter, som deg.
    Du har startet, med Lindemann i sølv :). Kanskje jeg burde ha tatt en tur innom deg før vi setter snuta videre ut på landet? Bare en liten tanke... 😊
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ingen dum tanke, @HCS 👍 La oss meldes når jeg vet mer hvordan arbeidsdagen blir på fredag.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Når man står til knes i snop fra øverste hylle, kan det være naturlig å spørre hvorfor du skal ha en sånn Nynnefugl istedenfor å ikke høgge til på Degritteren Gjallarhorn har på demosalg (og sikkert kan vris et stykke lavere enn prisen den nå ligger ute for) 🤔
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Når man står til knes i snop fra øverste hylle, kan det være naturlig å spørre hvorfor du skal ha en sånn Nynnefugl istedenfor å ikke høgge til på Degritteren Gjallarhorn har på demosalg (og sikkert kan vris et stykke lavere enn prisen den nå ligger ute for) 🤔
    Det du tydeligvis ikke har fått med deg, er at det allerede står en DeGritter her 😁 Den er imidlertid defekt, og en splitter ny er på vei som erstatning. I og med at jeg har vært gjennom hele min (sammenliknet med andre her) slunkne platesamling, og jeg ikke kjøper såå mye plater, vurderer jeg å selge denne ubrukt og uåpnet og nedskalere til en HumminGuru.

    Er det en dårlig idé?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvordan var det å komme hjem etter Håkon? Hva består forskjell i, bortsett fra rom? Og du, alltid veldig trivelig å få litt tid med deg :)

    Håper du har husket pre til unge lovende...
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.383
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det du tydeligvis ikke har fått med deg, er at det allerede står en DeGritter her 😁 Den er imidlertid defekt, og en splitter ny er på vei som erstatning. I og med at jeg har vært gjennom hele min (sammenliknet med andre her) slunkne platesamling, og jeg ikke kjøper såå mye plater, vurderer jeg å selge denne ubrukt og uåpnet og nedskalere til en HumminGuru.

    Er det en dårlig idé?
    Hakkje peiling, har aldri forsøkt HummingGuru (som jo virker å ha fornøyde eiere) 😊

    Din tilnærming er sikkert fornuftig og økonomisk riktig……….og ett sted må du jo begynne hvis du skal endre din tilnærming til haifai 😎😄
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hakkje peiling, har aldri forsøkt HummingGuru (som jo virker å ha fornøyde eiere) 😊

    Din tilnærming er sikkert fornuftig og økonomisk riktig……….og ett sted må du jo begynne hvis du skal endre din tilnærming til haifai 😎😄
    Hvem har sagt at jeg skal endre tilnærmingen til hifi?? 😁

    Platevaskere og streamere, derimot….
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hvordan var det å komme hjem etter Håkon? Hva består forskjell i, bortsett fra rom? Og du, alltid veldig trivelig å få litt tid med deg :)

    Håper du har husket pre til unge lovende...
    Veldig usikker på hvem du tenker på her. Men @veleik kommer innom og tar med preen jeg tok med…

    Forskjellen mellom her og hos Håkon er forsterker, sub og platespiller 😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn