En liten undersøkelse angående det nye forumet.

Hvordan opplever du hastigheten på nye Hifisentralen?

• Det går skikkelig kjapt.

Stemmer: 0 0.0%
  • Det går med helt grei hastighet.

• Ikke for raskt, men akseptabelt.

• Det går litt tregt.

• Det går veldig tregt.

• Totalt antall stemmer
    0

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det har vært noen brukere som opplever at nye Hifisentralen bruker opptil 10 sekunder mellom hver sidevisning, og det er ønskelig å finne ut av hvor stort dette problemet er.

Det er veldig fint om dere kan være ærlige i denne undersøkelsen slik at vi kan adressere problemet på en seriøs måte.

Det hadde også vært fint om de som evnt. opplever at det går tregt kunne sagt hva de benytter av browser, virusprogram, evnt.brannmur og hvilken internettleverandør de har.

Jeg ønsker å komme til bunns i dette, og jeg legger undersøkelsen i "Hifi Generelt" for å oppnå flest mulig svar.

Mvh
Thomas
Høvdingen

K

kbwh

Gjest
Det er veldig variabelt. Noen ganger bygges en side på mindre enn ett sekund, andre ganger tar det minst ti sekunder.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.195
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Som regel tar det mellom 1 og 2 sekunder, og det er bra i boka mi. ADSL fra Telenor.

Bernt K

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Enig med Valentino. Normalt sett går det med bra hastighet, mens noen perioder så virker det som om serveren er overbelastet eller noe. Da kan det ta 10-30 sek for en sidevisning og noen ganger kommer timeout.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg har nettopp gjort et par endringer som muligens har løst problemet, men ettersom forumet går veldig kjapt på mine pc'er så er det ikke helt enkelt å si om det nå er litt forbedringer.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Siden ble generert på 0.098 sekunder med 29 spørringer
WOW ;D

A

Aubi

Gjest
Hjemme går det lynkjapt, men på jobb så går det nå mye tregere en før. Linjen går vel innom Pentagon tenker jeg ;D.
Skal dette forumet ha en fremtid så må hastigheten på jobb opp. Jeg vil ikke bruke fritiden min til dette ;D ;D ;D.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
pks skrev:
WOW ;D
Det er mange som har dette, men sier du at det nå har blitt bedre etter jeg gjorde noen endringer?

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Aubi skrev:
Hjemme går det lynkjapt, men på jobb så går det nå mye tregere en før. Linjen går vel innom Pentagon tenker jeg ;D.
Skal dette forumet ha en fremtid så må hastigheten på jobb opp. Jeg vil ikke bruke fritiden min til dette ;D ;D ;D.
Det samme er tilfelle for meg. Og det skyldes nok i mitt tilfelle at vi benytter en proxy-server på jobben. Men jeg er statsansatt og har god tid, så det er da ikke noe stort problem ;D ;D ;D.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Jeg har alltid hatt ca 10 sekunders venting etter nye HFS. Men nå ble det virkelig fart i sakene! Uansett hva du har gjort, virker det hos meg og nye sider lastet på øyeblikket!! :)

Jeg bruker både Safari og Opera på henholdvis Mac OSX og Win XP. Linja er vel 2000 ett eller annet..

T

theStig

Gjest
Jøss... nå går alt MYE kjappere. Vi slipper å vente på at en eller annen timeout skal time seg ut...eller noe sånt. Hva har blitt gjort, Høvding?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Høvdingen skrev:
pks skrev:
WOW ;D
Det er mange som har dette, men sier du at det nå har blitt bedre etter jeg gjorde noen endringer?
Jeg har hatt rundt 1 sekund hele tiden, med unntak av 1 dag, da det var jevnt 30 sekunder ;D
Men nå ligger jeg på rundt 0,1 hele tiden, og det er fenomenalt..

PK

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg tror problemet er løst. ;D

Hvis sidene går tregt nå så er det sannsynligvis bare god gammeldags linjeproblem, bruk av 14.4k modem og den slags.

Da ble plutselig denne undersøkelsen litt meningsløs og jeg flytter den etterhvert over til HFS2.

Jeg setter fortsatt pris på ennå flere tilbakemeldinger, spesielt fra de som har opplevd treg hastighet. Det er jo ikke 100% sikkert at problemet er borte, men jeg krysser fingerne.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Jeg kan justere min oppdateringsfrekvens med hvor mye "virur killer" jeg har på.
Alt ifra lynkjapt til ca 3 sekunder på max misstro.

Men den er raskere nå ja, den er det!
mvh

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Jeg er blant dem som har responstider på 5 vekselvis 10 sekunder.
Endringene som er gjort har løst problemet for min del.
Nå har jeg responstider <0,2 hver gang, hjemme og på jobb.
Gratulerer. :D

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
29
Sted
Lillestrøm
Går kjapt nå :)

Jeg er av dem som har postet bemerkninger om tidvis dårlig respons (5-10 sek). Tilkobler GET.
Enkelte dager går det kjapt, av og til en hel dag eller mere, og så blir det tregt igjen.
De er derfor vanskelig å være sikker på om problemet er løst, for alle - for alltid.

Svein.

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Går mye raskere her hos meg nå.Dvs akkurat nå.
Stort sett har det tatt 10-12 sec å åpne en ny side.

Bruker Firefox,samme hastighet med FW som med uten FW,uten AV med AV osv...
Gikk like tregt med IE iofs.
Siter på chello/get linje.
Kun her på hfs det har gått tregt.

Som sagt akkurat nå er det sånn som det skal være :)
Bra jobbet Chief ;)

/jan

Topp Bunn