En liten lytterunde i Oslo

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Hei
Var på en lytterunde i Oslo 2 April.
Var innom Hi-Fi Centerkjeden Vika,der hørte jeg på div. men det som var mest interessant når jeg gikk var en lytting på JBL Array 1400 og McIntosh forstere( 2 monoblokker på 500w)

Syns til å begynne med at dette låt ganske så bra og meget dynamisk.
Men da jeg satte på Yello-Flag ble musikken ganske hard syns jeg.
Så jeg ble litt usikker . . .

Gikk som (vanlig) ned til lyric og hørte på ProAc D38 som jeg liker ganske godt,med Cary slp05 rørforsterker og noen gigantiske Jeff Rowland blokker.(må være overkill ;) :)
Da ble det en mye varmere lyd men jeg syns kanskje det ble mindre dynamikk,vanskelig å sammenligne siden det blir så forskjellige rom men D38 blir kanskje også litt "liten" til å sammenligne med Array1400 ??
(på dynamikk)
Syns nok kanskje at lyden ble kanskje litt for varm,liker noe "trøkk" på symbaler. Eller er det bare array 1400 som var litt hard uten at jeg merket det da jeg var der ?

Blir litt usikker,angrer på at jeg ikke hørte på D100 når Tor hadde den inne . . trur den hadde matchet min smak.
(synd jeg ikke matcher på penger)

Eller er det Jeff rowland monoblokkene som er litt "jazz" i lyden ?
Liker dynamikk med åpenhet ,for å si det sånn . . .
noen som har noen ideer/tanker rundt det jeg skrev nå ?

monosapiens
Bent
 
R

Rojoh

Gjest
Er du på jakt etter både høyttalere og forsterkere?

Mvh. Johan
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Ja, men ikke umiddelbart.
Ser an markedet og håper på noe iløpet av ett års tid . .
 

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Innlegg
2.174
Antall liker
38
Sted
Trondheim
Jeg hørte JBL Array 1400 på MC-602 her i Trondheim for en tid siden. På såpass gromt utstyr tror jeg rommet har veldig stor påvirkning. Lytterommet på "Centeret" her oppe er mildest talt vanskelig. Med litt innsats med demping og plassering føler jeg meg ganske sikker på at jeg skulle fått dem kombinasjonen til å spille skikkelig bra hjemme hos meg... :)
 

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Innlegg
3.164
Antall liker
49
Sted
Oslo
Jeff Rowland og ProAc er helt konge, og angrer ennå på at ikke Jeff R. ble kjøpt sammen med høytalerne.

Yello er kult, og god lyd leverer de, men var det en ny CD du prøvde med? (fra 2006).



Hei
Var på en lytterunde i Oslo 2 April.
Var innom Hi-Fi Centerkjeden Vika,der hørte jeg på div. men det som var mest interessant når jeg gikk var en lytting på JBL Array 1400 og McIntosh forstere( 2 monoblokker på 500w)

Syns til å begynne med at dette låt ganske så bra og meget dynamisk.
Men da jeg satte på Yello-Flag ble musikken ganske hard syns jeg.
Så jeg ble litt usikker . . .

Gikk som (vanlig) ned til lyric og hørte på ProAc D38 som jeg liker ganske godt,med Cary slp05 rørforsterker og noen gigantiske Jeff Rowland blokker.(må være overkill ;) :)
Da ble det en mye varmere lyd men jeg syns kanskje det ble mindre dynamikk,vanskelig å sammenligne siden det blir så forskjellige rom men D38 blir kanskje også litt "liten" til å sammenligne med Array1400 ??
(på dynamikk)
Syns nok kanskje at lyden ble kanskje litt for varm,liker noe "trøkk" på symbaler. Eller er det bare array 1400 som var litt hard uten at jeg merket det da jeg var der ?

Blir litt usikker,angrer på at jeg ikke hørte på D100 når Tor hadde den inne . . trur den hadde matchet min smak.
(synd jeg ikke matcher på penger)

Eller er det Jeff rowland monoblokkene som er litt "jazz" i lyden ?
Liker dynamikk med åpenhet ,for å si det sånn . . .
noen som har noen ideer/tanker rundt det jeg skrev nå ?

monosapiens
Bent
 

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Jeff Rowland og ProAc er helt konge, og angrer ennå på at ikke Jeff R. ble kjøpt sammen med høytalerne.
Er du ikke fornøyd med Chapter precis?
 

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
1.911
Antall liker
273
Torget vurderinger
11
jeg har også hørt oppsettet på lyric med d38, jeff blokker og cary pre og kilde og jeg er ikke imponert av dette. det virket som en stor mismatch syntes nå jeg og jeg hørte en stund på 1sc etterpå, samt noe d25 og 1sc er jo klart den beste musikkformidleren av de 3.

selv skal jeg handle meg en 1sc fra ett eller annet sted i birds eye maple innen året er omme.

McLaren
 

heggaII

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
199
Antall liker
0
jeg har også hørt oppsettet på lyric med d38, jeff blokker og cary pre og kilde og jeg er ikke imponert av dette. det virket som en stor mismatch syntes nå jeg

McLaren
Støttes til fulle!
Tor har mye bra utstyr, men er ofte uheldig med matchingen :-/
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.429
Antall liker
25.921
Torget vurderinger
24
Her må jeg også få si meg enig. Hørte D38 med nevnte forsterkere og det var det mest skuffende ProAc oppsettet jeg har hørt hos Lyric. Mon tro om det ikke hadde spilt bedre med rent Cary på disse ht.

Jeg synes vel heller at det her manglet en god del i mellomtonen, fylde og nærhet....

Når det er sagt så har jeg hørt ProAc spille rivende vakkert MANGE ganger hos Lyric, så dette er ikke ment til noen forkleinelse for utstyr eller butikk, snarere tvert imot.
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Hei

Jeg prøvde med flag cd`n ifra 1988

Jeff Rowland og ProAc er helt konge, og angrer ennå på at ikke Jeff R. ble kjøpt sammen med høytalerne.

Yello er kult, og god lyd leverer de, men var det en ny CD du prøvde med? (fra 2006).
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Cary har jo gode cd spillere (etter tester i fidelity og jeg har ikke merket noe galt) og jeg liker utseendet :-X
på forforsterkeren så dette har jeg lyst på.
Liker også ProAc godt men hvilken effektforsterker vil gi litt mer "futt og fart" ?
Var det ikke disse som sto på D100 engang på lyric (Jeff Rowland) :D
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
kjøper i hovedsak pga av lyd da,men utseendet teller jo også litt :eek:
 
Topp Bunn