En liten justering av virkeligheten

A

ANM

Gjest
JUSTERING AV VIRKELIGHETEN?

Artig tråd. Fint med brukererfaringer hvor vi beskriver nye innsikter og ny lærdom!

Men jeg har et spørsmål av den filosofiske varianten til TS (og andre som liker spørsmålet):

=> Tråden heter "justering av virkeligheten", men virkeligheten kan vel ikke justeres? Så hva er det da som er justert?

;-)
Som du kanskje har lagt merke til, skaper de fleste seg en virkelighet basert på forståelsen av hva de omgir seg med.

Min lille virkelighetsjustering går på at selv om jeg forsto hvordan de 3 hovedfaktorene i den mekaniske delen av et vinyloppsett påvirker hverandre, var jeg ikke fullstendig bevisst på synergieffekten.

Det er grunnen til at det ofte danner seg et ufullstendig bilde av å bare forholde seg til ren litterær data.;)

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.937
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Gratulerer med den siste kverna du har behov for ANM.

Sitter her og ser på min egen Dais mens jeg skriver, og vet at den skal ikke ut av huset så lenge jeg lever.
Den kommer til og fortsette og imponere deg hver eneste gang du sveiver igang en skive, og demonstrere
hvor langt bak andre platespillerprodusenter ligger.

Jelcoarmene er en like stor no-brainer som Nottingham, latterlig mye for pengene.

Jeg er oppriktig glad for at du har investert i den eiergleden og musikkopplevelsene denne kverna vil gi deg,
99 prosent av platespillere er jo tross alt rene forbruksvarer, Dais er ikke blant de...

/ Morten

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.720
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Jelco er veldig fornuftig, ikkje minst på grunn av god, gammal SME-fatning på shellet, slik at du kan skifte pickup i ei handvending. Og viss du ikkje vil vere fornuftig, er det råd å oppgradere. Men spelaren....skal du oppgradere her, vert det DYRT.

A

ANM

Gjest
Gratulerer med den siste kverna du har behov for ANM.

Sitter her og ser på min egen Dais mens jeg skriver, og vet at den skal ikke ut av huset så lenge jeg lever.
Den kommer til og fortsette og imponere deg hver eneste gang du sveiver igang en skive, og demonstrere
hvor langt bak andre platespillerprodusenter ligger.

Jelcoarmene er en like stor no-brainer som Nottingham, latterlig mye for pengene.

Jeg er oppriktig glad for at du har investert i den eiergleden og musikkopplevelsene denne kverna vil gi deg,
99 prosent av platespillere er jo tross alt rene forbruksvarer, Dais er ikke blant de...

/ Morten
Har hatt den spilleren på lista i over 10 år og la den inn som bakgrunnsbilde på PCen til min elskede kone allerede etter en uke med dating. At det har tatt så lang tid er grunnet min 5 årige sabbat fra hele hobbyen. NÅ STÅR DEN HER!;D

Dette er definitivt min siste snurrer og som Arve skriver, tror jeg en oppgradering ville bli svært dyrt og med et mindre kvalitetssprang.

Vi er veldige heldige Lagga og tror andre som sitter på gjerdet bør handle snart. Ikke sikkert Nottingham eksisterer om 10 år....

A

ANM

Gjest
Miljøet eksisterer, men ligger litt i dvale mua. enkelte små grupper, så det gjelder bare å skape litt liv i det. :)
Ingenting som ferskt blod for å sparke i gang litt aktivitet. Om jeg skal dømme etter bilder er ingen av dere spesielt unge og kjekke. Tenker at en kar som meg, med kropp som Pavarotti i sine glansdager og manke som Yul Brynner kommer til å skape glede og harmoni!

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.937
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Vanskelig å spå om framtiden, Nottingham har alltid vært, og er en liten entusiastbedrift.
De overrasket ved å klore seg fast og overleve CD-tidsalderen. Tipper de har en stabil økonomi,
men om de husker på å ta inn lærlinger for fremtiden er et åpent spørsmål.

De som er i markedet for en seriøs spiller, skuddsikker og bygget for evigheten, burde kjenne
sin besøkelsestid, er enig i det.

/Morten

Lagga

Æresmedlem
Ble medlem
22.09.2005
Antall liker
36.937
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
3
Ikke et vondt ord om den kledelige pæreformen flertallet av oss har valgt å anlegge!

Ellers er det hjemmedag i dag, kvalitetstid med Dais og avsluttende lytting til Nagaoka MP-110.

IMG_0677.jpg

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Jeg leste trådtittelen som at deg hadde skjedd en slags fininnstilling av ANM's verdensbilde. Altså ikke helt på paradigmeskifte-nivå. For å komme dit, må han nok bytte ut Ortofon med Dynavector! ;)

("Paradigm Shift" er forøvrig en fet låt fra Liquid Tension Experiment.)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ser ikke noe paradigme i Ortofon. Men så er det vel akkurat det som er et paradigme, blindhet for begrensningene i egen forståelse....

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Antall liker
570
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Har sett det verre, betydelig verre.

A

ANM

Gjest
Jeg leste trådtittelen som at deg hadde skjedd en slags fininnstilling av ANM's verdensbilde. Altså ikke helt på paradigmeskifte-nivå. For å komme dit, må han nok bytte ut Ortofon med Dynavector! ;)

("Paradigm Shift" er forøvrig en fet låt fra Liquid Tension Experiment.)
Beklager, men Ortofon lager nok de beste pickupene. Så mye som noen av dere jakter på det beste og er nødt til å ha flere driverk påmonter 50 armer er det tydelig at alt dette japserælet ikke holder mål.

A

ANM

Gjest
Tusen takk!

Jo, men ikke de som står i den roterende utstillingen.

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Gratulerer med ny Dais som endelig er i hus etter en bitteliten forsinkelse. Flott anlegg har du også med en stilig "rackløsning". Men du burde kanskje ha føttene mer i midten foran alteret, for å skape mer symmetri, mener jeg.

A

ANM

Gjest
Tusen takk!
Ja, det la jeg merke til også! Irriterte meg grenseløst!:mad:

helarn

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.06.2006
Antall liker
570
Sted
Bodø
Torget vurderinger
1
Symmetri kan ikke overvurderes, så her har det nok skjedd en liten lapsus. MEN i det store bildet så er den jo ikke ødeleggende.

Topp Bunn