En hyllest til album

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • jasjas

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2014
    Innlegg
    39
    Antall liker
    70
    Jeg må nesten legge ut dette albumet. Second Life Syndrome av Riverside. Har flere gode album fra de karene der. Det defineres vel inn i sjangeren Prog og når vi snakker om et polsk band, så blir det polsk prog. Mulig dette kan skremme bort lyttere. Det hadde nok ikke stått først i rekken av plater jeg hadde kjøpt om jeg viste det. Det dukket opp som et tips av en kompis med god smak. Vil absolutt anbefale det for de som ikke har testet det ut enda.

    IMG_1129.jpg
     

    jasjas

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2014
    Innlegg
    39
    Antall liker
    70
    Siden jeg er i gang så må jeg nesten få lagt ut dette også. ABBA har jeg nylig startet å handle. Jeg har frem til nå bare hatt de der ABBA gold platene, som ble handlet på 90 tallet. Har aldri hørt noe på dem. Når jeg gir albumene en lytt så dukker det jo faktisk opp gode låter. For meg er det ikke radiohitene til ABBA som gir meg noe, men heller den del av det andre materialet på platene. Noe av det kan være ganske så rocka :)
    IMG_1130.jpg
     

    jasjas

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2014
    Innlegg
    39
    Antall liker
    70
    Greta Van Fleet kom for noen dager ut med et nytt album. Albumet består av en rekke låter som står til karakter fire, men etter hva jeg hører så er det nok ingen store hit her. Bare bra musikk.
    Du verden for noen musikere disse unge karene er. Det er bare så fryktelig synd at produsenten har valgt å lage en volumkonkurranse gjennom hele platen. Det er fryktelig lite dynamikk her, bare høy lyd fra samtlige instrumenter hele veien. Dette er veldig synd for disse karene hadde fortjent bedre.

    Jeg vil likevel trekke frem Greta Van Fleet's - The Battle at Garden's Gate
    GVF.jpg
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    6.684
    Peter Gabriel III (Melt). Et fantastisk album med en helt særegen stemning som satte dype spor i et ungt guttesinn.
    Den dag i dag synes jeg fremdeles det er noe helt spesielt og nesten magisk med denne platen.

     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Har mange av platene nevnt tidligere her høyt på listen over viktige album jeg også. Purple, Queen, VanH, The Wall.
    Vil ta fram et dobbeltalbum som fikk mye tid på snurrebassen og hvor albumcover ble grundig les gang på gang av en ung rockespire.
    1619378522191.png


    Andre her som oppdaget hva dette var og begynte handle album fra listen? :)
    Noe av det smarteste salgstrikset jeg kan huske fra denne tiden var alle Status Que sine album fikk en liste med ikoner fra tidligere utgivelser slik at fans viste å hva de skulle sjekke hos platepusheren.
    1619379049253.png
     

    helvax

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.03.2019
    Innlegg
    397
    Antall liker
    410
    Sted
    Viken
    Peter Gabriel III (Melt). Et fantastisk album med en helt særegen stemning som satte dype spor i et ungt guttesinn.
    Den dag i dag synes jeg fremdeles det er noe helt spesielt og nesten magisk med denne platen.

    Enig. Har det på akkurat samme måten med det albumet. Spiller det fortsatt ganske ofte. Kjøpte LP’en i tyskland når den var ny, og ble ganske overrasket av at Peter Gabriel sang på tysk.
     

    jasjas

    Medlem
    Ble medlem
    08.02.2014
    Innlegg
    39
    Antall liker
    70
    Er det noen som vet om Frode Thingnæs sin Direct to Disc er gitt ut på CD. Den kjøpes om jeg kommer over vinylen, men er usikker på om det har noen hensikt å lete etter CD utgivelse av den.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn