En grusom historie...

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Med fare for å bli politisk:
Dette er det som gjør "pater est"-regelen i ekteskap så viktig. Det skaper en trygghet for barnet på tvers av DNA-tester. Jeg har respekt for dem som velger andre samlivsformer enn en familie med to foreldre og barn, men for meg representerer den klassiske familien en stabilitet for barnet også etter en skilsmisse. Dette er også hovedgrunnen til at jeg anbefaler alle menn som vil stifte familie å gifte deg. De lovmessige rettighetene dine som far er mye større når du er i et ekteskap.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.840
Torget vurderinger
1
Dette er det som gjør "pater est"-regelen i ekteskap så viktig. Det skaper en trygghet for barnet på tvers av DNA-tester. Jeg har respekt for dem som velger andre samlivsformer enn en familie med to foreldre og barn, men for meg representerer den klassiske familien en stabilitet for barnet også etter en skilsmisse. Dette er også hovedgrunnen til at jeg anbefaler alle menn som vil stifte familie å gifte deg. De lovmessige rettighetene dine som far er mye større når du er i et ekteskap.

Tenkte bare: men du er jurist?

-men dette er en tragisk historie uansett, og setter meg slett ikke i julestemning.

Når livsstil ødelegger uskyldige tredjeparter...

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
4
Kunne ikke vært mere enig!! Er det noe barn trenger er det stabilitet!! Ikke det at ekteskapet gir dette automatisk, men det gir et trygt fundament, og stabilitet å bygge ut ifra!! Hilsen Lykkelig gift 3 barns far..... og da er ikke barna i lytterommet og garasjen regnet med..... ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Livsstilen er en ting. Men at dette barnet ikke skal få vokse opp sammen med sin far, selv om han ikke er biologisk far, det er grusomt.

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Tenkte bare: men du er jurist?
Nei, er ikke jurist, men har en interesse i den retningen, og har for vane å sjekke opp lovgivning som angår de utfordringene jeg støter på i hverdagen.

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.848
Selv om VG går for å være en særdeles etterrettelig, dypløyende og nyansert nyhetsformidler :p så skal man neppe tro at hele saken kommer frem i nevnte oppslag.

Barnevernet griper inn når barn er i store vanskeligheter. Men de kan ikke brette ut fars og mors livsstil og personlige problemer i VG selvom det trolig er her hunden måtte ligge begravd.

Det skremmebildet som tegnes av barnevernet i tabloidpressen er et vrengebilde av virkeligheten.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.807
Sted
Østfold
Skremmebildet eksisterer i virkeligheten også. Jeg vet om et tidligere par (jeg sitter med førstehåndskunnskap om denne saken) som giftet seg, fikk to barn, så begynnte hun å lage helvete. Hun hadde en fra før som hun etter hvert måtte gi fra seg til fosterhjem siden hun ikke klarte å ta vare på ham. Hun krevde så å få hovedansvaret for de to neste. Faren vurderte det som taktisk riktig å ikke lage bråk og aksepterte det som en første avtale. Så skulle det vise seg at moren ikke klarer å ta vare på disse to heller og barnevernet er koblet inn i saken. Hun er i ferd med å bli fratatt foreldreansvaret for ungene siden hun ikke tar hånd om dem, og i samme slengen mister faren foreldreansvaret. Årsaken til at faren mister foreldreansvaret er uttalelser fra moren som ikke på noen måte er sjekket eller etterprøvet. Det gjøres for sikkerhets (les enkelhets) skyld.

Topp Bunn