Høyttalere En glemt juvel!

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
Joda da vel ofte sånn at alt blir bedre jo høyere pris, jeg må nok bruke tid på dette, problemet er at jeg ikke kan høre på en enste høyttaler her i Narvik, Elkjøp og Expert :)
Må til Tromsø, 6 timers tur/retur, der finnes HiFi Klubben og Soundgarden, så blir en tur dit over nyttår.

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
Bakoversveis!

Hei

:)

Leste testen av de Mantra 60, og igjen så skrives det veldig god bass og elementene er mindre enn 6 tommer, vet ikke helt hva jeg skal tro, må nok ta en 6 timers kjøretur tur/retur Tromsø og få hørt på litt høyttalere. Ser Mantra 60 sammenlignes litt med Elac, bare med mer driv og dynamikk.

Er det mulig å ha med egen forsterker å prøve på om man avtaler på forhånd? Utvalget i Tromsø er vel heller begrenset også tipper jeg.

Flere med innspill...kom igjen :)

Da har jeg vært i Tromsø og hørt på Mantra 60, før jeg hørte disse, spurte jeg hva han hadde med minimum 8" element.
Han svarte med og si "har du hørt disse" ?

Så satte han på musikk med Mantra 60, jeg fikk hakeslipp!

Trodde aldrig en høyttaler med så små elementer kunne spille så sinnsykt bra!
Dynamikk, trøkk, dyp bass, behagelig å lytte til, jeg ble veldig overrasket. Forsterker var en Hegel av noe slag.

Må svelge en kamel der...det finnes små høyttalere som spiller bra :)

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
JADDA!!!!!! Det var pinadø på tide med en ordentlig innrømmelse her...og dere narvikinger er ikke akkurat kjente for det..hehehe...Vel, jeg veit om en til- en venn av meg! Mantra rocker huset, den...noe så sjeldent som ei søyle med stjerne i bok hos meg...Mr. Monitor personlig..fordi den oppfører seg monitoraktig..

Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
JADDA!!!!!! Det var pinadø på tide med en ordentlig innrømmelse her...og dere narvikinger er ikke akkurat kjente for det..hehehe...Vel, jeg veit om en til- en venn av meg! Mantra rocker huset, den...noe så sjeldent som ei søyle med stjerne i bok hos meg...fordi den oppfører seg monitoraktig..
Problemet er bare det at en får en svært god monitor for 15k som f. eks Genelec 8040, Neumann KH120 eller Sonodyne SM200 og pengene en ellers måtte ha brukt på forsterker kan man bruke på øl eller musikk.

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
JADDA!!!!!! Det var pinadø på tide med en ordentlig innrømmelse her...og dere narvikinger er ikke akkurat kjente for det..hehehe...Vel, jeg veit om en til- en venn av meg! Mantra rocker huset, den...noe så sjeldent som ei søyle med stjerne i bok hos meg...fordi den oppfører seg monitoraktig..

Hehe...

Den var god, og litt sant ;)

Fra spøk til revolver...det låt meget meget bra!

Til og med kona var enig i at disse kunne passe i en liten/middels stor stue, fikk veldig kløe i kjøpefingeren...

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Som jeg sa, Anonym: Jeg er monitormann på halsen og vel så det...kun EI søyle har jeg eid, og jeg kan ramse opp alle fire gulvhøyttalere jeg noensinne har vurdert å eie på 25 år..så det veit jeg- les bare trådsvara mine, du! Alle som har hatt med meg å gjøre, får parkettsår på haka når jeg finner ei søyle som vurderes til eget bruk..Når det skjer, er det et kvalitetstegn. Og en høyttaler som Mantra 60 er sjelden vare...
Hva ville du ha kobla dem med, Jan-Erik?? Hva har du idag? Full beskrivelse, takk..hehe

Sist redigert:

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
Jeg hadde tenkt å spille med min Music Angel KT88 (rør) av nyeste modell, strømsterk 2x60W, bør være nok.
Kjører med Logitech SB Touch inn i Xindak Dac-5 rør-dac, streamer flac med dette systemet og det fungerer veldig bra.

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Rør hele veien? Nja..det bør funke...de er relativt lettdrevne og tight..iallefall om de- i tillegg til god plassering -, også har et sandkammer i bunnen..Har de det, skal det brukes..fyll opp med fex Atacama Atabites...steintungt!!

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
De har et 3 liter (7kg) sandkammer som selvfølgelig skal fylles helt opp om jeg skaffer disse :)

Har også transistor utgang på dac, så den kan også brukes, tror den fine varme klangen fra min Music Angel vil gjøre susen på disse Mantra 60 høyttalerne.
Kan også bytte litt på de 4 små rørene for å få den lyden jeg ønsker.

Sist redigert:

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Antall liker
4.356
Torget vurderinger
1
Plan, det der, gutt! Få høre hvordan det blir..

J.E.R

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.08.2012
Antall liker
167
Sted
Larvik (Narvik)
Ser i tråden min at det aldrig ble noen tilbakemelding fra meg, fy skamme!!!

Burde vært skrevet for 2-3 år siden...

For å gjøre en lang historie veldig kort...Mantraene spiller fortsatt i stueanlegget, med den elektronikken som er beskrevet tidligere i denne tråden.

Er jeg fornøyd?

YES...Mantraene fikk jeg demobrukt for tre år siden, de spiller med stål kontroll, dyp bass så det holder, dynamikk, luftig i toppen, null lyttetrøtthet, for meg og min (konas) stue så ble dette perfekt både med take på waf faktor og godlyd til far.

Super fornøyd!

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.939
Torget vurderinger
8
Elska folk som også avslutter.. er så kjedelig å ikke få vite hvordan det gikk :)

Kjempe at du fikk det til. :)

En vanvittig god forsterker til prisen. Hatt et par selv :) Og savnet er der..så vi får se i fremtiden :)

Topp Bunn