Emm Labs TSD-1

R

Roysen

Gjest
Hei,

Jeg har lest på nettet fra audio shows hvor den nye TSD-1 transporten har vært vist at den skal inneholde Esoteric VRDS-Neo transport mekanisme. På Emm Labs egen nettisde står det imidlertid at de benytter: "There's our new German drive, for example. Featuring a hybrid metal composite tray with two stabllizing rods for vibration control." Dette høres da ikke ut som japanske Esoteric VRDS-Neo i det hele tatt.

Noen som vet hva som er riktig/galt eller hva som har skjedd?

Mvh
Roysen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Kanskje det har blitt en aldri så liten sammenblanding.

Nytt i forhold til det eksisterende sortimentet av EMM Labs, er at den prisvinnende EMM Labs CDSA Integrated CD/SACD Player i 2008-utgave er oppgradert med blant annet et nytt drivverk, modifisert i Tyskland. Videre vil en nyutviklet signalkonverter-/transportkombinasjon ved navn EMM Labs DAC2/TSD1 vil bli tilgjengelig fra høsten av.

Det står vel her at det er siste versjon av integrerte CDSA som er oppgradert drivverk i Tyskland.
Det nye drivverket TSD1, er kanskje derimot slik du tror/forstår.

Vet ikke og grønn tekst er fra High-End sine sider.

Mvh.KW
 
R

Roysen

Gjest
KW skrev:
Kanskje det har blitt en aldri så liten sammenblanding.

Nytt i forhold til det eksisterende sortimentet av EMM Labs, er at den prisvinnende EMM Labs CDSA Integrated CD/SACD Player i 2008-utgave er oppgradert med blant annet et nytt drivverk, modifisert i Tyskland. Videre vil en nyutviklet signalkonverter-/transportkombinasjon ved navn EMM Labs DAC2/TSD1 vil bli tilgjengelig fra høsten av.

Det står vel her at det er siste versjon av integrerte CDSA som er oppgradert drivverk i Tyskland.
Det nye drivverket TSD1, er kanskje derimot slik du tror/forstår.

Vet ikke og grønn tekst er fra High-End sine sider.

Mvh.KW
Hei, KW.

Sitatet jeg la inn i åpningsinnlegget er hentet fra produktbeskrivelsen til TSD-1 på Emm Labs web sider. For meg virker det ikke som TSD-1 benytter VRDS-Neo nå.

Mvh
Roysen
 

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
6.388
Antall liker
389
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
OK. Må vel ta sjansen på at det som står på egne sider er det som gjelder ;D

Mvh.KW
 
R

Roysen

Gjest
KW skrev:
OK. Må vel ta sjansen på at det som står på egne sider er det som gjelder ;D

Mvh.KW
Jo da. Jeg er bare litt overrasket og skuffet over at den annonserte VRDS-Neo ikke er en del av produktet lenger. Jeg er også interessert i å vite hvorfor.

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det andre drevet er fra en tysk produsent ja. (pssst, Emm labs har fra 2007 nevnt at de bl.a også samarbeider med Philips på visse felt..) Jeg tror det var slik at det var maskiner med litt forskjellige drev var til test, man samlet testdata og fant at det var en lydmessig fordel ved det "nye" tyske drevet, Effekt var mer "slam" i lyden.
Nå er det ikke bare drevet, men også føttene som er endret i den nye CDSA utgaven.

Så altså, Drevet var først ett OEM fra Philips, dette ble så "nylig" erstattet med da en enda bedre variant, også dette fra Philips, men som sagt, ett MYE bedre drev! Man finpusset også softwaren noe med hensyn på da å utnytte det nye drevet maksimalt.

Og så... eldre spillere kan oppgraderes!!! Dette er sikkert viktig og få med seg da dette er tilfelle!!!
Prisen på dette er ikke altfor meget heller. ca 10-15% av nypris tror jeg ca..

EMM Labs TSD1 kommer selvsagt ferdig med de aller siste "tech stuff ferdig montert" yes? Yes!

Jeg synes ikke man skal henge seg opp i at det ikke er NEO drev, fordi Emmlabs har valgt seg en teknisk
løsning og implementeringsmodell som gjør bruk av Philips sitt nye drev på en måte som passet elektronikken
i CDSA bedre. Hvert firma jobber litt forskjellig og Emmlabs fant da at dette rett og slett funket best for deres spiller.

Jeg kan også nevne den nettkabelen som har steget opp som en bra partner til den NYESTE utgaven av EMMlabs CDSA SE... http://www.telwire.net/?page_id=3 (hva skal en tweaker gjøra? ;D )

Kilder: Ryan Coleman og Dave Clark - PFO

mvh
 
R

Roysen

Gjest
Imperial,

For det første bør vi skille på CDSA SE og TSD-1. Jeg har aldri hørt noe om at CDSA SE skulle inneholde VRDS-Neo. At det nye drevet er en forbedring i denne spilleren er sikkert mulig.

Noe helt annet er det om begrunnelsen du fremlegger er årsaken til at dette drevet nå også befinner seg i TSD-1 i stedet for den tidligere annonserte VRDS-Neo. Da høres begrunnelsen mest ut som et dårlig forsøk på å bortforklare hvorfor man har valgt en dårligere løsning av kostnadsmessige hensyn.

For meg betyr dette at kombinasjonen TSD-1/DAC-2 gikk fra meget interessant til helt uaktuelt. Toppmodellene til dCS og Esoteric suste nå forbi i anseelse.

Mvh
Roysen
 

Odder

Bransjeaktør
Ble medlem
10.04.2005
Innlegg
623
Antall liker
4
Hei.

Det jeg er blitt fortalt fra Shahin hos emm-labs som er ansvarlig for distribusjonen, er at det planlegges et helt nytt sett med VRDS neo drivverk og også en helt ny DAC. Dette settet vil få en adskillig høyere kostnad enn TSD1 og DAC2. Det nye settet er planlagt presentert i løpet av 2009.

Utover dette så er både TSD1 og DAC2 leveringsklar fra emm-labs nå.
 
R

Roysen

Gjest
Takk for info. Da er interessen og aktualiteten tilbake mens skuffelsen er borte :)

Mvh
Roysen
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Roysen skrev:
Imperial,

Noe helt annet er det om begrunnelsen du fremlegger er årsaken til at dette drevet nå også befinner seg i TSD-1 i stedet for den tidligere annonserte VRDS-Neo. Da høres begrunnelsen mest ut som et dårlig forsøk på å bortforklare hvorfor man har valgt en dårligere løsning av kostnadsmessige hensyn.

Mvh
Roysen
Jeg bare summerte ca 5 artikler, fra ymse fora. Akkurat dette med at man ønsker seg Neo, er også ymtet av andre.
At Emmlabs nå faktisk skal lage en Neo-utgave, er jo bra da.

mvh
 
Topp Bunn