Embla monoblokker

bassminister

Medlem
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
21
Antall liker
1
Sted
Røyken
Har to stk Embla Tinea monoblokker som er flott plassert sammen med resten av stereo utstyret mitt. Det eneste er at de har hver sin røde lysdiode i front som skjærer i øynene mine. Er det noen inne på dette superbe forumet som vet om det er mye jobb å bytte til blå dioder og hvilke type dioder som sitter der??
evnt om noen vet hvem som tar på seg slikt arbeid..
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
bassminister skrev:
Har to stk Embla Tinea monoblokker som er flott plassert sammen med resten av stereo utstyret mitt. Det eneste er at de har hver sin røde lysdiode i front som skjærer i øynene mine. Er det noen inne på dette superbe forumet som vet om det er mye jobb å bytte til blå dioder og hvilke type dioder som sitter der??
evnt om noen vet hvem som tar på seg slikt arbeid..
Med all respekt å melde, hva får deg til å tro at et skarpt blålys blir bedre?.. ???vel smaken er som baken men sett gjerne inn blå lysdioder men sørg for all del for å putte inn en motsatand i serie for å dempe lyset, :)
 

bassminister

Medlem
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
21
Antall liker
1
Sted
Røyken
godt poeng, men greia er at tv og Rotel utstyret har blå lys dioder og det er nok endel mere jobb å bytte ut de til røde slik at lysene i det minste skjærer i øynene med samme farge..hehe ( og personlig synes jeg blått er himmla mye grommere enn rødt lys)
 

Brombrom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
177
Antall liker
17
???

Slik er det vel også mulig å svare ::):

Vil vel tro at de fleste elektronikk-verksteder kan gjøre dette for deg, og det til en rimelig penge. Alternativt kan du jo få de til å sette på noen motstander på de diodene du allerede har.

Mvh
Ole
 

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Innlegg
844
Antall liker
1
Sett på en liten trimpot i serie så kan du tune inn lysstyrken.
Dette kan du enkelt utføre selv, bare pass på at du ikke blander pluss og minus på lysdioden.
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Tusj pleier å virke.Billigst og enklest ;)
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.508
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hvordan få en rød diode blå ved hjelp av tape eller tusj....? :-\ :)
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
emotikon skrev:
Hvordan få en rød diode blå ved hjelp av tape eller tusj....? :-\ :)
Først bytter du til blå dioder, så en blank teip over :)
Elementert :p

PK
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
emotikon skrev:
Hvordan få en rød diode blå ved hjelp av tape eller tusj....? :-\ :)
Nei du har nok rett.Det var et dårlig forslag.Når du får nok farge på vil det nok ikke skinne mye lys gjennom.Beklager den. Du kommer nok neppe utenom å lodde inn nye.
Ser det komplisert ut?
Helgesen er ellers flink til å konstruere kompliserte ting enkelt,så kanskje det er overkommelig..
mvh Rune
 

bassminister

Medlem
Ble medlem
01.12.2007
Innlegg
21
Antall liker
1
Sted
Røyken
Nå har plutselig den ene monoblokka kuttet ut og lysdioden står bare blinker, så det er ikke umulig at Mr.Embla bør ta en titt på de og da er jo veien kort til å bytte dioder i samme slengen..
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
"Mr. Embla" som du sier har kuttet ut HiFi helt og holdent så vidt jeg vet.
 

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Innlegg
1.054
Antall liker
15
Ja,dette er tydeligvis hva Helgesen driver med for tiden:
http://www.emblaaudio.no/
Måleinstrumenter for løp og ballidretter.
Nesten for galt,selv om instrumentene utvilsomt er gode.Han har noen høyst oppegående hi-fi konstruksjoner bak seg.
Bla de beste forsterkerne fra Tandberg 3000 serie var hans verk.
Mvh Rune :)
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.981
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
bassminister skrev:
Nå har plutselig den ene monoblokka kuttet ut og lysdioden står bare blinker, så det er ikke umulig at Mr.Embla bør ta en titt på de og da er jo veien kort til å bytte dioder i samme slengen..
Har de ikke en "Reset"-knapp (på undersiden)?

Arne K
 
Topp Bunn