Elusive Disc

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
En av favoritt-pusherne av LP'er (og vinylutstyr) har igjen salg, denne gang farsdagssalg. Varer ut tirsdagen.
Jeg har en bunke med MoFi, Pure Pleasure og noe annet i ønskelista, så tror jeg benytter meg av det. Bare sjekke dollarkurs først..

www.elusivedisc.com

Finner ikke link til salgsinfoen, men man legger inn FATHER'S DAY SALE ved utsjekk, og får 10% avslag. Det er beskrevet i mail for de som står på mailinglista.

To take advantage of this Sale, enter 'FATHER'S DAY SALE' in the Special Instructions field of the Checkout Page when placing your order on our webstore.
The discount WILL NOT be reflected on our website.
We will download your order, adjust the price,
and then bill your credit card the discounted price.

This discount cannot be applied to PRE-ORDERS and items notated
on our website as 'Not Eligible For Further Discount'.
All Demos are eligible for this Sale!

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Elusive er min amerikanske favoritt.

My Aim Is True er topp. Jeg hadde foretrukket at de hadde kuttet ut Watching The Decetctives. Den hører ikke hjemme der etter min mening.

Gode valg du tar.

Linda Ronstadt må jeg sette på huskelisten.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Valgene denne gang er hovedsaklig basert på det enkle faktum at jeg har de fleste andre :)

Og så skal jeg ha disse fra Rhino;

https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WBLP98914

https://www.elusivedisc.com/prodinfo.asp?number=WBLP72561

Rhino-katalogen er enormt bra; mange av disse er noen av de beste gjenutgivelser på markedet; kan f.eks nevne Joni Mitchell-skivene. De dukker ikke opp så ofte i denne kvaliteten! Her er katalogen hos ElusiveDisc;

https://www.elusivedisc.com/products.asp?dept=806

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
quad_lars skrev:
My Aim Is True er topp. Jeg hadde foretrukket at de hadde kuttet ut Watching The Decetctives. Den hører ikke hjemme der etter min mening.
Jeg kjenner ikke disse Costello-platene, så gleder meg til "..Aim.." som har fått voldsomt mye omtale etter at MoFi annonserte den som upcoming ifjor. Men finner ikke "Watching the Detectives" på et Costello-søk. Hvor finner du den?

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
5
Vidar P skrev:
quad_lars skrev:
Jeg kjenner ikke disse Costello-platene, så gleder meg til "..Aim.." som har fått voldsomt mye omtale etter at MoFi annonserte den som upcoming ifjor. Men finner ikke "Watching the Detectives" på et Costello-søk. Hvor finner du den?
Det var rart at du ikke finner den. Watching the Detectives er ikke med på den orginale engelske utgaven. Den ble senere lagt til den amerikanske utgaven.

Nå bør også This Year’s Model og Armed Forces komme snart.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Aha, vi snakker om en låt på "..Aim.." ja. Jeg trodde vi snakket om et MoFi-album jeg… :(

N

norman

Gjest
Hei

Holder ElusiveDisc fremdeles på med samme "tullball" som tidligere; slår sammen flere ordrer gjort samme dag - i én forsendelse.
Da kommer man over tollgrensa ganske kjapt, dessverre.

vh Norman

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har jeg aldri opplevd at de har gjort. Men så har jeg kun plassert enkeltordrer på 15-20-30 LP'er i slengen hos de, så det er ikke så rart sikkert.

Det er jo veldig lov å gi beskjed om at man vil ha de enkelte ordrene sendt separat da; ellers er det jo naturlig for de å tenke minimalisering av dine fraktkostnader.

N

norman

Gjest
Vidar P skrev:
Det er jo veldig lov å gi beskjed om at man vil ha de enkelte ordrene sendt separat da; ellers er det jo naturlig for de å tenke minimalisering av dine fraktkostnader.
Hei

Det tenkte jeg også, men neida - ikke den gang ihvertfall. Skal spør igjen når anledningen byr seg.

vh Norman

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De har egne "Instructions"-felt på bestillingen ved utsjekk; har bestilt antakelig noe rundt hundre ganger fra de ila siste 15-18 år, har aldri en eneste gang opplevd at de ikke har fulgt instruksjonene jeg har bedt de om.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.218
Torget vurderinger
6
Vidar P skrev:
De har egne "Instructions"-felt på bestillingen ved utsjekk; har bestilt antakelig noe rundt hundre ganger fra de ila siste 15-18 år, har aldri en eneste gang opplevd at de ikke har fulgt instruksjonene jeg har bedt de om.
+1, har kjøpt en hel del jeg også :)

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.016
Torget vurderinger
10
Hva er poenget med å handle en og en av gangen? Er det å unngå toll? Trodde maksbeløpet var 200 inkl frakt. Man kommer sjelden under det. :)

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Antall liker
200
Sted
Trondheim
hel skrev:
Hva er poenget med å handle en og en av gangen? Er det å unngå toll? Trodde maksbeløpet var 200 inkl frakt. Man kommer sjelden under det. :)
Riktig beløp er kr 200.- pluss frakt.

F

fjellvåk

Gjest
leon skrev:
hel skrev:
Riktig beløp er kr 200.- pluss frakt.
Trodde man momset for frakta også jeg...

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.016
Torget vurderinger
10
Jeg må ha det inn med teskje. Er det mulig å handle en og en plate fra elusive og på den måten slippe moms og toll?

N

nb

Gjest
hel skrev:
Jeg må ha det inn med teskje. Er det mulig å handle en og en plate fra elusive og på den måten slippe moms og toll?
Så lenge selve platen(e) i en forsendelse koster mindre enn 200 kroner, ja. Så om det f.ek er plate for 185 kroner og 100 i frakt blir det ikke moms. Er det plate for 220 og 100 i frakt blir det moms av 320 kroner. I tillegg et gebyr på rundt 70 kroner til posten. Dvs at platen har kostet deg ca 470 kroner totalt.

Toll er det aldri på plater uansett, kun evt moms.

Så:
1) hold deg under 200
2) om ikke, legg deg så nærme 1000 som mulig. Over 1000 blir gebyret til posten høyere.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mva-grensen blir liggende rundt $30 med dagens kurs, og de fleste av de beste platene på Elusive koster jo fra $30 og opp.

MoFi ligger på $30 unntatt for de med veldig begrenset opplag, som gjerne koster $35. Doble $40.
Classic Records pleide å ligge på $33 før noe skjedde der, og Speakers Corner er priset likt som Pure Pleasure, dvs $35. Det vil si at omtrent de eneste superduper-platene (av topp audiofil standard iallefall) som havner betryggende under $30 er Rhino-katalogen, hvor de beste remasteringene og pressingene koster $25.

Om man skal ha noen titalls plater i ny og ne, og det skal man jo gjerne, så vil kanskje den høye frakta ved enkeltforsendelser spise opp mva allikevel, og vel så det også kanskje? Jeg har 16LP'er i shopping-kurva nå, og frakta estimeres til rundt $90. Dyrt nok, men pytt sann.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Slik ble listen denne gangen, 11 enkle og 2 doble ble det visst. Så er det bare å glede seg.

Qty Description Total
1
MILT JACKSON SEXTET/INVITATION 180g LP
*MOBILE FIDELITY/MFSL/MOFI 180g LP*
Item: MFSL 1-298 Price: $34.99
$34.99
1
RICHARD HOLMES & GENE AMMONS/GROOVIN' WITH JUG 180g LP
*PURE PLEASURE RECORDS 180g LP*
Item: PPRLP32 Price: $34.99
$34.99
1
MARVIN GAYE/LET'S GET IT ON 180g LP
Item: MFSL 1-315 Price: $29.99
$29.99
1
ELVIS COSTELLO/MY AIM IS TRUE 180g LP
Item: MFSL 1-329 Price: $29.99
$29.99
1
JAMES TAYLOR/MUD SLIDE SLIM 180g LP
*WB/RHINO 180g LP*
Item: WBLP72561 Price: $24.99
$24.99
1
ANNIE ROSS/A GASSER 180g LP
*PURE PLEASURE RECORDS 180g LP*
Item: PPRLP1285 Price: $34.99
$34.99
1
FRANK SINATRA/LIVE IN PARIS 180g 2LP
*MOBILE FIDELITY/MFSL/MOFI 180g LP* (2LP)
Item: MFSL 2-312 Price: $39.99
$39.99
1
LINDA RONSTADT/SIMPLE DREAMS 180g LP
Item: MFSL 1-321 Price: $29.99
$29.99
1
CHARLIE BYRD/BYRD BY THE SEA 180g LP
*ALTO 180g LP*
Item: ALTO030 Price: $34.99
$34.99
1
NANCI GRIFFITH/STORM 180g LP
*ALTO POP 180g LP*
Item: ALTO004 Price: $29.99
$29.99
1
SULLIVAN/PINEAPPLE POLL 180g LP
*HI-Q RECORDS 180g LP*
Item: HIQLP001 Price: $34.99
$34.99
1
MARTY PAICH/I GET A BOOT OUT OF YOU 180g LP
*WB/RHINO 180g LP*
Item: WBLP79948 Price: $24.99
$24.99
1
STEPHEN STILLS/MANASSAS 180g 2LP
*WB/RHINO 180g LP* (2LP)
Item: WBLP98914 Price: $39.99
$39.99
Subtotal: $424.87
(National,State and Local taxes) Tax: $0.00
(PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)) Shipping: $89.76

Carter

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
53
Sted
Oslo
Torget vurderinger
5
Ah, Mud Slide Slim And The Blue Horizon - en av mine all time faves. Manassas og My Aim Is True er jo heller ikke dumme:)

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Bare for moro skyld kan det jo nevnes at Costello-låta
"Watching the Detectives", som ble utgitt på US utgaven av "My Aim is True" i 1978
(1977 i Europa, da uten låta), som quad_lars riktig påpeker, også ble utgitt på "This years Model"
(Smash Rec. SLEPT 2); antageligvis beregnet kun for det scandinaviske markedet. Mitt
eksemplar kjøpte jeg i -78.

Ellers kan det nevnes at "My Aim is True" originalt er utgitt på Stiff Rec. (SEEZ 3) og at
det iallefall finnes 7 ulike varianter av coveret. De skiftet farge på de forskjellige pressingene
(2-press. er ulikt 1-press. for å si det sånn).

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.546
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
quad_lars skrev:
@Vidar
Har du fått den Costello platen og isåfall kan den anbefales?
En av fordelene med musikkinteresse på tvers av sjangere er at det er så mye "ny" musikk å oppdage. Jeg kjøpte en Best of cd for 12-15 år siden og viste jeg hadde en eller annen brukt vinyl av Costello som jeg kjøpte for 5-8 år siden. Costello har vært en av disse " må sjekkes ut" artisten i årevis, og jeg ble minnet på det når jeg leste her.
Da jeg endelig fikk riia på plass igår måtte jeg se hva jeg hadde på vinyl, og det var King Of America som virkelig falt i smak, så jeg må nok skaffe meg noen flere. Disse nye MoFi skal vel etter det jeg har lest være bra? Var vel en stund de ikke var så mye positivt å lese om MoFi.

-Minutten

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har mottatt hentelapp på pakka idag, så har ikke fått hørt ennå. Vi får se. Selv synes jeg forresten at MoFi av idag er kjempebra produkter jeg. Uansett så har de også vist seg å være svært gode investeringer, da bruktpriser på OOP titler gjerne er skyhøye.

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.546
Torget vurderinger
4
Har bare noen få cder fra MoFi og har holdt meg unna vinyl til nå da det var mye negativ omtale av disse en stund. Men det virker som om det nå har snudd nå, og har vel bare lest positive omtaler av MoFi på vinyl i det siste. Blir vel til at jeg prøver et par selv om de ikke gir ut så veldig mye jeg er interessert i, men de ga vel ut Art Pepper og Milt Jackson for ikke så lenge siden?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Mange av jazz-titlene er begrenset til en 2-3000 eksemplarer, så begynner å stige i pris ser jeg. Se på prisene på titler i den utgåtte Anadisq-serien, så ser du at $200-300 er helt vanlig. Gode kjøp mens de ennå er å få tak i de der. Kunne nesten gjort seg rik på spekulasjon.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
13.016
Torget vurderinger
10
Jeg klarte å gjøre den store brøleren å legge inn ordren en dag for sent, men jeg får noen gode plater da:

Thank you for your order with Elusive Disc, Inc. Your web order #35502377 for $216.76 was received on 6/23/2010 at 3:42:59 AM EST. After yourorder is processed, all in stock items will ship within 24 hours.We will not charge your credit card until your order is ready to ship.(Unless you have chosen to ship all items at once, in which case we will bill your card for the items that are in stock now.

---------------------------------------------------------------------------
ITEM# DESCRIPTION QTY TOTAL
MFSL2-45007 PATRICIA BARBER/VERSE 45rpm 180g 2LP BO1 $59.99
Ship Via : PRIORITY MAIL INTERNATIONAL (6-10 DAYS)
MFSL1-317 FRANK SINATRA/NICE 'N EASY 180g LP 1 $29.99
PG10QP PETER GABRIEL/US 200g 2LP 1 $74.99

SUB TOTAL : $164.97
TAX : $0.00
SHIPPING : $51.79
ORDER TOTAL : $216.76

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
871
Stiv pris for Peter Gabriel, men ser den er dobbel og sikkert bra.

Ot: Det finnes for øvrig fortsatt noen audiophile plater på salg (20% avslag) hos Audioroyal/Big Dipper her i Trondheim, men de har kun åpent i dag og i morgen før sommerferie. Kjøpte Sonny Rollings og Stan Getz der i forrige uke. Veldig bra begge to.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Synes at serviocen hos Elusive er litt både og.
- De er ELENDIGE mht om det er skader på plater, erstatter ikke noe uten lang korrespondanse og kverulering! Har faktisk aldri fått erstattet/bytta noe som helst.
- En kamerat av meg bestilte deler til en VPI, dét ble BARE SURR! Masse forsinkelser, feilsendinger etc. Elendig teknisk kompetanse. Han handler nok ikke slikt der mer!
- De har et dårlig system mht hva som er lagervare eller ikke. Om du f ex bestiller 2 ex av en plate, og de bare har én, får du ikke beskjed (om du har krysset av for felles forsendeles av alle plater om noe ikke er lagervare). Men etter en ukes venting på varer som ifølge nettsida er lagervare, så purrer man jo.....
- Har opplevd at de har markert "pre-order" som lagervare, da venter man jo også en stund!!
- De er skummelt flinke til å sette med MVA-grunnlaget; noen ganger helt horribelt lavt. Det lønner seg å be de om en bestemt sum. MVA-grunnlag på 20USD og fraktpris på 100 USD for en ti-kilos eske rimer jo ikke!!
Hvem får egentlig "smellen" i et slikt tilfelle? Antar at mottaker må "punge" ut om Tollvesenet oppdager at det er jukset, og at de mener mottaker skulle vært klar over "feilen".

Men, om alt går glatt, sender de fort, emballasjen er god, og de tar også etterbestillinger om bestillingen er satt på vent pga at de venter på enkelte plater.

Prøver nok acoustcsounds igjen neste gang :)

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Minutten skrev:
@Vidar
Har du fått den Costello platen og isåfall kan den anbefales?..
Hører på den nå, andre gang. Musikken er jo en slags tidlig new wave, for å få et inntrykk er det kanskje greit å høre på noen snutter på amazon, cduniverse eller noe slik? Det har falt i smak her iallefall, fyren er en stor låtskriver og har med seg et mer enn godkjent band. Gode vokalprestasjoner og "riktige" arrangementer.

Om MoFi sin versjon så er det bare å i si at til tross for at jeg ikke har hørt andre, så skinner det temmelig tydelig gjennom at dette er toppklasse remastering og pressing, og helt åpenbart fra en helt tidlig master.

Olaps, triste historier du forteller. Imidlertid er jeg sikker på at man dessverre kan finne slike historier hos de fleste liknende forhandlere, tror det der må være tilfeldige uheldigheter. Tviler på at Elusive er i en særklasse i så måte, så det er synd du har vært uheldig. Selv har jeg handlet (mye!) hos Elusive siden før det var noe som het internetthandel (snart 20 år) og har aldri hatt annet enn svært positive opplevelser.

Forresten; jeg har pleid å få tilsendt ny plate ved skade jeg, har aldri returnert noe.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
184
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Vidar P skrev:
............................

Olaps, triste historier du forteller. Imidlertid er jeg sikker på at man dessverre kan finne slike historier hos de fleste liknende forhandlere, tror det der må være tilfeldige uheldigheter. Tviler på at Elusive er i en særklasse i så måte, så det er synd du har vært uheldig. Selv har jeg handlet (mye!) hos Elusive siden før det var noe som het internetthandel (snart 20 år) og har aldri hatt annet enn svært positive opplevelser.

Forresten; jeg har pleid å få tilsendt ny plate ved skade jeg, har aldri returnert noe.
Ja, mulig jeg/vi har vært uheldige.........
Handler jo på langt nær så mye/ofte som du gjør, men tror vel at ved 1 av 3 forsendelser har det vært feil på minst én av platene. Hver gang har det vært dyre plater/bokser, dét kan jo være grunnen til at de (Elusive) har vært litt vanskelige etterpå.........
Hva gjør du får å få tilsendt nye plater da? Du er vel nærmest som "storkunde" å regne, kanskje du får litt ekstra god service ;-) (sikkert vel fortjent! )

Men; mht VPI synes det som de rett og seltt mangler kompetanse. I det konkrete tilfellet var dette veldig tydelig...........

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.546
Torget vurderinger
4
Har handlet hos Elusive 2-3 ganger før, men da jeg sjekket siste bestilling idag (posten) var status:
Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves
13.07.2010 13:29, 0024 OSLO

Har aldri blitt bedt om fødselsnr. tidligere?

-Minutten

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
304
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
De skal visst ha fødselsnummer ved tollbehandlingen nå til dags.

torem

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.12.2007
Antall liker
871
Lagt ut: I dag kl. 03:21:28

Satt du våken å ventet på salget :)?

Så langt har jeg bare kjøpt audiofil vinyl fra norske aktører (litt pga den irritrende 200 kr.-regelen), men skjønner jo det er penger å spare på store ordre fra US.

Topp Bunn