Ella Signature

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
2
Snuser på rør om dagen, lite budsjett ( 5-7k ) Bruker Zu Druid ( 101db ) lettdrevene saker med andre ord..
Vært å kikket litt på Audiofoni, så har jeg kikket på den her:
http://www.diyhifisupply.com/diyhs_ella.htm

Ella Signature 40W Push-Pull Integrated Amplifier Kit
Noen som har hørt denne?

Fullt kit koster 275$ x 5,8 = 1595kr,- Er ikke det veldig billig? ( dollaren er jo lav om dagen ) helt sikkert uten rør? Står iallefall:
Fully Assembled : Kit is professionally assembled and tested Level One, Two or Three. You receive a complete ready to use product out of the box.

Hva tror dere?
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Er bare frakten du har tatt med ;D Level one koster $700 i tillegg og det er uten rør, med rør $800.

Edit:
roter litt selv her, ser ut som det koster $275 er å sette sammen kitet om du da ikke går for Level one: Special.
 

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
2
åj svarte.. bare jeg som ble mildere forvirret av den siden? ;D

Mye blir det egentlig med ferdig bygd + rør og frakt?? det blir iallefall ca 6k et sted elns? da er kanskje en ming da fra audiofoni et bedre kjøp?

212 + 800$ blir det vel? alltså 5869kr,- ? Det er alltså da level 1 på tilbud og frakt til europa
Edit: Det er med EL34 på kit 1, noen som vet om dette tilbudet har vært lenge?
Er det med en praktisk biasjustering på den mon tro? Og tror du de kan sende den som gave? ;D
Den er iallefall rimelig og ganske lekker, kan man få mere for pengene i noe annet?
 

Vedlegg

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
2
8) åff kårs! ;D

Men denne kan jo ikke være så veldig bra ettersom ingen her inne som har den..? høres ikke det logisk ut? :p

Ellers noen annbefalinger i det prisjiktet?
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Har ikke erfaring med Ella men du kan lite på at denne kommer fra en skikkelig seriøs konstruktør og leverandør innen hifi.

Vil bli overrasket om ikke denne leverer godt mere enn du burde forvente for pengene.

Anbefaler breder søk før du avskriver denne, finner sikkert erfaringer med akkurat denne forsterkeren.

mvh.
Kjetil
 

Rune S

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.04.2002
Innlegg
4.569
Antall liker
1.240
Torget vurderinger
11
Den gjengen der leverer virkelig gode produkter og til priser som er svært vanskelige å slå,IMO. Har hatt en TRAM forforsterker og viss man ser vekk fra litt brum som jeg hadde i min så var det en forforsterker som kostet ca 10k og etter min mening sannsynligvis kan settes oppimot omtrent alt av ferdigprodukter til 5-10 ganger prisen.
 

Jori

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.05.2006
Innlegg
165
Antall liker
2
takk for info folkens, hvorfor så lite interesse for denne her på forumet hvis den da er veldig mye for pengene? Få som tørr å ta en tjanse på denne uhørt? garanti reklamasjon? etc..
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg kjenner også flere produkter fra disse gutta som er usedvanlig bra, og ike minst er utrolige til prisen. TRAM er nevnt her, den er rett og slett fantastisk god og kan sammenliknes med hva det skal være. At ingen her inne sitter på en Ella, er slett ikke et uttrykk for annnet enn at mange velger tradisjonelt, evt. at det finnes mye å velge i. Dette er jo heller ikke produkter som har blitt tungt markedsført, det betyr endel for enkeltes oppfatning av hvor gode de er. Uforståelig nok.
Det er ikke mange her inne som sitter på ting fra Border Patrol, JJ, Kora, Jadis, Lamm, Vaic eller CAT heller, for å si det sånn.... ;)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.273
Antall liker
905
Dessuten må man "tro" på noen også. I så måte hører jeg til tilhengerskaren til Brian Cherry.
Ved siden av selvfølgelig komersiell interesse virker de oppriktig å levere produkter for å oppnå best mulig lyd for pengene.

Som et lite off topic så sikler jeg svært på hans (og Thorsten losch`s) Ladyday ld 91+ som er en forfinet Jean hiraga versjon av WE 91. (Da snakker vi ;D)
Det finnes medlemmer her på sentralen med uttrolig mye kunnskap rundt disse konstruksjonene, jeg har selv hatt gleden av å lære litt av disse.
den som venter på noe godt, osv.........

mvh.
kjetil
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.708
Antall liker
3.831
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Husk at det er pr side, så du må doble.

Bernt K
 
B

bendis

Gjest
$800 per kanal for et kabelvirrvarr?
om man skaffer lik trafo burde det vel være en enkel sak å lodde sammen en kopi av de der selv.
 

whistler

Bransjeaktør
Ble medlem
28.11.2004
Innlegg
1.823
Antall liker
610
bambadoo skrev:
jbc skrev:
http://www.vt4c.com/shop/program/main.php?cat_id=1026&group_id=17&hit_cat=

300B byggesett for ca 5600,- Dette må jo være mye for pengene....

Jørgen
Har kikket litt på disse en stund. Har stor tro på dette kittet.
2 stk. mono-blokker koster kr. 11000. I tillegg må man regne med omlag kr. 1700 i frakt samt 25% mva. Til denne prisen er det antagelig ting som er mer spennende... og som i tillegg har en verdi på bruktmarkedet etterpå. ;)
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
Whoracle skrev:
Snuser på rør om dagen, lite budsjett ( 5-7k ) Bruker Zu Druid ( 101db ) lettdrevene saker med andre ord..
Vært å kikket litt på Audiofoni, så har jeg kikket på den her:
http://www.diyhifisupply.com/diyhs_ella.htm

Ella Signature 40W Push-Pull Integrated Amplifier Kit
Noen som har hørt denne?

Fullt kit koster 275$ x 5,8 = 1595kr,- Er ikke det veldig billig? ( dollaren er jo lav om dagen ) helt sikkert uten rør? Står iallefall:
Fully Assembled : Kit is professionally assembled and tested Level One, Two or Three. You receive a complete ready to use product out of the box.

Hva tror dere?
hej
jeg har bygget forstærkeren du søger..en EL509 singleended på 2 gange 13 watt.
den er heller ikke kendt,men jeg har da solgt 3 stk til nordmænd der tør stole på en dansker! - samt en del i danmark.
til så letdrevne højtalere som dine,skal en forstærker være absolut brum/støjfri - og meget finkornet i lyden,noget de færreste pushpulls er!
så glem alt om el34 og kt88 - kvalitet,ikke kvantitet er keywordet her.
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Hei!
Er det nokon som kan hjelpe meg med ein manual til ein Ella Signature mkll.
Har kjøpt ein slik på bruktmarkedet men fekk ikkje med så mykje som ein papirbite og har heller ikkje funne noko nyttig på nettet.
Vert strålande glad for hjelp!
MVH
 

Johs

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2003
Innlegg
200
Antall liker
12
Torget vurderinger
3
Takkar så mykje!
Har for såvidt sett denne før men ikkje så nøye då den utgåva eg har er MKll som bildet i tråden lenger oppe
mens manualen som er linka til er for ein MKlll ?
Nokon som har den eldre utgåva for mk.ll
MVH
 
Topp Bunn