Elendig TV kveld

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.491
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Er dette fra Hamar TV underholdning?
Bånn i bøtta spør du meg.
Litt senere (21:40) sender TV2 "High Fidelity" basert på boken av samme navn av Nick Hornby.
Ikke "HighEnd" dette heller, men navnet hjelper jo en smule.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
High Fidelity er jo en fin film, favoritt innenfor sjangeren som overhodet ikke er min sjanger.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.491
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
Nettopp noe sånt ja.
Boka var grei, men kom ikke til "The End" sist jeg forsøkte å se filmen.

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
high fidelity er god, synes jeg.
Forøvrig etterlyser jeg "med hjartet på rette staden". Lurer på om det utgår grunnet idrettsgalla?

Jeg ser også at ved å etterlyse hjartet, er jeg vel på vei inn i rollen som good old gammel nok?

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Liker forøvrig Nick Hornby veldig godt men har enda ikke fått lest High Fidelity.

G

Gjestemedlem

Gjest
Boken er bra, men filmen ganske middelmådig. Fokuserer på helt feile deler av boken sett fra et musikk og hifisynspunkt, mest romantisk pjatt igjen og handlingen er lagt til USA i stedet for London, og filmen gjennomgår standard hollywoodmakeup.

Men halvgrei tidtrøyte, spesielt hvis man ikke har lest boken.

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.408
Torget vurderinger
4
Man kan da alltids se høydepunkter fra Top Gear...upppssss...nettopp slutt.

Den engelske kanal i pick up er jo en høydare.

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
Slo nettopp av TV, tok en farris og går til sengs med en god bok-

Sleiven

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.491
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
32
En godbit mot slutten:
En fransk musikkdokumentar på NRK2 fra kl 2215.
Svart musikk

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.915
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Julenissen skrev:
IBEN HJELJE! Hun er da rimelig high end? ;D
Jepp. Og jeg synes Cusaks film er god.

Greiene fra Hamar var "å hjelp".

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
"Livet" er tungt. ::)
Hvilken bekymring. Banalt, men må bare sitere:

De står opp om mårran
Drikker kaffen i ro og fred
De tar avskjed på trappen
De har pene manerer
Begge stemmer Høyre
og ingen onanerer
De er maskiner i nirvana
De har fått det som de vil

Han går på jobben
Hun blir igjen
Maten står på bordet
når han kommer hjem
De hakke hatt no kick
siden nittenførtifem
De er maskiner i nirvana

Ja, de har det så fint
De har det så bra
De har alt som de vil ha
De har nådd sine mål
De har det som grever
De råtner foran TV
og de kaller det å leve
De er maskiner i nirvana

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.167
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
En god TV-kveld er en kveld uten TV.
(Med mindre det handler om lystfiskeri eller musikk.)

J.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
13.428
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Livet er for kort til å bruke mer enn et par timer i uka på TVkanalenes tilbud. Holder meg til en hver tid med en god bunke uspilte DVDer, så kan jeg se det jeg vil, når jeg er i humør for litt tid foran skjermen.

I går registrerte jeg det samme som dere, og selv om jeg er midt i en god bok (Philip Normans nye Lennonbiografi - anbefales!), valte jeg å se denne flotte filmen:

Burnt by the sun er den engelske tittelen.

G

Gjestemedlem

Gjest
erato skrev:
Burnt by the sun er den engelske tittelen.
Slett ingen dum film det der!

På meg ble det playoffkamp mellom Tennessee Titans og Baltimore Ravens i går.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.920
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Jeg har nettopp tatt konsekvensen av mangelen på kvalitets-tv og mangelen på tid til å se på tv, og kvitta meg med "idiotboksen" og sagt opp kabel-tv-abonnementet.

Det blir vel en projektor i taket etter hvert, så jeg kan se en bra DVD i ny og ne, men foreløpig har ikke savnet vært til stede i det hele tatt. Hva skal jeg med TV - jeg har jo stereoen og bokhylla full av bøker...

Johan-Kr

C

Cyber

Gjest
Tror de gangene jeg har satt på TVet de 3 siste årene utenom når jeg har besøk og de vil se noe kan teller på 4 fingre. Utrolig mye søppel. Takke meg til god musikk, litt kaffe og ei god bok. Er akkurat i gang med the Grapes of Wrath, en god gammel klassiker.

G

Gjestemedlem

Gjest
Fenalaar skrev:
Jeg har nettopp tatt konsekvensen av mangelen på kvalitets-tv og mangelen på tid til å se på tv, og kvitta meg med "idiotboksen" og sagt opp kabel-tv-abonnementet.

Det blir vel en projektor i taket etter hvert, så jeg kan se en bra DVD i ny og ne, men foreløpig har ikke savnet vært til stede i det hele tatt. Hva skal jeg med TV - jeg har jo stereoen og bokhylla full av bøker...

Johan-Kr
En god løsning det. Kjøpte meg nettopp skjerm selv, men det er mest av praktiske grunner og den er koblet til PCen for avspilling av film og serier. Har ikke giddet å strekke kablel inn i veggen engang eller stille inn TV kanaler da jeg ser på det som bortkastet energi. Dessverre er kabelpakken inkludert i husleien her i borettslaget, så den biten slipper jeg ikke unna. Men hele konseptet med at jeg skal måtte innrette meg etter TVselskapes sendeplan hvis jeg vil se noe, og samtidig bli nedlesset av reklamedritt er bare så langt fra det jeg ønsker meg som det kan komme.

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.920
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har hatt tv-stue i kjellerstua, men den tenkte jeg at jeg skulle ta til bibliotek (Alt for lite brukbar veggplass til bøker i stua). Hvis tv/skjerm skal opp, får jeg en seeravstand på 6-7m, ergo må jeg opp på så vanvittig stor/dyr LCD/plasma for overhodet å kunne lese teksten, at en projektor er like greit. Blir vel neppe å kjøpe en HD-projektor i denne omgangen - de er litt for dyre enda.

Jeg tenkte på en pakke med en BenQ W500, 213cm lerret og takfeste, som jeg kan få til innkjøpspris. http://www.projectorreviews.com/benq/w500/

Alternativt en BenQ W5000. (Denne har HD, men er ca dobbelt så dyr som W500) http://www.projectorreviews.com/benq/w5000/index.php

I og med at jeg ikke blir å kjøpe en blueray-spiller med det første, så tror jeg W500 er nok.

Johan-Kr

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Kjøp en W5000 heller. Meget bra proj til en billig penge, og ja, denne ER billig, spes hvis man sammenligner med andre HD projer til det mangedobbelte.

Solgte en W5000 til en kompis og hjalp ham å kalibrere og sette den opp. Han er kjempefornøyd. Bruker både PC og en Oppo 983H som kilder.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ser Netshop selger en 100 Hz LG 60" Plasma til 17,5K denne uken. Begynner jo å bli et alternativ da selv for middels store rom. En 60" er jo over 1,5m i diameter.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Koser meg relativt ofte framfor TV'en, men eg trur aldri eg har angra på at eg har latt være å skru på TV'en....

Hadde man vært voksen hadde man tatt lærdom av det og aldri skrudd den på, men eg har nok ikkje komt meg heilt dit enda... Tenk så mykje en kunne fått gjort om man hadde skrudd på radioen i stedet.

Apropos. Har nettopp bytta basspot og antenne og gått over loddinger, pussa og olja kassen på en Tandberg TP-43 så kanskje det blir lettare å holde seg borte fra TV framover?!? hmmm

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
-I går gikk TVn min i stykker.
-Å? Hva gjorde du da?
-Jeg ble sittende og prate med kona i stedet. Ja, hyggelig kvinnfolk, forresten!

Topp Bunn