U
utgatt60135
Gjest
Jeg synes vi trenger en tråd om alle sjangre innenfor elektronika paraplyen. Så kan vi være litt rause og ta med de som blander inn andre sjangre.
|
Sakura er min favoritt, men så har ikke jeg Grinning Cat albumet. Må tydeligvis skaffe meg det.Lyngen skrev:Jeg begynner med kanskje min favoritt innen ambient music/elektronika:
Susumu Yokota:
![]()
![]()
Han har gitt ut en mengde plater men har lest at han har uttalt at Symbol er hans "mesterverk". Et veldig spennende album hvor han bruker klassiske verker i sine komposisjoner.
![]()
Skiller seg litt ut fra hans andre album. Jeg synes det er vanskelig å si hvilke som er best men liker disse:
Grinning Cat (muligens det jeg liker best):
![]()
Sakura:
![]()
The boy and the tree:
![]()
Hvilke liker dere best?
pps - Du trenger ikke hotlinke bildene. Mye bedre å laste dem opp på hfs som vedlegg.Lyngen skrev:(ps - du trenger ikke å sette alle bildene i sitat)
http://www.mawrecords.com/The duo of "Little" Louie Vega and Kenny "Dope" Gonzalez are the preeminent production/remix team in house music, their nom de plume Masters at Work standing behind dozens of the biggest club hits and remixes of their time. Effectively soundtracking the freewheeling American nightclub scene of the 1990s, Vega and Gonzalez blended their love of the disparate music coming from New York's underground clubs during the 1980s -- disco, the freewheeling garage scene, emerging house and hip-hop styles, Latin freestyle -- to enormously influence the mainstream dance sound as it coalesced during the following decade. Besides their productions, remixes and appearances as Masters at Work, Vega and/or Gonzalez are also involved in a good dozen other projects (including Nuyorican Soul, KenLou, the Bucketheads, and the Untouchables), many of which appear on the duo's own MAW Records label.
Dead Cities og ISDN er bra , men du bør absolutt få med deg "Lifeforms" som er deres klart beste.Lyngen skrev:Joho.....FSOL hørtes veldig spennende ut.. Takk skal du ha Gjestemedlem! Moro å oppdage nye godbiter.
Da er disse bestilt:
![]()
![]()
Jeg skjønte at "Lifeforms" er høyt ansett, men noen ganger så synes det som de tidlige verker får mer oppmeksomhet fordi de er nyskapende, mens de senere kan ha utviklet seg mer.SOA skrev:Dead Cities og ISDN er bra , men du bør absolutt få med deg "Lifeforms" som er deres klart beste.
mvh
The Knife er herlig, har virkelig sansen for de. Ellers kan Hybrid anbefales, spesielt I Choose Noise.draapen skrev:Må ikke glemme The Knife...
Ser at du har tatt et bevisst og gjennomtenkt valg. Jeg mente ikke at Dead Cities er et middelmådig album for det er det absolutt ikke. Tvert imot. Spes My Kingdom er fantastisk.Lyngen skrev:Jeg skjønte at "Lifeforms" er høyt ansett, men noen ganger så synes det som de tidlige verker får mer oppmeksomhet fordi de er nyskapende, mens de senere kan ha utviklet seg mer.SOA skrev:Dead Cities og ISDN er bra , men du bør absolutt få med deg "Lifeforms" som er deres klart beste.
mvh
Jeg synes de to virket mer spennende over "sampler" og Gaffa støttet antagelsen. Jeg pleier å lese mange anmeldelser samtidig som jeg lytter litt.
Dead Cities lyder som soundtracket til en interaktiv agentfilm.årgang 2097. Efter et par års arbejde i lydlaboratoriet er det.lykkedes for The Future Sound of London at splejse Isaac Hayes og On-U Sound.sammen til en slags bio-mekanisk fremtidsfunk. Dead Cities er en kaotisk.blanding af gigantiske elektroniske klange, skarpskårne programmerede.beats og små krystalklare lydbidder, der skærer sig vej ind i.øregangene. I princippet er Dead Cities lavet efter samme.opskrift som FSOL's sidste rigtige studiealbum, Lifeforms. Men denne.gang er resultatet langt mere interessant. Store dele af Lifeforms var.ikke andet end en elektronisk opvisning i effekt-fittness - en hvileløs.vandring fra lyd til lyd. FSOL har bestemt ikke glemt, hvordan de topgejlede.lydeffekter skal konstrueres. Men på Dead Cities formår de.gang på gang at fastholde en gennemgående ide i musikken i stedet.for at lade effekterne bestemme retningen. Dead Cities er et vidunderlig.helstøbt album, men det er bestemt ikke let at lytte til. Det.kræver både tid og kræfter at komme igennem de 70.instrumentale minutter i selskab med Dead Cities. I flere passager er.musikken så hektisk og pågående, at den umiddelbart virker.fysik udmattende at lytte til. Men selv om en del af Dead Cities er.både aggressiv, dyster og paranoid, så har albummet alligevel en.lang række beroligende og smukke øjeblikke. Og når man.først har vænnet sig Dead Cities særegne.skønhed, så begynder albummet - bid for bid - at klæbe sig.fast til hjernen.
...og her får man dem på LP: http://www.alientransistor.de/index...1&shop_CatID=55&shop_inhalt_id=&shop_unter=55bjornh skrev:Vil anbefale The Notwist, de liker jeg godt, slik som denne: http://www.youtube.com/watch?v=Uhgxr47tAMs
-fra plata Neon Golden. Opprinnelig var de et punk-band fra Tyskland, men har blitt mer rettet mot elektronika på de senere album.
Mvh. Bjørn
TeeBee (Bergen) tok meg inn i Drum and Bass verden med storm. Har sett ham live flere ganger.kjoenik skrev:Luvaton, jeg har seks av de åtte cd'ene du anbefaler, så jeg tror jammen jeg må bestille de to jeg ikke har (sasha og TeeBee)...
Jepp. Mye spilt i sommerhalvåret hos meg. Med en frisk hvit glasset.dtddiver skrev:Råbra italo:
Kjempeplate ja. Han har virkelig klart å følge opp Endless Summer og Venice. Bra live også. Spiller elektrisk gitar. Så han på ICA i London like etter Venice. Trampeklapp etter endt hovedsett, Fennesz kommer på scenen igjen, (ekstranummer!) drar en gitarakkord; "gggrrrsssshhhjjjjjjjj" - så går han av.Lyngen skrev:Skaffet meg den nye til Fennesz i dag; Black sea.
![]()
Nydelig kunstnerisk coverbilde.
På andre runde nå og inntrykket er veldig bra. Stemningsfull og eksperimentell. Litt kjølig og monoton "industrisound".. ehh.. Styggvakkert? Må få noen runder til ja.... Gitar og laptop er alt.