Electroplatespiller

Medlem-

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.09.2012
Innlegg
922
Antall liker
804
Sted
Bergen
Hei.Lurte på om noen har gått til innkjøp av Electrocompaniets platespiller event riaa?
Isåfall plusser og minuser?Ser jo flotte ut disse sakene men låter det like bra eller får man mer for pengene andre steder?:)
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Har både platespiller og riia. Platespilleren er satt opp med ClearAudio Maestro pu. Hadde fra før ClearAudio Concept og EC er et kvantesprang opp. Skulle gjerne ha hørt spilleren med en MC pu, men det får bli når skifte av pu bljr nødvendig. Når har ikke jeg hørt alt for mange gode platespillere slik at sammenligningsgrunnlaget er tynt, men det spiller med en klarhet og dybde som jeg ikke trodde var mulig ut fra vinylformatet.

Det man kan si om riia er at systemet med dipswitcher for innstilling av pu er gammelmodig. Når man først har funnet ut av det så er deg ikke noe problem. Har koblet min både til pre og til ADC og opptakene fra vinyl til digital format har gitt meg stor glede.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.285
Antall liker
11.071
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Har både platespiller og riia. Platespilleren er satt opp med ClearAudio Maestro pu. Hadde fra før ClearAudio Concept og EC er et kvantesprang opp. Skulle gjerne ha hørt spilleren med en MC pu, men det får bli når skifte av pu bljr nødvendig. Når har ikke jeg hørt alt for mange gode platespillere slik at sammenligningsgrunnlaget er tynt, men det spiller med en klarhet og dybde som jeg ikke trodde var mulig ut fra vinylformatet.

Det man kan si om riia er at systemet med dipswitcher for innstilling av pu er gammelmodig. Når man først har funnet ut av det så er deg ikke noe problem. Har koblet min både til pre og til ADC og opptakene fra vinyl til digital format har gitt meg stor glede.
Kjekt å høre.
Litt avporing, men jeg er nysgjerrig: hva slags ADC bruker du?
 

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.01.2011
Innlegg
2.853
Antall liker
2.281
Sted
Tromsø
Jeg benytter Lynx Hilo. Dette er et skikkelig kinderegg av en DAC/ADC og hodetelefonforsterker.
 
Topp Bunn