Electrocompaniet's service intervaller

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Er på utkikk etter ny elektronikk (for- og effekt forsterker) og kunne tenke meg og prøve EC. Men er litt skeptisk siden det virker som om EC komponenter må på service hvert år for å fungere bra!?

Dette gjør meg jo litt betenkt siden det virker som at andre fabrikat ikke har dette problemet i det hele tatt. F.eks Bryston leveres jo med 20 års garanti!

Virker på meg at det blir vel mye orging når man må drive å sende komponentene jevnlig på service.

Ønsker innspill som kan gi meg noe klarhet i dette her.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Er på utkikk etter ny elektronikk (for- og effekt forsterker) og kunne tenke meg og prøve EC. Men er litt skeptisk siden det virker som om EC komponenter må på service hvert år for å fungere bra!?

Dette gjør meg jo litt betenkt siden det virker som at andre fabrikat ikke har dette problemet i det hele tatt. F.eks Bryston leveres jo med 20 års garanti!
Det er ikke tilfelle har hatt ec i mange år . den eneste
Virker på meg at det blir vel mye orging når man må drive å sende komponentene jevnlig på service.

Ønsker innspill som kan gi meg noe klarhet i dette her.
Det er ikke tilfelle har hatt mange modeller ec å det har hvert veldig stabil fungert veldig bra .den eneste feilen jeg har opplevd er det berømte volum pottet som skraper litt helt i bunn . Så årlig rep service er ikke meg bekjent , så ikke hver redd for å prøve ec det er gode produkter 8)

limvingen

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.07.2006
Antall liker
20
Torget vurderinger
3
Det er ikke tilfelle har hatt mange modeller ec å det har hvert veldig stabil fungert veldig bra .den eneste feilen jeg har opplevd er det berømte volum pottet som skraper litt helt i bunn . Så årlig rep service er ikke meg bekjent , så ikke hver redd for å prøve ec det er gode produkter 8)
Vil bare nevne at mine påstander ikke er helt grunnløse. De baserer seg på teksten brukt i bruktannonser. Det er jo relativt vanlig å lese om at komponenter "nettopp har vært inne på service", selv om de ikke har rukket å bli 2 år engang. Andre ganger kan en lese setninger som: "Dokumentert full service historikk". Skulle jo tro at det dreide seg om bruktbil av og til ;)

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Tror nok det er en liten misforståelse ute og går. De fleste mener nok oppgraderinger og kaller det service?

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Det eneste jeg kjenner til av egen erfaring er som allerede nevnt de berømte potmeterene på preampene. Jeg hadde EC3MC og AW180 i mange år uten problemer.
Elcomps power amper har vel blitt oppgradert flere ganger i årenes løp og eiere har derfor hatt muligheten for å ha siste versjon.
Kanskje mange av desse "servicer" er oppgraderinger!

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Tror nok det er en liten misforståelse ute og går. De fleste mener nok oppgraderinger og kaller det service?
Ja akkurat...der kom du meg i fokjøpet! :)

bjorn_65

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.03.2005
Antall liker
1
Har hatt ec i mange år ikke hatt noe tull med utstyret. det jeg har gjort var å sende inn til oppgraderin. og at man kan sende inn utstyret og få det oppradert må være en fordel.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
800
Torget vurderinger
5
Som nevnt mange oppgraderinger som gjøres.
Dessuten så menes det nok ofte en overhaling, omtrent som service på en bil, med litt rensing, småjusteringer ol. Dette gjøres nok oftere på EC enn mye annet utstyr da EC er norsk og har serviceverksteder relativt lett tilgjengelig her i landet.

Ramses

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.02.2007
Antall liker
22
Jeg tror nok, som også nevnt av andre, at det er litt sammenblanding av begrepene ute
å går. Veldig mange benytter seg av muligheten Electrocompaniet gir med tanke på å
oppgradere utstyret etterhvert som nye løsninger erstatter gamle. Om Electrocompaniet
i samme slengen tar en testmåling/service på utstyret er vel bare en fordel.

Sleng skepsisen over bord. Det er flere gode grunner til at Electrocompaniet er et forn-
uftig kjøp.
I den grad du måtte trenge service på utstyret er det jo kjekt da at de holder til her på
berget og at de raskt og greit utfører servicen for deg.
Det er jo også en betryggelse i det å kjøpe nytt utstyr. Ikke bare fordi det er nytt og
kommer med garanti, men også p.g.a. at Electrocompaniet av idag lager mer stabilt uts-
tyr enn noen gang. Det er iallefall det inntrykket jeg sitter med, bl.a. med tanke på tidli-
gere pot.meter.
Jeg tror, for å si det slik, ikke at utstyr fra Electrocompaniet oftere trenger service enn
andre produsenters utstyr.
Men for all del; det er mye fint utstyr rundt om.

Topp Bunn