|
Har selv 4.7 og AW100. Med rett kilde og B&W 805S vinklet inn er det liv nok i dette for meg. Ikke akkurat oppsettet for tekno, men man kan lytte til musikk i timesvis.Noen som har troen på Electrocompaniet ECI 4 og B&W CM7, elelr høres dette helt forferdelig ut? :-/
Har du Hatt 120w'ern noengang? Så du kunne sammenlignet?Da er jeg en av de du vet om bamsemann, fikk igår ett par oppgraderte (kit2) aw180 som erstattet dp 6,4p.
Savnet litt fylde og varme, spesiellt i bunn og det skal sies jeg fikk, har aldri vært noe ec fan overhodet men alt må prøves og disse skal få stå en stund, tenkte å slenge noen bilder snart![]()
Er delevis enig. Byttet ut ECI4 med en billig Britisk LFD Mistral forsterker og det ble mere liv i musikken igjen.Eneste fordelen med EC er at det lett å selge (av en eller annen merkelig grunn).
Nei, gi meg NAIM....selv den rimeligste Nait spiller bedre enn EC....
mvh![]()
AW 180 er det mange som syns er veldig bra...Da er jeg en av de du vet om bamsemann, fikk igår ett par oppgraderte (kit2) aw180 som erstattet dp 6,4p.
Savnet litt fylde og varme, spesiellt i bunn og det skal sies jeg fikk, har aldri vært noe ec fan overhodet men alt må prøves og disse skal få stå en stund, tenkte å slenge noen bilder snart![]()
Nei aldri eid noe fra ec tidligere, din 120 er det mange som mener er en bedre forsterker enn 250, men ikke hørt din. Jeg kjøpte mine ferdig oppgraderte, virker veldig lovende sålangtHar du Hatt 120w'ern noengang? Så du kunne sammenlignet?
Så oppgraderingen var vellykket og kunne du si noe mer etterhvert om dette? Jeg kunne tenkt meg å oppgradere min 120w når øk tillater.
Hett tips fra en EC bruker, jeg har brukt MYE, veldig MYE tid på å justere lyden på mitt anlegg ved hjelp av forandringer på delefilter i høytaler og en haug av forskjellige kabler, riving og oppigjenbygging av stue, egen strømkurs og oppgrderinger av komponenter osv.
Men den enkelt komponenten som gjorde at mitt anlegg virkelig fikk den nærheten og 3D følelsen til musikken som jeg var ute etter var faktisk en kabel!!
Dette er kabelen mellom CD og forforsterker.
"Magic link One" fra Harmonic Technology.
Er du EC eier og ikke har prøvd denne kabelen, så har du mye uforløst
potensiale på lager. Som en liten advarsel må jeg si at om du låner en ny slik kabel så kan noen av dem trenge en del innspilling. Det første settet jeg fikk fungerte med en gang, xlr sett nr 2 lånte jeg vekk en par mnd. fordi dem trengte innspilling.
Kjører xlr på alt.
Du opplever ikke Chapter Verse 2 som slapp i bassen? I de oppsettene jeg testet den var det lite kontroll under 50Hz. Testet den i 7 oppsett og solgte et sett 1m XLR for 2000kr. De er bedre enn mye, men dæven det finnes mye bedre saker der uteEr du spiiiiik spenna gæern, det finnes jo ikke forskjeller på kabler?.
Byttet selv H. Techn. XLR opp mot Chapter Audio Verse 2, og lyden?, den må man nesten høre selv, men dobbelt så dyr var den, og da skal det vel også være forskjeller.
Nei lampett ledninger er jo det beste ;D.
Jeg er enig i at den er litt i overkant raus i bunnen, men får man høyttalerne godt fra bak- og sidevegger spiller de i mine ører særdeles godt. Da får man det gode luftige og tredimensjonale bildet uten å miste bassresponsen. Men i altfor små rom kan det nok by problemer.Her må jeg "protestere" litt..
Uansett oppsett så har AW-60 FTT en VESENTLIG EQ kul eller boom effekt i bunn, at PA kunne tillate seg å lage en amp med så vesentlig fest-kuler er meg totalt ubegripelig.!
Min påstand er at AW-60 er noe av det aller verste som jeg har hørt fra EC noen gang, og det er ikke få EC produkter jeg har lånt øret til, alt fra AW-65 fra 80 tallet en gang og til AW-180 og AW-250, selv Anniversary settet i "grønn" Larvikitt har jeg hatt i heimen..
Egentlig ikke så mye og skryte av akkurat dette, men jeg mener at jeg har hørt såpass mange EC amper at jeg kan uttale meg om hva jeg personlig mener om AW-60..
Du opplever ikke Chapter Verse 2 som slapp i bassen? I de oppsettene jeg testet den var det lite kontroll under 50Hz. Testet den i 7 oppsett og solgte et sett 1m XLR for 2000kr. De er bedre enn mye, men dæven det finnes mye bedre saker der ute![]()
att: Rocco
Eh, mente du å si at du byttet ifra H.Tech Magic Link One over til Chapter Audio Verse 2, somer dobbelt så kostbar, dvs over 35kkr. Eller hadde du en H.Tech av typen feks Truht link/silver.
Bare undrer litt, fordi Magic Link One er langt forbi andre jeg har prøvd som feks. Silkmk2. Men jeg har egentlig ikke fått testet så mange kostbare kabler på mitt anlegg 5-6 forskjellige merker.