Electrocompaniet

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.335
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
aw60 og ec4.5 ble en stund solgt billig som sett. Under 10k om jeg ikke husker feil.

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Mulig du har ret, men i utgangspunktet.......

Settet gikk vel for 10-12k til slutt.

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Noen som har troen på Electrocompaniet ECI 4 og B&W CM7, elelr høres dette helt forferdelig ut? :-/
Har selv 4.7 og AW100. Med rett kilde og B&W 805S vinklet inn er det liv nok i dette for meg. Ikke akkurat oppsettet for tekno, men man kan lytte til musikk i timesvis.

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
621
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
13
Da er jeg en av de du vet om bamsemann, fikk igår ett par oppgraderte (kit2) aw180 som erstattet dp 6,4p.
Savnet litt fylde og varme, spesiellt i bunn og det skal sies jeg fikk, har aldri vært noe ec fan overhodet men alt må prøves og disse skal få stå en stund, tenkte å slenge noen bilder snart ;)
Har du Hatt 120w'ern noengang? Så du kunne sammenlignet?
Så oppgraderingen var vellykket og kunne du si noe mer etterhvert om dette? Jeg kunne tenkt meg å oppgradere min 120w når øk tillater.

S

smog

Gjest
Eneste fordelen med EC er at det lett å selge (av en eller annen merkelig grunn).

Nei, gi meg NAIM....selv den rimeligste Nait spiller bedre enn EC....

mvh :D
Er delevis enig. Byttet ut ECI4 med en billig Britisk LFD Mistral forsterker og det ble mere liv i musikken igjen.
Men smaken er som baken, den er ræva ;)

Smog

B

bamsemann

Gjest
Da er jeg en av de du vet om bamsemann, fikk igår ett par oppgraderte (kit2) aw180 som erstattet dp 6,4p.
Savnet litt fylde og varme, spesiellt i bunn og det skal sies jeg fikk, har aldri vært noe ec fan overhodet men alt må prøves og disse skal få stå en stund, tenkte å slenge noen bilder snart ;)
AW 180 er det mange som syns er veldig bra...

Du har nok godlyd lenge med dem... ;)

bamsemann.. :)

Kenol

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2005
Antall liker
193
Torget vurderinger
12
Har du Hatt 120w'ern noengang? Så du kunne sammenlignet?
Så oppgraderingen var vellykket og kunne du si noe mer etterhvert om dette?  Jeg kunne tenkt meg å oppgradere min 120w når øk tillater.
Nei aldri eid noe fra ec tidligere, din 120 er det mange som mener er en bedre forsterker enn 250, men ikke hørt din. Jeg kjøpte mine ferdig oppgraderte, virker veldig lovende sålangt :)

taylorm

Medlem
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
0
Hett tips fra en EC bruker, jeg har brukt MYE, veldig MYE tid på å justere lyden på mitt anlegg ved hjelp av forandringer på delefilter i høytaler og en haug av forskjellige kabler, riving og oppigjenbygging av stue, egen strømkurs og oppgrderinger av komponenter osv.
Men den enkelt komponenten som gjorde at mitt anlegg virkelig fikk den nærheten og 3D følelsen til musikken som jeg var ute etter var faktisk en kabel!!
Dette er kabelen mellom CD og forforsterker.
"Magic link One" fra Harmonic Technology.
Er du EC eier og ikke har prøvd denne kabelen, så har du mye uforløst
potensiale på lager. Som en liten advarsel må jeg si at om du låner en ny slik kabel så kan noen av dem trenge en del innspilling. Det første settet jeg fikk fungerte med en gang, xlr sett nr 2 lånte jeg vekk en par mnd. fordi dem trengte innspilling.
Kjører xlr på alt.

cannot

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
heisan! er det virkelig mulig å høre forskjell på en innspilt kabel og en ikke? har vanskelig for å tro det,men,men, liker uansett lyden av ec. litt røraktig eller no?
mvh kenneth

roger

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
472
Sted
Nøtterøy
Heisann

Jeg har flere EC-anlegg i huset akkurat nå, og jeg kjenner meg ikke igjen i endel av uttalelsene over, som forteller hvor dårlig EC er.
Til den prisen vi har fått EC-produktene for her i landet tror jeg du skal lete lenge for å finne noe bedre til prisen.
Men, smaken er som baken.........Eller, noen liker mora og andre liker dattera ( og noen tar begge ;D)

Mvh Roger

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Er du spiiiiik spenna gæern, det finnes jo ikke forskjeller på kabler?.

Byttet selv H. Techn. XLR opp mot Chapter Audio Verse 2, og lyden?, den må man nesten høre selv, men dobbelt så dyr var den, og da skal det vel også være forskjeller.

Nei lampett ledninger er jo det beste ;D.

Hett tips fra en EC bruker, jeg har brukt MYE, veldig MYE tid på å justere lyden på mitt anlegg ved hjelp av forandringer på delefilter i høytaler og en haug av forskjellige kabler, riving og oppigjenbygging av stue, egen strømkurs og oppgrderinger av komponenter osv.
Men den enkelt komponenten som gjorde at mitt anlegg virkelig fikk den nærheten og 3D følelsen til musikken som jeg var ute etter var faktisk en kabel!!
Dette er kabelen mellom CD og forforsterker.
"Magic link One" fra   Harmonic Technology.
Er du EC eier og ikke har prøvd denne kabelen, så har du mye uforløst
potensiale på lager. Som en liten advarsel må jeg si at om du låner en ny slik kabel så kan noen av dem trenge en del innspilling. Det første settet jeg fikk fungerte med en gang, xlr sett nr 2 lånte jeg vekk en par mnd. fordi dem trengte innspilling.
Kjører xlr på alt.

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Er du spiiiiik spenna gæern, det finnes jo ikke forskjeller på kabler?.

Byttet selv H. Techn. XLR opp mot Chapter Audio Verse 2, og lyden?, den må man nesten høre selv, men dobbelt så dyr var den, og da skal det vel også være forskjeller.

Nei lampett ledninger er jo det beste ;D.
Du opplever ikke Chapter Verse 2 som slapp i bassen? I de oppsettene jeg testet den var det lite kontroll under 50Hz. Testet den i 7 oppsett og solgte et sett 1m XLR for 2000kr. De er bedre enn mye, men dæven det finnes mye bedre saker der ute ;)

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
793
Torget vurderinger
5
Her må jeg "protestere" litt..
Uansett oppsett så har AW-60 FTT en VESENTLIG EQ kul eller boom effekt i bunn, at PA kunne tillate seg å lage en amp med så vesentlig fest-kuler er meg totalt ubegripelig.!
Min påstand er at AW-60 er noe av det aller verste som jeg har hørt fra EC noen gang, og det er ikke få EC produkter jeg har lånt øret til, alt fra AW-65 fra 80 tallet en gang og til AW-180 og AW-250, selv Anniversary settet i "grønn" Larvikitt har jeg hatt i heimen..
Egentlig ikke så mye og skryte av akkurat dette, men jeg mener at jeg har hørt såpass mange EC amper at jeg kan uttale meg om hva jeg personlig mener om AW-60..
Jeg er enig i at den er litt i overkant raus i bunnen, men får man høyttalerne godt fra bak- og sidevegger spiller de i mine ører særdeles godt. Da får man det gode luftige og tredimensjonale bildet uten å miste bassresponsen. Men i altfor små rom kan det nok by problemer.

Selv kjører jeg 2 stk brokoplet som monoblokker. Synes dette er er meget prisverdig forsterkerkombinasjon.

Rocco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Antall liker
0
Nei, men er enig at det finnes veldig mye annet der ute som er mye bedre.

Prøver på sikt å få Chapter + Chapter rund baut, og det vil si at kablene også skal være av samme fabrikant, men WW gold eclipse (på prøve hjemme) var mye bedre, men også mye dyrere.

Du opplever ikke Chapter Verse 2 som slapp i bassen? I de oppsettene jeg testet den var det lite kontroll under 50Hz. Testet den i 7 oppsett og solgte et sett 1m XLR for 2000kr. De er bedre enn mye, men dæven det finnes mye bedre saker der ute ;)

taylorm

Medlem
Ble medlem
31.12.2006
Antall liker
0
att: Rocco
Eh, mente du å si at du byttet ifra H.Tech Magic Link One over til Chapter Audio Verse 2, somer dobbelt så kostbar, dvs over 35kkr. Eller hadde du en H.Tech av typen feks Truht link/silver.
Bare undrer litt, fordi Magic Link One er langt forbi andre jeg har prøvd som feks. Silkmk2. Men jeg har egentlig ikke fått testet så mange kostbare kabler på mitt anlegg 5-6 forskjellige merker.

Fiesta

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.12.2006
Antall liker
0
Ser at det er mange som har sinnsykt bra peiling på anlegg her, så jeg benytter anledningen til å stille et aldri så lite amatørspørsmål ;)

Hva er egentlig forskjellen på balanserte og ubalanserte innganger/utganger?

Har aldri helt skjønt dette...

e-h

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.04.2006
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Ref http://www.sweetwater.com/shop/cables/cables_buying-guide.php :

Balanced refers to a “three-legged” type of electrical signal that has two legs independent of ground. One is generally considered positive and the other negative in voltage and current flow with respect to ground. Both legs carry the signal. The benefit is that any noise that gets induced into the line will be common to both the positive and negative sides and is thus canceled when it arrives at its destination, assuming the destination is balanced. This phenomenon is called "Common Mode Rejection” and happens because the receiving device sees the common noise in the signal as being out of phase with itself, and cancels it. Balanced lines are generally best for long cable runs due to their ability to reject induced noises. XLR and TRS type cables are designed to transmit balanced audio from one balanced device to another.

Unbalanced cables are less complicated and less expensive but they have limitations. Any audio signal requires two wires or conductors to function. In an unbalanced situation, one of those conductors is used to carry both the audio signal and ground (shield). Unbalanced cables are much more susceptible to induced noise problems than their balanced counterparts because any induced noise in one conductor is not canceled by similar noise in the other conductor and may be carried with the signal into connected equipment. In general, unbalanced lines should be kept as short as possible (certainly under 25-30' maximum) to minimize potential noise problems.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
49
Sted
Oslo
Tror det var H.T. Truth, mener de kostet 3700.- n.kr. i balansert utgave, eller var det i ubalansert?, uansett har hatt begge, men har ikke prøvd magic link, så kan ikke utale meg om lydkvaliteten på den modellen.

Men synes uansett at Harm. Techn. kabler spiller bedre/penere enn f.eks. audiquest kabler (gml. mod.)

Mener det var Harm. Techn. Pro II høytaler kabler som ble benyttet sammen, men byttet da biwire kom på tale.

att: Rocco
Eh, mente du å si at du byttet ifra H.Tech Magic Link One over til Chapter Audio Verse 2, somer dobbelt så kostbar, dvs over 35kkr. Eller hadde du en H.Tech av typen feks Truht link/silver.
Bare undrer litt, fordi Magic Link One er langt forbi andre jeg har prøvd som feks. Silkmk2. Men jeg har egentlig ikke fått testet så mange kostbare kabler på mitt anlegg 5-6 forskjellige merker.

Topp Bunn