Electrocompaniet prelude høyttaler

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Nye EC kommer med høyttaler i preludeserien:
http://www.lydogbilde.no/electrocompaniets-foerste-hoeyttaler.430688-45376.html

Utviklet sammen med Roar Moen / Patos.
Ser ut til å være tilsvarende Lyric 402 i pris, men ser noe mindre ut og går ikke like langt ned i bassen.

Nå er vel ikke dette første høyttaler fra EC, de prøvde seg i Abrahamsen tiden også, men dette har ikke Lyd og bilde fått med seg?
 

Sundance_Pete

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
659
Antall liker
1
Såvidt jeg kan huske har de testet opptil flere av dem. Ihvertfall Qube og de metallic blågrå som var laget i Latvia eller noe sånt. Wave har de hatt bilde av fra messerapporter hvis jeg ikke husker feil. Merkelig påstand.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.323
Antall liker
16.408
Sted
Østfold
Han har nevnt det til slutt i artikkelen som en anmerkning (kanskje den er lagt inn etter at han har lest denne tråden?), men Wave har han ikke fått med seg ser det ut som.

Ellers er det tydelig at bassene ikke har noe med bassene i Lyric å gjøre. Lyric-bassene er Seas elementer mens disse trolig har opphav i en helt annen del av verden.
 

kake

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2006
Innlegg
160
Antall liker
0
ligner veldig kina-wooferene i basic

 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Mye som tyder på at dette er en påkostet variant av basic 410 med annet kabinett i piano lakk finish. Både utseendet på elementene, spec og størrelse tyder på det. Det er ikke Morel og Seas nei, da er nok Lyric 402 et mye bedre kjøp til prisen mtp lydkvalitet.
Den er kanskje myntet på folk som kommer inn i butikken og vil ha et komplett EC anlegg og ikke tenker noe mer på det, og ikke på sånne som oss her inne.

Ser det er kommet et lite tillegg om tidligere EC høyttalere i artikkelen nå, som ikke var der når jeg skrev første innlegget. Men det står fremdeles at det er første høyttaler fra EC i overskriften merkelig nok.
 
Topp Bunn