Diverse Electrocompaniet er konkurs men gjenoppstår som fugl Fønix

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.778
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Var innom soundgarden for over en mnd. siden og fikk etter en del plundring demo på Electrocompaniet eci 6dx. Da hadde soundgarden kun ett eksemplar igjen. På Electrocompaniets internettsider har det ikke kommet nye eci6dx på lager. Heller ikke noe Electrocompaniet forsterkere å se på soundgarden. Ser ut som det er ingen hjemme for tiden. Men hvem vet. :rolleyes:
     

    Kristonio

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.01.2018
    Innlegg
    102
    Antall liker
    94
    Torget vurderinger
    1
    Bestilte en ECI 6D forsterker av Soundgarden 1 januar som jeg venter på. Rakk å bestille den når de kjørte tilbud til 18995,- etter nyttår. Ser at den er fjernet fra nettsiden til Soundgarden nå. Den skal visst bli sendt fra et "eksternt lager". Om bare Soundgarden hadde hatt like mye fokus og optimisme på EC som Hegel...

    Blir hvertfall spennende å prøve min første Electrocompaniet forsterker.
     

    Audior

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Soundgarden selger ECI6DX til 33.890,-, ca 25% rabatt. Er det en ny strømmeforsterker på gang, eller dropper de ut resten av lageret ?
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Soundgarden selger ECI6DX til 33.890,-, ca 25% rabatt. Er det en ny strømmeforsterker på gang, eller dropper de ut resten av lageret ?
    Six-pack på at EC har benyttet tiden til noe spennende. Og ECI6DX mener jeg er en av deres perler, dog ikke for kraftig.
     

    Audior

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    02.01.2006
    Innlegg
    96
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Ja, men den har vel litt utdatert på prosessor, støtter jo ikke MQA eller DSD, og er vel heller ikke "ROON-ready" ?
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Bestilte en ECI 6D forsterker av Soundgarden 1 januar som jeg venter på. Rakk å bestille den når de kjørte tilbud til 18995,- etter nyttår. Ser at den er fjernet fra nettsiden til Soundgarden nå. Den skal visst bli sendt fra et "eksternt lager". Om bare Soundgarden hadde hatt like mye fokus og optimisme på EC som Hegel...

    Blir hvertfall spennende å prøve min første Electrocompaniet forsterker.
    Tror det er Soundgarden det er noe feil med. Prøvde å bestille en Hegel Mohican CD-spiller hos Soundgarden. Fikk først beskjed at den var utgått. Kontaktet da Hegel og fikk beskjed at det var fullstendig feil, men at det var to ukers ventetid på den med sort front. Kontaktet Soundgarden igjen og etter mye om og men fikk jeg da beskjed at, jo, den kunne bestilles. Men da måtte jeg forhåndsbetale. Spilleren ville de sende når de fikk den inn om en to ukers tid....

    Mitt spørsmål var da: Hvorfor skal jeg forhåndsbetale noe de ikke har inne? Og så håpe på at de sender den om et par uker? At de ikke har gått konkurs i mellomtiden? Det er jo ikke lenge siden sist... For det må jo være grunnen til at de vil ha minst mulig på lager, at de mangler kapital.... :(

    Nei, savner Soundgarden Ålesund og ikke minst butikksjef Johan. Tror det blir lenge til jeg handler hos de igjen.
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Bestilte en ECI 6D forsterker av Soundgarden 1 januar som jeg venter på. Rakk å bestille den når de kjørte tilbud til 18995,- etter nyttår. Ser at den er fjernet fra nettsiden til Soundgarden nå. Den skal visst bli sendt fra et "eksternt lager". Om bare Soundgarden hadde hatt like mye fokus og optimisme på EC som Hegel...

    Blir hvertfall spennende å prøve min første Electrocompaniet forsterker.
    Tror det er Soundgarden det er noe feil med. Prøvde å bestille en Hegel Mohican CD-spiller hos Soundgarden. Fikk først beskjed at den var utgått. Kontaktet da Hegel og fikk beskjed at det var fullstendig feil, men at det var to ukers ventetid på den med sort front. Kontaktet Soundgarden igjen og etter mye om og men fikk jeg da beskjed at, jo, den kunne bestilles. Men da måtte jeg forhåndsbetale. Spilleren ville de sende når de fikk den inn om en to ukers tid....

    Mitt spørsmål var da: Hvorfor skal jeg forhåndsbetale noe de ikke har inne? Og så håpe på at de sender den om et par uker? At de ikke har gått konkurs i mellomtiden? Det er jo ikke lenge siden sist... For det må jo være grunnen til at de vil ha minst mulig på lager, at de mangler kapital.... :(

    Nei, savner Soundgarden Ålesund og ikke minst butikksjef Johan. Tror det blir lenge til jeg handler hos de igjen.
    Det at du må forhåndsbetale noe for bestillingsprodukter tror jeg er vanlig hos de fleste aktører, men den fysiske butikken Soundgarden Trondheim nøyer seg med et depositum. Nåvel, kanskje fordi de kjenner meg og antar at jeg betaler når de får varen. Å reservere beløpet på kundens kredittkort er vel også en variant.

    Men det at Soundgarden sentralt ikke "tør" å ta risikoen med å brenne inn med 1 stk. Mohican CD-spiller (for det er vel egentlig det det handler om her) sier vel mye om markedet for relativt dyre rene cd-spillere i Norge nå får tiden.
     

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Nei, problemet er vel heller at Mohican er for billig.
    Importør av Ayon CD-spillere fortalte meg at han ikke tok inn de billige CD-spillerne fra Ayon (pris fra 45 tusen til 100 tusen). Solgte bare et par tre i året.
    Derimot hadde han Soulution spillere fra kr 220.000,- og oppover på lager. Skulle tro det var storr kapitalbinding å ligge med så dyre spillere på lager så her må det ligge store fortjenestemarginer.....
    Det er vel grunnen til at enkelte fabrikanter slåss om å ha de høyeste prisene. Det er det som selger og det er der butikkene har de beste marginene. Bedre å selge to spillere til kr 220 tusen enn to til kr 40 tusen. Hifi-bransjen er blitt syk....

    Et eksempel:
    For 10 år siden kjøpte jeg to stk McIntosh Mc275 monoblokker på Soundgarden Ålesund v/Johan. Pris kr 25 tusen pr stk. (Forresten betalte jeg ved henting og ikke noe i forskudd)... :)
    Nå koster samme blokkene kr 65 tusen pr stk!
    Men MC275 er vel likevel i dag rene røverkjøpet. Skulle man kjøpe siste Audio Research M160 monoblokkene må man betale ca kr 330.000,-. Selv om jeg sannsynligvis ville foretrekke lyden av førstnevnte i mitt oppsett ihvertfall.
    Tendensen er klar, stadig nye modeller som er mye dyrere enn de de erstatter. Da må en god gammel traver som MC275 følge med.

    Et annet eksempel: Prisen på mine Marten høyttalere gikk for to år siden opp med over 50%. Om det var tilfeldig at de samtidig skiftet importør vet jeg ikke....

    Det er vel tendensen nå, også når det gjelder El.comp: De lager for billige produkter. Derfor går de konkurs. Man må lage noe skikkelig dyrt, få inn en god test hos Stereophile, og så er man i gang.....
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn