Electrocompaniet ECI 2

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Er det noe som kan si noe kort om denne forsterkeren ? Lydbilde, holdbarhet osv.Litt skeptisk tilgamle EC... ;)
 

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Innlegg
6.999
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Hvorfor denne skepsisen? ???

Gamle EC er i mine øyne de som låter best, har ikke hørt nøyaktig den du prater om men har selv et effetrinn fra gamle EC og er kjempefornøyd
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: Electrocompaniet ECI 2

mest pga teknisk holdbarhet... Mange som har sagt at de ikke helt hadde lært seg å skru de sammen på denne tida, men sjela er jo der i fullt monn med disse gamle... :)
 
B

brand-x

Gjest
Sv: Electrocompaniet ECI 2

eci-2 hadde betydelig mindre grums enn de siste versjonene før overtagelsen til nye EC... etter att gamlegjengen prøvde å tjene penger startet problemene.... tror ikke du trenger å bekymre deg og eci-2 er vel en av de mest stabile og best skrudde .... det ble påstått att hvis man snudde ec opp ned under utpakking ble ett eller annet løst innvendig, jeg tror det er å gå litt langt og det eneste gjengangerproblemet er vel det berømte potmetret.... og sist men ikke minst var vel produksjonen på den tiden mindre profittstyrt og mere konsentrert rundt lydgjengivelsen....

mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Hadde denne forsterkeren denne rør aktige lyden som EC har blitt kjent for?
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.754
Antall liker
489
Sted
Stockholm
Sv: Electrocompaniet ECI 2

En kamerat av meg har nå hatt en slik i 12-13 år uten et eneste problem. Litt skraping i volumpoten er det eneste. Spiller forrykende godt gjør den og, varmt og herlig med en ganske fyldig bass. 50 watt er ikke all verden, men på den rette høyttaler nok for mange..! :)
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: Electrocompaniet ECI 2

takk for gode svar...

Hvor mange av disse 50 watte'ne er klasse A da ?
 

ROS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
260
Antall liker
368
Torget vurderinger
2
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Min ECI 2 har vært i daglig drift siden jeg kjøpte den i -98. Har ikke hatt et eneste feilslag, ikke engang skraping i volumkontrollen. Er fornøyd med driftsikkerheten ja.
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.000
Torget vurderinger
4
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Kjøpte en ECI-2 i '98 jeg også. Har oppført seg pent og pyntelig uten problemer, solgte den til en kompis i 2001 som fortsatt har den i daglig drift. En flott forsterker som passer godt til forholdsvis lettdrevne konstruksjoner.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Har også en eci-2 som har fungert uten noe som helst trøbbel i 10 år med daglig bruk. Åpnet den for en stund siden for å fjerne støv og sjekket samtidig at alt satt fast som det skulle og at loddinger så fine ut etc. Alt var strøkent.

Det som står i manualen om klasse A er følgende:
All stages work in class A with an efficiency of less than 0,1%.
550VA trafo med 26.000uF kondiser sørger for brukbare strømreserver.
 

piip

Medlem
Ble medlem
26.11.2005
Innlegg
20
Antall liker
0
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Samme erfaring som flere her - hadde en eci-2'er i 10 år uten problemer.
Varmt og behagelig lydbilde, litt "seig" i bassen. eci-1'ern er har imidlertid en god del mer krefter hvis du behøver det...
 
S

smog

Gjest
Sv: Electrocompaniet ECI 2

Hadde tidligere ECI2, men syntes den var kjedelig og uengasjerende. Hele lyden kom ikke ut av forsterkeren liksom :-\. Og litt som en lat kjerring.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Sv: Electrocompaniet ECI 2

smog skrev:
Hadde tidligere ECI2, men syntes den var kjedelig og uengasjerende. Hele lyden kom ikke ut av forsterkeren liksom :-\. Og litt som en lat kjerring.

Så ikke noe "klassiker"-trekk over denne ? Mer bruk og kast liksom ? ::)
 
Topp Bunn