Er det noen her som har prøvd Electrocompaniets EC 4.8? Jeg bruker nå en 4.5 sammen med en AW120 effektforsterker og lurer på hvor mye det er å hente på en oppgradering av forforsterkeren. Er takknemlig for kommentarer og innspill!
Takk til alle for bra innspill så langt - men hvem er "RS", Holmium?Holmium skrev:EC 4.5 er dessverre ikke veldig bra, ikke i original utførelse. Men RS fikk vel skikkelig driv i den ved litt tweaking. Var vel særlig bytte av utgangskondenatorene som løftet den enormt, så den har sikkert potensial.
Nå har jeg ikke hørt 4.8, men jeg er rimelig sikker på at den er milevis bedre enn en original 4.5.
Merkelig, siden 4.5 og 4.5 er samme forsterker, 4.6 har bare flere innganger....zed skrev:Jeg ville ikke avskrive Electrocompaniet EC4.5 så lett. Det er ikke i nærheten så stor forskjell mellom dem.
EC 4.8 er den beste, men de andre, da mener jeg, EC4.5, EC 4.6, og EC 4.7 ligner på hverandre så mye at i en blindtest ville være vanskelig å skille dem fra hverandre, tror jeg.
Jeg personlig liker bedre EC4.5 enn EC4.6 som er noe fyldigere enn EC4.5.