electrocompaniet 4.7 V.s 4.8

Gradient Helsinki 1.5

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.07.2004
Antall liker
64
Sted
Elverum
Torget vurderinger
2
Hei.
Skulle gjerne hatt tibake mld på forskjellen lydmesig mellom Ec 4.7 og 4.8.

Siller den varmere, kaldere, mer detaljert, mer oppløst, mer fremhevet lydbilde osv.
Er nysgjerrig på dette da dette evt skulle bli min neste oppgradering.
Takker for alle tilbake mld.

Hilsen Morten

bjhan

Medlem
Ble medlem
03.09.2003
Antall liker
0
Jeg har begge forforsterkerene, og bruker dem "annenhver gang" med en EC 250R og Quad ESL63
høytalere.
Jeg oppfatter 4.7 (Mk.2 fra gamle EC) som varmere, mørkere med mindre fokus på detaljer.
(Mer musikk - mindre high end HIFI)

4.8 er lysere (men ikke kald), mer gjennomsiktig, flere detaljer, strammere med mer rom.
(Mer moderne HIFI lydbilde ala nye EC.)

Mvh
Bjørn

A

Audio Optimum

Gjest
bjhan skrev:
Jeg har begge forforsterkerene, og bruker dem "annenhver gang" med en EC 250R og Quad ESL63
høytalere.
Jeg oppfatter 4.7 (Mk.2 fra gamle EC) som varmere, mørkere med mindre fokus på detaljer.
(Mer musikk - mindre high end HIFI)

4.8 er lysere (men ikke kald), mer gjennomsiktig, flere detaljer, strammere med mer rom.
(Mer moderne HIFI lydbilde ala nye EC.)

Mvh
Bjørn
Er på farlig grunn nå pga. bransjetiknytningen men jeg har selv eid Ec bla. aw180, 4.7, 4.6, også hørt 4.8...... for det første så er 4.7 lys i klangen men har fokuset på rommet... sammens med aw250 ble den etter min smak litt tynn oppover, litt annen opplevelse med aw180 men det er pga. aw180 sin bedre tyngde i grunntone-området... 4.6 derimot er mindre oppløst som gir varmere opplevelse, litt korpulent i stilen for å si det på en annen måte ;)..

Men det beste er å prøve den i oppsettet ditt... :) hva med toppmodellen ?

mvh
KP

Topp Bunn