Eldre Jamo HT

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Hadde en gang for mange år siden et par Jamo HT, av eldre årgang, fikk desse av min far, han kjøpte dese av en han kjenner, presang til meg. Desse hadde kvaliteter som jeg i dag inser jeg ikke var klar over. Men husker ikke hva de heter, Finner de ikke på nett heller. Noe som kan hjelpe..
Dette husker jeg om de:

Ca 8tomms basselement.
justerbart delefilter for diskant
bassrefleks, hvor bassporten var rundt selve basselementet, som om basselement var plassert i et utskjært hull større en selve elementet.
kassen var svakt tilbakelent. kassen var breiere og dypere i i bunnen.
kassen var sandfyld i bunn (vet ikke om det var orginal)

Eieren før meg brukte rørforsterkere på desse. Jeg hadde ikke så mye peiling, men fant for ut at desse spilte sykt fint, men ikke sykt høyt, byttet de i noe med doble 10 tommere (proson) ville jo ha trøkk ???

Dette er ikke noe jeg er stol over, og treger svært mye på, skulle ønske jeg hadde desse enda, men eier etter meg drepte desse :'( :'(
Jeg hadde desse i ungdomstiden rundt 1997, og desse var da en del år allerede.

Pilsern

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
902
Torget vurderinger
35
JLmorten skrev:
Hadde en gang for mange år siden et par Jamo HT, av eldre årgang, fikk desse av min far, han kjøpte dese av en han kjenner, presang til meg. Desse hadde kvaliteter som jeg i dag inser jeg ikke var klar over. Men husker ikke hva de heter, Finner de ikke på nett heller. Noe som kan hjelpe..
Dette husker jeg om de:

Ca 8tomms basselement.
justerbart delefilter for diskant
bassrefleks, hvor bassporten var rundt selve basselementet, som om basselement var plassert i et utskjært hull større en selve elementet.
kassen var svakt tilbakelent. kassen var breiere og dypere i i bunnen.
kassen var sandfyld i bunn (vet ikke om det var orginal)

Eieren før meg brukte rørforsterkere på desse. Jeg hadde ikke så mye peiling, men fant for ut at desse spilte sykt fint, men ikke sykt høyt, byttet de i noe med doble 10 tommere (proson) ville jo ha trøkk ???

Dette er ikke noe jeg er stol over, og treger svært mye på, skulle ønske jeg hadde desse enda, men eier etter meg drepte desse :'( :'(
Jeg hadde desse i ungdomstiden rundt 1997, og desse var da en del år allerede.
Jamo CBR ?

http://www.rehifi.se/jamo-cbr200--p-9283.aspx

mvh

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Her var vi inne på noe som lignet 99%
Form, og utforming ser identisk ut. de røde ringene var ikke på mine, samt at elementa så litt mere gammeldags ut på de jeg hadde, mener og huske at senterkoppen på basselementa så ut som noe som var laget av tøy, svært mykt. De Ht som du la med bilde av ser rett og slett ut som nyere modeller en de jeg hadde ;D men er lenge siden, kan hende hukommelsen svikter litt :-[

Kan jo selvsagt tenkes at de var oppgraderte eller byttet element på da :)

Var uansett en HT som spilte svært behagelig, og fungerte utmerket på lavt nivå... ikke akkurat en rocka HT, men uansett husker den godt,(ikke godt nokk) og må vel sies og være min første HT som ga mersmak av kvalitet fremfor kvantitet ;D

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
Artig gjensyn ! Konfirmasjonshøyttalerene mine var et par Power 365,altså modelserien som kom etter denne brosjyren.De så identiske ut.Feit bass var viktig den gangen.12 tommers bass var det.Men ellers elendig lyd.

mvh. s,

Topp Bunn