Elac AM 180...

Gerundula

Medlem
Ble medlem
19.07.2012
Antall liker
4
Sted
Trøndelag
Hei

Har handla Elac AM 180 for å få akseptabel lyd i kjellerstue,da kun flatskjerm ikke er allverden...

Problemet er:Ingen lyd på tvn's phonoutgang. Tv'n har optisk utgang men lyden(på Elac) får jeg ikke justert med tvn's fjernkontroll selvsagt.

Spørsmålet er hva jeg må ha for en "dings"for å justere volum når jeg bruker den optiske utgangen på tv'n? DAC??-BD spiller m.volum kontroll??

Tenkte oppgraderingen skulle bli enkel og billig men den gang ei:) Har ikke allverdens peiling på dette desverre...

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.343
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
En del som ryker på den der ja..

Hvis du bare skal se på TV, og ikke bruke andre kilder som BR/DVD: Har du en dekoder?

1) Er denne tilkoplet TV med HDMI, så kan du regulere lyden på dekoderen og det lydnivået vil videre komme regulert ut på TV`s digitalutgang. På Get box som jeg har, må man bare passe på at Dolby Digital ut er deaktivert.

2) Du kan kople dine AM 180 fra sine analoge RCA innganger til dekoderens analogutganger. Justere lyd på samme måte på dekoderen.

Hvis du som jeg har mange digitale kilder bør du ha en forsterker med nok innganger for dette bruket. Eller som du nevner, kun DAC med volumkontroll. Ved bruk på denne måten, må du også kople til dine Elac analogt.

Tror ikke det er så mange enheter med justering av digitalt volum nivå ut? Blir kanskje mest PC/Mac osv. med justering av intern system-lyd som er egnet for slike HT`s digitalinngang?

Kjøpte nylig en Samsung 65 8005 LED, og selv med masse funskjonalitet så hadde den ikke dette.

Sist redigert:

Gerundula

Medlem
Ble medlem
19.07.2012
Antall liker
4
Sted
Trøndelag
En del som ryker på den der ja..

Hvis du bare skal se på TV, og ikke bruke andre kilder som BR/DVD: Har du en dekoder?

1) Er denne tilkoplet TV med HDMI, så kan du regulere lyden på dekoderen og det lydnivået vil videre komme regulert ut på TV`s digitalutgang. På Get box som jeg har, må man bare passe på at Dolby Digital ut er deaktivert.

2) Du kan kople dine AM 180 fra sine analoge RCA innganger til dekoderens analogutganger. Justere lyd på samme måte på dekoderen.

Hvis du som jeg har mange digitale kilder bør du ha en forsterker med nok innganger for dette bruket. Eller som du nevner, kun DAC med volumkontroll. Ved bruk på denne måten, må du også kople til dine Elac analogt.

Tror ikke det er så mange enheter med justering av digitalt volum nivå ut? Blir kanskje mest PC/Mac osv. med justering av intern system-lyd som er egnet for slike HT`s digitalinngang?

Kjøpte nylig en Samsung 65 8005 LED, og selv med masse funskjonalitet så hadde den ikke dette.

Tv i kjellerstue brukes med sin interne dekoder(rikstv.)+en enkel BluRay spiller.

Svarte!! "Herre" vart dyrt!:) Takk for svar!

Topp Bunn