Ekstremvær over Oslo

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Er det noen som har noe spennende å fortelle om tordenværet over Oslo i går kveld?
Fra min veranda i behagelig avstand fra sentrum så det ut som om hele byen var utsatt for et gigantisk terrorangrep.

Norum

Overivrig entusiast
Ble medlem
18.07.2006
Antall liker
5
Ja jeg gikk nedi sentrum når det stod på som værst, det var nesten litt småskummelt vil jeg si. Fant fort en taxi og kom meg hjem.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Nappet ut kontaktene av musikkanlegget men måtte se ferdig dokumentaren av Stephen Fry om bipolar lidelse. skikkelig ukomfortabelt å ha tven på

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.614
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Fy f**n for en helvetes natt på jobb. (Vekter og kjører på alarmer). Totalt kaos, strømstans diverse steder, en kollega som klarte å havne på taket nedi sentrum ;) , etc.

Og frysern til mor tok kvelden etter 29 år.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Da passet det bra med en rolig kveld på Hedmarken og Dr. Strangelove på NRK1. Uværet i byen kunne kanskje passet som alternativ opptakt til Vera Lynn og atombombene, selv om "...ten females for each male...", "...will have to be chosen for their attributes..." og "Mein Führer! I can walk!" nok står seg til neste visning. Som vanlig.

U

utgatt60135

Gjest
65finger skrev:
Nappet ut kontaktene av musikkanlegget men måtte se ferdig dokumentaren av Stephen Fry om bipolar lidelse. skikkelig ukomfortabelt å ha tven på
Samme her :).

Forrige gang fikk jeg ødelagt modem, strømforsyningen til skjermer og tydeligvis nettverkskortet også. Var kjapt ute men å trekke ut nå men tok sjansen på TV´n en stund.

I

ijustpop

Gjest
BT skrev:
Satt ute på balkongen med lignende utsikt og bare nøt showet i en halvtime i går, før regnet kom. I 4. etasje med grøntarealet rundt og utsikt opp mot kollen var det et fantastisk syn. Veldig unorskt vær.

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Jeg tok med meg kamera'et ut på terrassen og tok en del bilder:

mvh

Lars

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.286
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Supre bilder!

Det så ganske spektakulært ut over på "Gærne Sia" også. Man ser så langt fra denne lyttestolen, skjønner dere.

Ø

Øivind

Gjest
Det var deilig. Elsker lyn og torden. :D

Satt gjennomvåt i t-shorta og ventet på bussen med et stort smil igår kveld.

Palace

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.07.2003
Antall liker
35
Sted
Hagan
Det var helt vanvittig i går kveld! Tror det slo ned like i nærheten fordi det kom en kraftig sprakelyd etterfulgt av et digert smell. Ungen våknet opp, hylgrein og var livredd. Kan ikke huske at det har vært like ille tordenvær over Oslo noensinne.

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Sto på jobb å så utover operaen og Oslofjorden. For en fantastisk skue det var.
Ringte selvsagt hjem å ba kona ta ut alle støpselene ASAP! :)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Flotte bilder sclalars, jeg prøvde å ta noen bilder av lyn jeg og, men vi hadde ikke like mange og store.

Hvor lang lukkertid brukte du til disse?

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Antall liker
1.725
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Komponenten skrev:
jeg prøvde å ta noen bilder av lyn jeg og, men vi hadde ikke like mange og store.

Hvor lang lukkertid brukte du til disse?
30 sekunder med full åpning :D

Lars

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Full åpning?

Brukte ganske liten blenderåpning jeg, noen bilder ble helt rødlige om jeg hadde åpent for lenge, og jeg hadde ikke andre lys med i bildet..

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Er det fødsel dere diskuterer?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
;D ;D

Kunne vært. Har hatt en fødsel på 30 sekunder med full åpning, jordmoren ble litt stresset... ;D

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Antall liker
2.179
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Det var mildtr sagt en ekstrem opplevelse med lyn og torden ute med 1812 Overture inne ;)

Topp Bunn