Ekstremt gode innspillinger

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Dette er to plater med ekstremt god kvalitet på innspillingen. Platene er innspilt med 176,4 Khz Hi Sampling Recording.
Link til MA Recordings: http://www.marecordings.com/

Platene:

La Segunda - Sera Una Noche


Sera Una Noche



Anbefales på det sterkeste, og det advares mot faren for å bli avhengig. Platene kan kjøpes i Norge.

Endre
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
176? Huff, da, hadde de vært spillt inn med 96kHz, hadde de jo i det minste lått litt bedre.
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
Hva slags musikk er dette? er stadig på jakt etter nye musikk opplevelser så derfor spør jeg.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
176? Huff, da, hadde de vært spillt inn med 96kHz, hadde de jo i det minste lått litt bedre.
Og slik svarer du som krever begrunnelse for alt andre uttaler seg om på forumet? Har du en begrunnelse eller blir det kun en kommentar hengende i løse lufta?
 

xerxes

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.01.2005
Innlegg
9.781
Antall liker
5.431
Sted
Holmestrand
176? Huff, da, hadde de vært spillt inn med 96kHz, hadde de jo i det minste lått litt bedre.
Og slik svarer du som krever begrunnelse for alt andre uttaler seg om på forumet? Har du en begrunnelse eller blir det kun en kommentar hengende i løse lufta?
Kanskje vi skal ta på oss ironibrillene... ;)
 

Oriel

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2004
Innlegg
222
Antall liker
163
Torget vurderinger
7
For oss som tydeligvis ikke tilhøre den innerste sirkel; Hvem er Peter D?
Mr Audiofreaks i bergen..
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Instrumental musikk med enkelte innslag av vokalist. Spansk språklig vokalist.
Instrumenter: Fløyte, kontrabass, munnspill, trekkspill, trompet, gitar, trommer, div effekter.
Dette er de beste innspillingene jeg har hørt. Enormt mye rominformasjon i opptakene. Plassering av opptaksmikrofonene er plassert korrekt slik at utøveren og instrumentene blir plassert riktig i forhold til hverandre. Man unngår at opptaket oppleves som om alt foregår 2 cm fra nesetippen din.

Endre
Hva slags musikk er dette? er stadig på jakt etter nye musikk opplevelser så derfor spør jeg.
 
T

theStig

Gjest
Noen som vet hva slags mikrofonteknikker som er brukt, evt hvilke mikrofoner?
 
T

theStig

Gjest
Leste akkurat på web-sida til selskapet at de bla. bruker Schoeps og DPA mikrofoner. I følge vår kjære ekspert Tresko er dette noen av de dårligste og mest fargende mikrofonene som finnes.... konklusjon kan dere gjøre selv.
 
M

MP

Gjest
Jeg har nå bestilt de.Takk for tipset av gode innspillinger!
 

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Innlegg
706
Antall liker
4
må snart bestille dem jeg også. farging eller ikke.
 

Billy_Joe

Medlem
Ble medlem
09.05.2005
Innlegg
46
Antall liker
0
Bestilte et par cd'er fra MaRecordings, $12 pr stk, $33 inkl frakt. De har skrudd ned prisen 20% fram til 15.jan, står det. Faktisk mange utgivelser der som ser spennende ut. Takk for tipset, Endre.

BJ
 

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
1.700
Antall liker
139
Sted
Bergen
Hei

Bare hyggelig.

Endre
Bestilte et par cd'er fra MaRecordings, $12 pr stk, $33 inkl frakt. De har skrudd ned prisen 20% fram til 15.jan, står det. Faktisk mange utgivelser der som ser spennende ut. Takk for tipset, Endre.

BJ
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Leste akkurat på web-sida til selskapet at de bla. bruker Schoeps og DPA mikrofoner. I følge vår kjære ekspert Tresko er dette noen av de dårligste og mest fargende mikrofonene som finnes.... konklusjon kan dere gjøre selv.
Det er mye smak inne i bildet her.

Men min hovedpåstand er at en mikrofon som måler flat i frekvensrespons og forvrengning ofte kan ha større avstand til måten øret vårt ører en kilde på en det en mikrofon med proximityeffekt og en god andel 2nd harmoinic forvrengning, rør og trafoer kan ha.

2Km elektronisk balanserte IC'er er ikke nødvendigvis mer transparente enn et rør og en trafo med 4cm total kabelgang.

eks. u47, M49, M50 etc. etc.
 
T

theStig

Gjest
Joda, Telefunken U47 etc er selvsagt gode mikker det også, men jeg mener DPA 4006 osv også er det. Til hvert sitt bruk så klart.

Teorien din om at mer forvrengning fører oss nærmere virkeligheten tar jeg med passe antall klyper salt. Min egen erfaring er helt det motsatte, men egen erfaring og smak er det umulig å diskutere.

Forresten er signalveien i en IC mye kortere enn i et rør, hvis det skulle være noe poeng i seg selv, noe jeg mener det ikke er.
 

Tresko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.02.2006
Innlegg
459
Antall liker
0
Joda, Telefunken U47 etc er selvsagt gode mikker det også, men jeg mener DPA 4006 osv også er det. Til hvert sitt bruk så klart.

Teorien din om at mer forvrengning fører oss nærmere virkeligheten tar jeg med passe antall klyper salt. Min egen erfaring er helt det motsatte, men egen erfaring og smak er det umulig å diskutere.

Forresten er signalveien i en IC mye kortere enn i et rør, hvis det skulle være noe poeng i seg selv, noe jeg mener det ikke er.
Poenget, for å gjøre det kort, er at såkalte transparente mikrofoner, DPA, Earthworks etc. altså spesielt omni mikker, har en like gjenkjennelig lydsignatur som det f.eks. en U47 har.

Og hvis du ikke vil gå med på at f.eks. en TLM 170 har lengre signalgang enn en U47, får vi nøye oss med at prosseseringsmengden er mye større.

(den har en ekstremt bright capsule)

Jeg finner lite eller ingen korrelasjon mellom oppgitte spesifikasjoner som THD, Frekvensgang og max SPL f.eks. og musikkopplevelse, hva angår mikrofoner.

Har du A/B lyttet på en f.eks. 4011 og U47 i cardioide, eller en 4006 og M50?
 
T

theStig

Gjest
Artig at du nevner DPA og Earthworks sammen. Begge omtales som såkalt transparente, mens den ene av de ikke akkurat låter transparent i mine ører. Jeg har hatt et sett Earthworks QTC1, og kommer aldri til å savne de. Frekvensresponsen til QTC1 er flatere enn DPA 4006, og frekvensområdet er større, men lyden er ikke på noen som helst måte sammenlignbar. Kanskje pga det relativt høye støygulvet i QTC1? Dette er vel et eksempel på at et lite utvalg av tekniske data ikke alltid sier hele sannheten?

Har dessverre aldri selv fått A/B teste DPA mot Telefunken/Neumann... Det er litt utafor min prisrange siden jeg ikke driver med opptak på fast bases. Har en studio-kompis som har tilgang på et par originale U47... kranglete mikker, men visstnok fantatiske på en god dag. Har dog testet DPA'ene mot Sennheiser MKH20, Earthworks QTC, AKG (et eller annet)... alt med en soleklar "vinner" på området transparens, stadig i følge mine egne ører.

Du har tidligere uttalt her at DPA låter "grusomt farget", noe jeg ikke er enig i. Men det kan du jo få lov til å mene så klart....
 

O.J.B

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.11.2004
Innlegg
837
Antall liker
2
Bra musikk er det også, kan høre på samples på den sida også
 

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Innlegg
754
Antall liker
2
Noen som har bestilte flere CD'er fra MA recordings?
Er det noe annet som er interessant og låter bra?

TJ
 
Topp Bunn