Ekstern mikrofon til GoPro Hero? (Audio Technica Pro 24CM problem)

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Fikk endelig skaffet meg nogenlunde grei mikrofon til kameraet - trodde jeg.

Gikk til innkjøp av en Audio Technica Pro 24CM, men sliter med at lyden er helt latterlig mye lavere enn med den innebygde micen. Mye mer støy også.
Å ta opp en samtale kan jeg bare glemme. Hvis jeg kjører den som passiv er den enda værre.
Kjenner noen til en stereo mikrofon til maks tusenlappen som fungerer greit med GoPro?

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.490
Har samme problemet med samme mikrofon, bare tilkoblet Kodak Zi8. Ser ut til at alle som liker den lovpriser den, og alle som misliker den har problemer med lavt nivå og støy (blant dem flere GoPro-eiere). Tenkte jeg skulle prøve med ferske batterier, men kom aldri så langt og glemte vekk hele greia...

Mistenker at det er strømrelatert, så prøv noen ferske batterier før du avskriver den!

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Fikk faktisk denne mic'en anbefalt av en annen gopro bruker.. Not good :p
Det kan jo være en mulighet at det medfølgende batteriet er kake?
Tar en tur på biltema og tester med nye batterier i kveld.
Jeg mener at det iallefall skal være mulig å ta opp sin egen stemme når man snakker direkte inn i den på 20cm avstand

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.490
Det fikk jeg til, men ikke veldig hørbart. Bestilte en 20-pakk med knappeceller på DX (~15 kroner!), så får jeg testet min også. Når jeg tok den ut av emballasjen igjen nå lå den med knappen i "on"-posisjon...

Aggromagnet

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.08.2012
Antall liker
70
Byttet batteri i dag. Egentlig pent liten forskjell, tror kanskje det er kamera og ikke mikrofonen som er synderen. Testet mikrofonen på en miksepult, og den virket helt fint der.
Dette er et opptak jeg tok nå (m/nytt batteri) av et par fulltoner som spiller for full hals, men man kan knapt nok høre noe bass i det hele tatt: W4-655SH Ikea Speaker - YouTube

Hehe, skulle vært en timer eller noe på den bryteren. Glemte den nettopp på selv..

Topp Bunn