Eksplosiv økning i salg av Vinyl i USA. Og kjøperne: de unge!

Hifi&Vinyl

Bransjeaktør
Ble medlem
05.11.2021
Innlegg
257
Antall liker
1.856
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
12

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Gledelig, og rar. Jeg finner ikke artikkelen nå, men det finnes statstikk på at mange av disse platene bare havner på hylla til pynt, mange av kjøperne har ikke engang platespiller.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.108
Antall liker
4.965
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Gledelig, og rar. Jeg finner ikke artikkelen nå, men det finnes statstikk på at mange av disse platene bare havner på hylla til pynt, mange av kjøperne har ikke engang platespiller.
Slik har det alltid vært. At platene settes i hylla.
Jeg finner stadig LP på loppemarkeder som aldri har værte ute av omslaget.
 
C

Cyber

Gjest
Gledelig, og rar. Jeg finner ikke artikkelen nå, men det finnes statstikk på at mange av disse platene bare havner på hylla til pynt, mange av kjøperne har ikke engang platespiller.
De har nok misforstått og tror "vinyl" er en kryptovaluta eller meme-aksje. :)
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.752
Antall liker
21.623
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Minner meg om at guttungen på snart 20 har 3 LP-plater og ingen spiller. Enda. Men han har tilgang til min når han er hjemom da. :)
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.071
Antall liker
3.057
Torget vurderinger
2
Min 19 årige datter og kjæresten hennes hodler på på samme måte. Har prøvd å gi henne en Beogram 1000, en av de minste LP-spillerene jeg vet om.
Men hun synes ikke hun har plass.
 
M

MarkusH

Gjest
Ble 30 i år, har i overkant av 100 plater, har teknisk sett 4 platespillere, 3 av de i deler .... Jeg samler på plater, spiller de sjelden. ;)
 

Seskage

Baron af Skage ;)
Ble medlem
15.12.2014
Innlegg
1.958
Antall liker
5.549
Sted
Bergen
Torget vurderinger
7
De to eldste guttene mine har jeg gitt opp på avspillingssiden. De er fornøyd med telefon og strømmehøyttaler 😢

Yngste derimot, han ba om hjelp fra far til å finne seg platespiller, forsterker og høyttalere. Så jeg endte opp med å kjøpe en Hitachi PS-38 billig da den gikk med ujevn hastighet. Litt stell og smøring så gikk den helt perfekt igjen. Forsterker ble en Yamaha AS-501 som jeg fikk kjøpt brukt fra Måløy.
Høyttalere kjøpte han selv, noen Tannoy stativhøyttalere.

Gutten (28år) er strålende fornøyd, kjøper og spiller plater😊 Skal østover snart og håper han har tid til å ta en tur til @Hifi&Vinyl sammen med far.
91F832EB-40EA-4EC4-BDA6-97E532F547D9.jpeg
 
Topp Bunn