Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Gratulerer med streamer, skjer litt hos deg om dagen😁 Hvordan ble det med avkobling fra gulv?
    Takker 🙂
    Rent estetisk synes jeg det ble bra å bli kvitt spikesene. Høyttalerne er mye enklere å skyve rundt ved test av forskjellig plassering. Rakk ikke høre veldig mye på oppsettet med spikes etter at Marantz kom inn, så litt vanskelig å si noe om lydforbedring med SDputene isolert sett.

    Men føler jeg aldri har hatt så god lyd her før, så mulig at alle nyanskaffelser gjør litt hver for seg 👍🏻
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Takker 🙂
    Rent estetisk synes jeg det ble bra å bli kvitt spikesene. Høyttalerne er mye enklere å skyve rundt ved test av forskjellig plassering. Rakk ikke høre veldig mye på oppsettet med spikes etter at Marantz kom inn, så litt vanskelig å si noe om lydforbedring med SDputene isolert sett.

    Men føler jeg aldri har hatt så god lyd her før, så mulig at alle nyanskaffelser gjør litt hver for seg 👍🏻
    Det viktigste er at du opplever at du har fått et løft i lyden😁
    Går hjemme på sykemelding med gipset arm etter operasjon og kjeder meg. Har derfor fått besøk av det berømte bytte spøkelset🙈
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det viktigste er at du opplever at du har fått et løft i lyden😁
    Går hjemme på sykemelding med gipset arm etter operasjon og kjeder meg. Har derfor fått besøk av det berømte bytte spøkelset🙈
    Hehe, ja det er lett å la tankene om komponentbytter løpe da 😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Den gjengen der er vel ikke så vant med mye klær, men dette var vel en ny måte å bli "tatt med buksene nede" på 🥴

    VG.png


    22 mill i skatt, det betyr nærmere 100 mill i inntekt det - på bare 18 personer 😱
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fikk ikke med meg at du også har fått streamer, så gratulerer så mye! 😉👍
    Takker :)
    Fikk den akkurat i hus før Node X ble lansert, men hadde uansett ikke hatt mulighet til å legge over 7 lapper i streamer akkurat nå. Men WiiM Pro skal gjøre lite galt med det digitale signalet, så i kombo med DACen min låter det i mine ører bra i alle fall. Men skal ikke påstå at en mer påkostet streamer ikke ville hørtes enda bedre ut selv via samme DAC (da jeg ikke har testet selv). Jeg tror dog at høyttalerne står for den aller største lydpåvirkningen i et anlegg, så inntil jeg har noe mer avslørende der så tror jeg at jeg lever greit med den elektronikken som står i benken :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    God tirsdag til folket ☕ Lite country på spillelistene mine, men denne fungerer faktisk bra 👍🏻

    6AAAD1CF-4195-4264-8981-753A8473A489.jpeg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja det var ikke noe greit :( hva gikk galt?

    mvh
    Ja er kjedelig, men skulle heldigvis være enkelt å fikse iflg servicetekniker jeg snakket med hos Neby 🙂

    Slitt med at jeg ikke har hatt lyd i venstre kanal på lavt volum etter forsterker slås på. Men hvis jeg drar på med volum over 50% så slår lyden inn på kanalen. Hvis jeg har latt den spille på dette volumet i et par tre minutter, så har jeg kunne skru ned volumet på lave/normale nivåer igjen uten at lyden faller ut. Neby mente derfor at det er høyttaler-rele som må byttes, noe som et søk på Google også så ut til å være løsningen for folk med lignende problem.

    Rele skulle være enkelt å få tak i og det var ikke noe kø på serviceavdelingen så han skulle ta tak i den så fort jeg fikk levert den inn. Så da har jeg den nok tilbake om ikke så alt for lenge 👍🏻
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Dette var kjedelig, håper den kommer fort tilbake. Leverer du den selv eller sendes den med post?
    Helt klart, men satser på det ordner seg raskt (y)
    Ville helst levert den, men Neby har åpent bare 9-16 på hverdager og stengt på lørdager - så man må jo ta seg en fridag fra jobb eller være pensjonist for å få levert der.. Men tekniker sa de både sender nytt utstyr ut med Posten og får ting inn hele tiden uten at han kunne huske at det hadde oppstått noe problem med det.

    Siden jeg fikk med originale doble esker med isopor-innlegg så skulle det ikke være noe fare, og har i tillegg stappet nesten 20 meter med bobleplast rundt forsterkeren. Så da må jeg bare stole på at det går bra, har ikke mulighet til å ta meg 2 fridager fra jobben for å levere og hente.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Der kom nytten av å beholde orginal emballasje. Er så kjekt å ha om noe skulle oppstå. Kjedelig at det var feil på forsterker. Men meter ryddig av selger å betale halve kostnaden. Er vel et problem som oppstår av og to har jeg forstått. Dette løser seg.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Der kom nytten av å beholde orginal emballasje. Er så kjekt å ha om noe skulle oppstå. Kjedelig at det var feil på forsterker. Men meter ryddig av selger å betale halve kostnaden. Er vel et problem som oppstår av og to har jeg forstått. Dette løser seg.
    Jeg beholder all emballasje til konas frustrasjon😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Der kom nytten av å beholde orginal emballasje. Er så kjekt å ha om noe skulle oppstå. Kjedelig at det var feil på forsterker. Men meter ryddig av selger å betale halve kostnaden. Er vel et problem som oppstår av og to har jeg forstått. Dette løser seg.
    Jeg beholder all emballasje til konas frustrasjon😁
    Ja er veldig praktisk å ha, kan få bruk for det når man minst aner det. I tillegg føler jeg det er et pluss ved et eventuelt salg av produktet.
    Har hørt den frustrasjonen her også, enda jeg ikke har så alt for mange esker. Til og med hørt argumentet om at vi må kjøpe større hus om jeg skal ta vare på alle slike esker 😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ja er veldig praktisk å ha, kan få bruk for det når man minst aner det. I tillegg føler jeg det er et pluss ved et eventuelt salg av produktet.
    Har hørt den frustrasjonen her også, enda jeg ikke har så alt for mange esker. Til og med hørt argumentet om at vi må kjøpe større hus om jeg skal ta vare på alle slike esker 😅
    Flott hus med stort godt lytterom til salgs på Mogreina... Just saying..
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da er pakken fremme i Nydalen og venter på å bli kjørt ut til Neby - så da er den ikke blitt med nattevakten på omlastningssentralen hjem i alle fall (y) Da får vi håpe esken ikke har fått stemoderlig behandling 🤞
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da er pakken fremme i Nydalen og venter på å bli kjørt ut til Neby - så da er den ikke blitt med nattevakten på omlastningssentralen hjem i alle fall (y) Da får vi håpe esken ikke har fått stemoderlig behandling 🤞
    Har da fått bekreftet fra Neby at forsterkeren er mottatt og at de ser på den over pinsen :)
    Så da er det bare å vente til servicetekniker har sett på den 🤞
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Innholdsrik helg med bryllup på lørdag og påfølgende bursdagsfeiring på vei hjem fra Stavern på søndag. Allikevel er det HCS sin bortgang som har satt seg mest - ble helt satt ut når jeg leste nyheten her inne 😕

    3. mai sendte vi litt meldinger om kablene jeg laget for han og fikk de i retur for omgjøring til single wire pga hans høyttalerbytte. Han skulle da få de nye høyttalerne senest om 14 dager.
    7. mai gratulerte han meg med Marantz’en og jeg gjorde samme helg klar de nye høyttalerkablene. Han fortalte da at han hadde en lesjon nederst i ryggen som han ventet svar på fra Universitetssykehuset i Oslo/onkolog, men han virket positiv.
    10. mai hentet han ut kablene på Posten, samme dag som de ankom Biri.
    4D9E96BE-4B28-43E3-BE92-05B8C4178B23.jpeg


    Sjokket var derfor stort at det på de drøye 14. dagene det har gått så har det utviklet seg fra å vente på svar til at livet er over 😕

    Rakk aldri å møte Hans Christian personlig, men har hatt mye korrespondanse på PM her inne over flere år. Det gir tanker om at man må leve i hverdagen og bruke alle dager fornuftig på venner og familie. Hvil i fred 🌹
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Klarnet hodet litt med organisering av fysisk musikksamling i kveld. Laget Excel-oversikt for å lettere kunne slå opp på hva som står i hyllene her. Da slipper man lete forgjeves i hyllene hvis det er noe man mente man hadde i fysisk eksemplar (y) Har samtidig rippet litt album jeg kom over som manglet i det digitale biblioteket
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hadde håpet på å høre noe fra Neby i løpet av dagen, men foreløpig stille. Dog har de bare hatt 2 arbeidsdager til å se på den da, bare litt utålmodig siden det er en uke siden jeg sendte den av gårde 😬
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    7.834
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hadde håpet på å høre noe fra Neby i løpet av dagen, men foreløpig stille. Dog har de bare hatt 2 arbeidsdager til å se på den da, bare litt utålmodig siden det er en uke siden jeg sendte den av gårde 😬
    Bare for å presisere, håpet ikke at den er ferdig reparert. Men skulle ta kontakt når de fikk åpnet den og sjekket om original-releet fortsatt kunne skaffes - før noe som helst blir bestilt eller reparert :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kjedelig å vente på slikt og ikke vite hvor langt ting er i prosessen, du har jo ventet en stund tidligere på få kjøpt rett forsterker.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.260
    Antall liker
    9.051
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Marantz. Chi fi 😂 neida… kjedelig å bli plaga :(
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn