Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.480
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mulig høyttalerne snart er på vei ut, et par interesserte men foreløpig ikke noe avklart. Liker lyden i B&Wene godt, men skulle gjerne hatt enda litt mer fundament på lavere lydnivå.

    Vurderer å se etter et bar pent brukte Klipsch RP-250f ???
    Det er jo noen helt andre dyr enn B&W :). Hele Mid/Topp blir jo noe annet,jeg hadde Denon hjemmekino amp på klipsch RF 82/63 og det var i mine ører ingen høydare lydmessig :)..

    O
    Har aldri likt Klipsch og BW men det finnes jo så mye å velge mellom der ute :) hva er budsjettet Eirik?

    mvh
    Har egentlig ikke noe budsjett til hifi nå, men tenkte at hvis jeg solgte de jeg har så kunne jeg sett etter noe brukt til 5-6000 bare for å kunne prøve noe nytt :)
    Skjønner, du finner nok på noe :) kanskje prøve å låne hjem noe fra Mala, Pylon fex? Får veldig gode kritikker

    mvh

    mvh
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har aldri likt Klipsch og BW men det finnes jo så mye å velge mellom der ute :) hva er budsjettet Eirik?

    mvh
    Har egentlig ikke noe budsjett til hifi nå, men tenkte at hvis jeg solgte de jeg har så kunne jeg sett etter noe brukt til 5-6000 bare for å kunne prøve noe nytt :)
    Skjønner, du finner nok på noe :) kanskje prøve å låne hjem noe fra Mala, Pylon fex? Får veldig gode kritikker

    mvh

    mvh
    Takk for tips. Får se litt, men må bare passe på at forsterkeren ikke blir alt for underdimensjonert også :)
    Derfor jeg tenkte at noe mer lettdrevet som også hadde tyngde i bassen ville kunne gjøre at høyttalerbytte ikke krevde forsterkerbytte i tillegg.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for tips HCS :)

    Er ikke så opptatt av det skal låte mest mulig hifi-korrekt så lenge jeg liker lyden og utseende ikke er så ille at jeg ikke får godkjennelse til å ta de inn.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for tips HCS :)

    Er ikke så opptatt av det skal låte mest mulig hifi-korrekt så lenge jeg liker lyden og utseende ikke er så ille at jeg ikke får godkjennelse til å ta de inn.
    Ta deg en tur til meg. Så kan du få låne mine så lenge du vil. Så vet du hvordan de funker hos deg.
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Hei Eirik.

    Du kunne jo vurdert et par Dynaudio Xeo5 aktive og trådløse høyttalere. Ligger et par på finn nå til 6000 kr. Som er en fin pris med tanke på hva du får for pengene. Nyprisen for disse var dengang de kom ut 24000 kr. Les en test her: https://www.avforums.com/reviews/dynaudio-xeo-5-wireless-speaker-review.10315 Slipper du å tenke på forsterkeren din, om den er kraftig nok eller ei :) Siden de er aktive ;) Bare et tips.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takker igjen for flere tips :)

    Noen som vet hvilke modeller Dali hadde i prisleiet som Ikon og Mentor overtok? Altså 10-20.000
    Var det bare Blå, Suite, Evidence, Helicon og så Euphonia?
    Eller var det noe annet i prisområdet til Evidence før Ikon/Mentor kom?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Basert på at jeg har hatt like dine høyttalere 2 ganger, og ca 10 par med klipsch vil jeg nok etter husken forsiktig våge å påstå at Klipsch er en anelse mer tyngre og fyldige, også på lavere volum som du etterlyser. Mener jeg leste en plass at høyttalere med høy følsomhet ofte leverer bra på lave volum.

    Å teste Klipsch vil jeg si ikke er det helt dummeste du kan gjøre. Rett og slett fordi det på noen vis vil være stikk motsatt av det du har nå, og det kan berike deg fin kunskap å bli kjent med hva som befinner seg på den andre siden. Du vil kanskje miste litt hi-fi egenskaper, men desto øke gøy faktoren noe vanvittig.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eirik84: Hør litt på norsk og keltisk folkemusikk, du...pluss samme fra Frankrike. Halve Nord-Frankrike var opprinnelig keltisk..og du kjenner hele Storbritannias historiske kobling til Norge? ..Wales, Skottland, hele Irland = keltisk område.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Eirik84: Hør litt på norsk og keltisk folkemusikk, du...pluss samme fra Frankrike. Halve Nord-Frankrike var opprinnelig keltisk..og du kjenner hele Storbritannias historiske kobling til Norge? ..Wales, Skottland, hele Irland = keltisk område.
    Ja hører likhetstrekkene med keltisk musikk og norsk folkemusikk ja, har bare ikke hørt noe musikk fra Bretagne/Normandie :) Noen spesielle artister å anbefale?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eirik84: Begynn med å sjekke ut de franske ESC-bidragene. For noen år siden sendte de ei keltisk folk-gruppe som brukte det bretonske språket:cool:

    Irland har også brukt sitt morsmål noen ganger, men hvis du vil ha kvinnelig gullstrupe derfra, prøv Eimear Quinn og -selvfølgelig- Eithné Patricia Brennan + hennes søster Moya:cool: Disse to siste kjenner du nok bedre enn du tror...

    Wales? Hva med Aled Jones? Synger en del på walisisk også..mest kjent for "Walking In The Air" fra "The Snowman" (1982)
     
    Sist redigert:

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kommer du noe videre i høyttaler jakt, eller skal du begynne å høre på Grand Prix nå? ;)
    Her ble det mye pisse prat ja,som vanlig når en viss person roter seg inn i en tråd ;)

    O
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Kommer du noe videre i høyttaler jakt, eller skal du begynne å høre på Grand Prix nå? ;)
    Hehe, vurderer litt frem og tilbake mens jeg venter på at noen slår til på de jeg har.
    Prøvd å kartlegge litt hvilke modeller som er innenfor rekkevidden prismessig og lagt til noen autosøk på FINN.
    Har også litt i bakhodet om jeg skal beholde høyttalerne og gå for en mindre sub til, men det er jo dog ikke fullt så spennende som nye høyttalere :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Av de jeg har sett på som interessante ser disse til å være innen rekkevidde til bruktpriser:
    Tannoy Revolution XT6f
    Dali Mentor 5
    Dali Oberon 5
    Klipsch RP-250f
    System Audio Saxo 40
    B&W CM7
    B&W CM8

    Noen som har erfaringer med noen av disse? :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Prøver å holde høyden nærmere 90cm enn 1 meter, men er ikke helt avgjørende selv om det er lettere å dra inn mindre høyttalere ift kona ;)

    Synd ikke flere lager høyttalere på rundt 80-90 cm som heller er litt bredere og med større element.
    Noen som vet om noen slike modeller med 1stk 8" eller 10" mellomtone/bass-element?
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Et lite tips, fra sist du nevnte du ikke var helt fornøyd. Din Denon er ikke av det kraftigste slaget. Så det å bytte høyttalere til gulvstående kan være
    være å skyte seg i foten. Tror du hadde hatt like mye igjen for mer kraft på forsterkersiden. Eller gå for aktive høyttalere :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Et lite tips, fra sist du nevnte du ikke var helt fornøyd. Din Denon er ikke av det kraftigste slaget. Så det å bytte høyttalere til gulvstående kan være
    være å skyte seg i foten. Tror du hadde hatt like mye igjen for mer kraft på forsterkersiden. Eller gå for aktive høyttalere :)
    Absolutt godt spørsmål, og helst skulle jeg byttet begge deler :)
    Dog har jeg lest at større forsterker vanligvis kun gir en liten effekt på basstrykk, men mer at man kan spille renere til høyere volumer. Det sies også ofte at det er bytte av høyttalere som gir størst endring i lyden (kontra elektronikk). Jeg tenkte derfor at noen mindre gulvstående som både har mer kassevolum og er mer lettdrevne enn stativhøyttalere kunne gi litt ekstra fundament. Men de aktive du nevnte så bra ut :)
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    Vel, både og, etter min erfaring. Har hatt stor forbedring i bassen fra høyttalere ved kun bytte av forsterker. Og en strømsterk forsterker vil nesten uten unntak
    forbedre bassen fra starten. Har med kontroll og dynamisk overskudd å gjøre. Jeg tror at på et budsjett som du har, vil det kanskje lønne seg med aktive. Hvilken Denon modell var det du hadde? PMA 720? Kan det stemme? Å evt bytte den ut med en PMA 2000 ville endret lyden din til det bedre med. Så kommer det an på hvor stort rommet du har er. Med tanke på stativhøyttaler eller gulvstående.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Vel, både og, etter min erfaring. Har hatt stor forbedring i bassen fra høyttalere ved kun bytte av forsterker. Og en strømsterk forsterker vil nesten uten unntak
    forbedre bassen fra starten. Har med kontroll og dynamisk overskudd å gjøre. Jeg tror at på et budsjett som du har, vil det kanskje lønne seg med aktive. Hvilken Denon modell var det du hadde? PMA 720? Kan det stemme? Å evt bytte den ut med en PMA 2000 ville endret lyden din til det bedre med. Så kommer det an på hvor stort rommet du har er. Med tanke på stativhøyttaler eller gulvstående.
    Ja bør spille med mye mer overskudd om jeg hadde gått for en kraftigere amp. Er 710-modellen jeg har, så er «kun» 50 watt per kanal. Dog oppleves den betydelig sprekere enn Denon AVR-3808 med 130 PR kanal jeg hadde tidligere. Spørsmålet er vel om jeg bare burde gått for en sub nå, og vente med å bytte høyttalere og forsterker før jeg kan bytte ut alt sammen..
     

    oyvindl85

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2013
    Innlegg
    3.131
    Antall liker
    2.218
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    17
    En sub vil nok gjøre lyden fyldigere, helt klart. Er stor forskjell på hvor mye strøm en 710 leverer i opp mot f.eks 2010 AE. Selv om den bare har 30 watt mer. Man kan vel aldri få nok kraft/effekt. Men med den forsterkeren hadde jeg ikke sett helt poenget med større høyttalere. En god musikalsk sub på brukten kan rett opp noe.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    En sub vil nok gjøre lyden fyldigere, helt klart. Er stor forskjell på hvor mye strøm en 710 leverer i opp mot f.eks 2010 AE. Selv om den bare har 30 watt mer. Man kan vel aldri få nok kraft/effekt. Men med den forsterkeren hadde jeg ikke sett helt poenget med større høyttalere. En god musikalsk sub på brukten kan rett opp noe.
    Absolutt, en 2010/2020 eller NAD M3 kunne vært interessante bruktkjøp. Var på grunn av forsterkeren jeg først tenkte på Klipsch RP-250f siden denne i alle fall ikke er mer krevende enn høyttalerne jeg har.

    X-Cell har misjonert for Jamo Sub 800 i flere år, så mulig jeg bør se etter en slik eller en REL T5i :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eirik84: Velg da for himmelens skyld RELen..;)
     

    KrazyIvan#

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.12.2013
    Innlegg
    2.907
    Antall liker
    4.416
    Sted
    porsgrunn
    Torget vurderinger
    14
    hei vil også nevne at Sony sine litt eldre topp modeller i es serien av forsterkere også hadde gitt mye valuta for penge,enda et hakk over denon pma 2000 imo,
    bare 2 fornuftige eksempler, hadde modellen som het ta-fa 777 es før og den var veldig god i sin prisramme musikalsk og varm med flott mellomtone ta-fa 50 som linket under er nermest den i byggemåte, det er ihvertfall forsterkere som hadde funka knall på b&w-ene jeg vil personlig påstå at du ville fått mer kjøtt i lyden på lave volum med en av disse :) som Øyvind også har sagt så hjelper ikke mer effekt bare med at man kan pille høyere før det forvrenger, men også at man får mer dreimoment på lave turtall til å frigjøre lyden :) etter jeg har sett av plasseringen og plass av talerne dine så ville en slik forsterker vært plenty
    Mvh Ivan
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160672291
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166773240
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    hei vil også nevne at Sony sine litt eldre topp modeller i es serien av forsterkere også hadde gitt mye valuta for penge,enda et hakk over denon pma 2000 imo,
    bare 2 fornuftige eksempler, hadde modellen som het ta-fa 777 es før og den var veldig god i sin prisramme musikalsk og varm med flott mellomtone ta-fa 50 som linket under er nermest den i byggemåte, det er ihvertfall forsterkere som hadde funka knall på b&w-ene jeg vil personlig påstå at du ville fått mer kjøtt i lyden på lave volum med en av disse :) som Øyvind også har sagt så hjelper ikke mer effekt bare med at man kan pille høyere før det forvrenger, men også at man får mer dreimoment på lave turtall til å frigjøre lyden :) etter jeg har sett av plasseringen og plass av talerne dine så ville en slik forsterker vært plenty
    Mvh Ivan
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=160672291
    https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166773240
    Takk for innspill på forsterkere :)
    Godt å høre at det er fler som mener at en kraftigere forsterker gir mer kjøtt på beina også på lavt volum. Sjelden volumkontrollen er over «kl 9» her, så derfor har jeg tenkt at forsterkeren har plenty av kraftoverskudd å gå på. Men jeg liker nok heller musikalsk varme enn dønn nøytralt, så skal sjekke ut de du linket til.

    Eventuelt en Xindak 6950 :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Men med slike voksne forsterkere må TVen opp på veggen og forsterker stå på topplaten på tvbenken.
    Benken er såpass dumt designet at det er ca 50 cm i bredde på rommet, men det er en kantlist på enden som gjør at det kun er ca 40cm bredde i åpningen. Går greit å vinkle inn forsterker dersom den ikke er alt for dyp, men disse nevnt over blir for dype.

    Men mange har det slik så akkurat det er jo ikke noe problem :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Eirik84: Velg da for himmelens skyld RELen..;)
    Tull.. Har hatt flere REL, og de er gode.. Men har 2stk Jamo sub 800 I dag og det gir så mye for pengene og er så bra at en REL ville ikke gjort det bedre her.. :)
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Eirik84: Velg da for himmelens skyld RELen..;)
    Tull.. Har hatt flere REL, og de er gode.. Men har 2stk Jamo sub 800 I dag og det gir så mye for pengene og er så bra at en REL ville ikke gjort det bedre her.. :)
    Jeg liker REL jeg også,men jeg tviler sterkt på om han har hørt Jamo subbene.

    O
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Jamo sub 800 er speccet til 42hz, kalles det da subwoofer ?

    Kaster en tankeball ut i luften her ;
    Jeg forstår det litt mellom linjene her at du kanskje er litt begrenset for plass ? Hva med noen aktive høyttalere ? Da får du en ferdig løsning som fra frabrikk har nok krefter, og mange kommer med fine justeringsmuligheter. Noe fra studio verdenen, eller hva med kef lsx + sub, de får mye skryt.

    Eller om klassisk løsning er tingen, hva med en liten og kompakt klasse d amp som ikke blir så varm, men som gir nok krefter ?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei har egentlig ikke dårlig plass utover at en forsterker på 45cm+ i dybden blir vrien å få inn i tvbenken, men ikke noe problem å ha den oppå.

    Grunnen til at jeg har tenkt mindre gulvstående har vært:
    - Forhåpentligvis mer fundament enn stativhøyttalerne mine
    - Trenger ikke oppgradere forsterker samtidig
    - Lettere å få OK fra kona dersom høyttalerne ikke er for massive fysisk
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.256
    Antall liker
    9.044
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jamo sub 800 er speccet til 42hz, kalles det da subwoofer ?

    Kaster en tankeball ut i luften her ;
    Jeg forstår det litt mellom linjene her at du kanskje er litt begrenset for plass ? Hva med noen aktive høyttalere ? Da får du en ferdig løsning som fra frabrikk har nok krefter, og mange kommer med fine justeringsmuligheter. Noe fra studio verdenen, eller hva med kef lsx + sub, de får mye skryt.

    Eller om klassisk løsning er tingen, hva med en liten og kompakt klasse d amp som ikke blir så varm, men som gir nok krefter ?
    Heldigvis er ikke alltid tallene på papiret alltid fasit... Rom spiller med, plassering osv. De spiller med fult hørbart utslag ned til 28hz i mitt rom og komplementerer Pandion som går til 30hz på papiret helt fint :)
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.345
    Torget vurderinger
    1
    Eirik84: Den der har jeg minst fem utgaver av- med god grunn. Inkludert en strøken, engelsk originalpress fra 1973. Mannen selv har spilt hele GYBR for meg- fordelt på fem shows til nå. Og så kommer det ett til i september- visstnok større enn alle de andre. For et liv, for en katalog..og så utrolig synd at verden har Elton John så få år til..
    Vil du ha høyttaler som er liten, står på gulvet, takler alt-uten sub eller maskering- er ekstremt lettplassert og yter EJ og alle hans venner full rettferdighet? Enkelt!

    Norsk Audio Teknikk | Let the Music Speak!
    PMC Twenty5-23:cool:

    PS: Passer større Denon som hånd i hanske- hvis du tvilte..Prisen vil du gladelig betale, da disse er synonyme med et merkemessig livstidsforhold for den som forstår det de gjør.. Slik er det med blant andre Rega og Audiolab og. Lillebror PMC Twenty-23 er fortsatt å få, nesten like god til en lavere pris. Ligger et par Twenty5-22 ute..WAF er forøvrig HØY fra PMC, så et par derfra er nok veldig enkelt å få aksept for fra frua. Spør min, hu har DB1 Gold...:cool:
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.821
    Antall liker
    38.480
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Låner tråden litt Eirik
    Hva har egentlig du for noe å spille på auditor? kan du legge ut en bilde eller 2

    mvh
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.070
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Har spørt om det samme, men da ble d stilt gitt...

    Grunn til at jeg spurte var av ren nysgjerrighet. Ett orakel som Auditor, som har testet alt mellom himmel og jord, må jo sitte med noe som virkelig river skinnet av pølsa.
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.810
    Antall liker
    50.654
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Har spørt om det samme, men da ble d stilt gitt...
    Ja merker det, regnet med en kommentar fra han her men helt stille :confused:

    mvh
    Det beste er nok og ignorere hele fyren,han er bare en fake. Det dummeste er å ta rådene hans seriøst da han har null å backe det opp med.
    Sorry for å spamme tråden din Eirik:(

    O
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    7.771
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det går bra, jeg vet ikke hva som er tilfelle i sakene dere nevner så holder meg nøytral.

    Ønsker uansett alle en god helg som er nært forestående, selv skal jeg en tur på hytta på Golsfjellet med familien :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn