Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Rent praktisk, så satt den nylagde kabelen bedre i nettbrønnen på Marantz'en - både i form av at det føltes som at kontakten gikk litt dypere inn og en følelse av at terminalklemmer i kontakt satt tightere på terminaler i nettbrønnen. I tillegg var den nylagde en drøm å manøvrere i et trangt miljø bak TV-benken. Var koblet rett fra veggstikk.

    Lydmessig klarte jeg ikke å høre vesentlige forskjeller. På enkeltlåter kunne jeg føle at det var noe bedre fokus og at instrumenter i bakgrunnen kom bedre frem, men når man går frem og tilbake sånn for å bytte om - og da sitter fokusert og lytter etter småjusteringer - så kan jeg ikke gå god for om det er en realitet eller rett å slett at man legger merke til flere småting når man konsentrerer seg.

    Nå skal det sies at selv om forsterkeren ikke er en amp med KI-signatur på, så er disse i Premium-seriene til Marantz kvalitetssikret av Ken Ishiwata. Av det jeg har forstått var han perfeksjonist og har stilt strenge krav til strømforsyning heller enn at de skal levere masse watt. Derfor tror jeg også at konstruksjonen ikke lett lar seg påvirke av hvilken strømkabel som er i bruk.

    Uansett moro å prøve litt :)

    IMG_4765.jpeg
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Aldri testet med skumpropper i høyttalerne. De medfølgende hadde utrolig nok gått i oppløsning nede i originalesken, selv om den er oppbevart i tørr bod inne i huset hele tiden.

    Del av «akustikkmatte» bør fungere, og kan i tillegg lage den litt mer dyptgående inn i porten enn originalen. Porten på høyttalerne sitter foran, så den er i så måte friere enn de som er plassert bak og i noen tilfeller har mindre plass mot vegg.

    Innbiller meg at jeg liker det best uten demping i port, men leser også at en del høyttalere oppleves som å spille som mer kostbare brødre når de dempes litt. Får prøve litt med og uten 👍🏻

    Vis vedlegget 1005081
    Vis vedlegget 1005082
    Etter litt testing frem og tilbake så merker jeg at bassen blir litt tørrere med skum i porten, men føler egentlig ikke at mellomtonen blir noe bedre. De som foretrekker propper sier ofte at det rydder opp i mellomtonen som blir litt påvirket negativt av den solide bassen, men det føler jeg ikke her.

    Mengde bass er ikke så farlig for meg som har sub i tillegg, så sånn sett kunne det være en fordel å plugge frontene dersom det ga bedre mellomtone. Men føler bare at høyttalerne spiller enda mer luftig og med naturlig bass som strekker seg dypere uten at det går utover at lysbildet henger sammen eller komprimerer mellomtonen.

    Akkurat nå velger jeg faktisk å ha sub avslått, da jeg føler for å bare bruke frontene når jeg skal dra på med litt høyt volum. B&W slår så kontant og hardt i seg selv, så i loftstua vår er det egentlig nok. Men på lavt volum gjør sub’en underverker ift å fylle på onde dypeste frekvenser 👍🏻
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Her bør nakkehårene reise seg hvis nerve er tilstede i anlegget 👍🏻

    Bruker å spille hennes sang fra Rådebank serien(som jeg mener er en serie selv voksene bør få med seg) og da er det ståpels og vel så det :) jenta har en flott stemme og formidling :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Spill-anbefaling til påsken: Hitster

    300 kort med forskjellige låter. QR-koder på kortene som skannes, også skal man da snu telefonen før den starter streamingen. Oppgaven blir da å tippe hvor i tidslinjen på dine kort denne låta kom. Dersom man vet både artist og låt, får man «hitsterkort» som man kan bruke til å vinne motstander sitt kort dersom man tror de har tippet feil i sin tidslinje når det er deres tur.

    Bredt spekter av låter fra de siste 100 år 👍🏻

    IMG_4842.jpeg

    IMG_4843.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da blir det en festival-lørdag med en liten kameratgjeng om en måneds tid 🔊🔊

    IMG_4867.jpeg


    Mest utenlandske artister, men hovedtrekkplasteret er disse gutta fra Norge. Opptrådte veldig nylig på Tomorrowland:
    Inntil videre nytes en rolig hjemmepåske i år 😊
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Sikkert ikke bort i natta.. dog nok veldig annerledes enn marantz :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Sikkert ikke bort i natta.. dog nok veldig annerledes enn marantz :)
    Helt klart, og jeg liker den lille sminken Marantz legger på. Så hvis jeg skulle gå den veien så må høyttalere landes først.
    M23 er vel muligens den første klasse D-ampen som har snudd flest hardbarka klasse A og AB entusiaster. Nettopp fordi den låter klarer kunststykket å ikke legge til noe, men samtidig ikke låte spinkelt eller tynt. De fleste vil "se" lenger inn i opptakene og finne mer detaljer enn man tidligere har hørt, så må man bare finne balansen med at klarheten og detaljeringen i både elektronikk og høyttalere til sammen ikke blir så "bra" at ikke klarer å nyte musikk hvor innspillingen ikke er den aller beste :)

    Marantz forforsterker og noe kraftfull klasse D på effekt kan være farbar vei hvis det kommer mer effekttørste høyttalere etter hvert.

    På høyttalersiden frister Pylon Jade 20 kanskje mest for tiden, men dersom jeg må legge nærmere 50.000 på bordet så jeg bare se hva som er av aktuelle modeller fra B&W også. Men da snakker man oftest mer effekt igjen..
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.599
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    M23 er vel muligens den første klasse D-ampen som har snudd flest hardbarka klasse A og AB entusiaster. Nettopp fordi den låter klarer kunststykket å ikke legge til noe, men samtidig ikke låte spinkelt eller tynt.........
    Nei, kunststykket er jo å levere et produkt uten flat frekvensgang......og det har de klart :unsure:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei, kunststykket er jo å levere et produkt uten flat frekvensgang......og det har de klart :unsure:
    Er ikke så god på grafer og målinger, men syns det ser relativt flatt og fint ut jeg. I videoen sies det at det måler dønn likt selv ved maks effekt.



    Her lå et bilde av måling ved full effekt:
    1712136712585.png

    Kilde:
     
    Sist redigert:

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    ..
    På høyttalersiden frister Pylon Jade 20 kanskje mest for tiden, men dersom jeg må legge nærmere 50.000 på bordet så jeg bare se hva som er av aktuelle modeller fra B&W også. Men da snakker man oftest mer effekt igjen..
    Pylon Jade 20 ligger vel brukt på Finn til 20k, prisen kan sikkert diskuteres også. :cool:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det meste som tales mot klasse d er nok gamle fordommer og myter som henger igjen fra gammelt av. Har hatt mange og har alltid vært fornøyd med det. Den eneste klasse d jeg ikke klarte var også den dyreste. Jeff Rowlnd saken låt fælt.

    Marantz ki Ruby låt varmere en enkelte musical innovation saker.
    Primare i32 var også fantastisk.

    Men personlig så liker jeg Gato.

    Selv på eggleston som er lite tilgivende i toppen så funker det helt magiskt.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Når det kommer til klasse D er det nok andre forsterkere som har klart å overbevise om god lyd. NAD er forbeholdt hifi klubben og mange entusiaster går ikke dit når de handler.
    Det finnes i dag en menge gode klasse D forsterkere. Det er ikke lyden men fordommer som er problemet😉
    Av de jeg har hørt eller eid som lager gode klasse D, (Primare, Gato, Rotel og T+A). Og vil tro det er mye jeg ikke har hørt som også lager gode klasse D😁
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Når det kommer til klasse D er det nok andre forsterkere som har klart å overbevise om god lyd. NAD er forbeholdt hifi klubben og mange entusiaster går ikke dit når de handler.
    Det finnes i dag en menge gode klasse D forsterkere. Det er ikke lyden men fordommer som er problemet😉
    Av de jeg har hørt eller eid som lager gode klasse D, (Primare, Gato, Rotel og T+A). Og vil tro det er mye jeg ikke har hørt som også lager gode klasse D😁
    Nei HFK er ikke sexy nok for hardbarka entusiaster, selv om prisene der også har dratt seg til såpass at de snart kan aksepteres :)

    Husker i "gamle dager" når jeg siklet på B&W 802S, altså modellen rett før de kom med diamantdiskanter. Da mener jeg bestemt at prisen på de lå ganske akkurat på 100.000. Nå etter noen generasjoner med diamantdiskanter, continum mellomtone og endringer på kabinett så ligger de på 350.000. ALLIKEVEL så hadde ikke de høyttalerne pekt seg ut som spesielt dyre ift det jeg så på Oslo Hifi Show. Så det er tydelig at man må ut av disse kjedebutikkene for å virkelig få "Creme de la Creme" :love: :LOL:

    Innbiller meg dog at selve produksjonskostnadene pr høyttaler til disse mindre produsentene er ganske høye ift de store, slik at prisen på de små sine toppmodeller ofte blir drevet mye høyere opp enn det de større kunne produsert det for.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei HFK er ikke sexy nok for hardbarka entusiaster, selv om prisene der også har dratt seg til såpass at de snart kan aksepteres :)

    Husker i "gamle dager" når jeg siklet på B&W 802S, altså modellen rett før de kom med diamantdiskanter. Da mener jeg bestemt at prisen på de lå ganske akkurat på 100.000. Nå etter noen generasjoner med diamantdiskanter, continum mellomtone og endringer på kabinett så ligger de på 350.000. ALLIKEVEL så hadde ikke de høyttalerne pekt seg ut som spesielt dyre ift det jeg så på Oslo Hifi Show. Så det er tydelig at man må ut av disse kjedebutikkene for å virkelig få "Creme de la Creme" :love: :LOL:

    Innbiller meg dog at selve produksjonskostnadene pr høyttaler til disse mindre produsentene er ganske høye ift de store, slik at prisen på de små sine toppmodeller ofte blir drevet mye høyere opp enn det de større kunne produsert det for.
    B&W er noe av det som er mest anerkjent av det klubben har solgt i mange år. Og kunne om mulig hatt godt av å bli solgt av flere aktører.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    B&W er noe av det som er mest anerkjent av det klubben har solgt i mange år. Og kunne om mulig hatt godt av å bli solgt av flere aktører.
    Det er sant det, sammen med Dali, Denon og NAD har vel de "alltid" vært faste merker som ingen andre har hatt tilgang på.
    Dette er nok grunnen til at HFK også sjelden kjører noen form for tilbud, da kundene ikke kan gå til andre for å kjøpe varen. Men slike agenturavtaler er jo ikke uvanlig på andre merker innen hifi og andre bransjer. Det er nok sikret med gode og tydelige avtaler fra "gammelt av". Det er i alle fall en fordel at merkene ikke hopper rundt slik at det er vanskelig å vite hvem man kan henvende seg til ved problemer da, men for forbrukerne så kunne det sikkert vært gunstig med litt konkurranse :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei, kunststykket er jo å levere et produkt uten flat frekvensgang......og det har de klart :unsure:
    Er ikke så god på grafer og målinger, men syns det ser relativt flatt og fint ut jeg. I videoen sies det at det måler dønn likt selv ved maks effekt.



    Her lå et bilde av måling ved full effekt:

    Kilde:
    @Flageborg - Hva er det som er galt med frekvensgangen her som jeg ikke skjønner?
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Ja, hvis max 10k er målet så må du nok se etter noe annet.
    Men du nevnte 50k lengre opp, og nå 20k for mye.
    Antar du vil bruke mere penger på annen del av avspilling kjeden?:unsure:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja, hvis max 10k er målet så må du nok se etter noe annet.
    Men du nevnte 50k lengre opp, og nå 20k for mye.
    Antar du vil bruke mere penger på annen del av avspilling kjeden?:unsure:
    Ja 50k er snakk om når vi har flyttet, trolig 4-5 år frem i tid. Gjerne før, men blir nok litt venting ift når ungene begynner på videregående. Ser nå at jeg har skrevet om det i en annen tråd og ikke her, så ikke rart at du "misforstod". 10k er hvis jeg skal ta å gjøre en endring på høyttalersiden nå for å få en liten forandring så lenge.
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da blir det en festival-lørdag med en liten kameratgjeng om en måneds tid 🔊🔊

    Vis vedlegget 1010656

    Mest utenlandske artister, men hovedtrekkplasteret er disse gutta fra Norge. Opptrådte veldig nylig på Tomorrowland:
    Inntil videre nytes en rolig hjemmepåske i år 😊
    Har så sjukt lysst å dra på en slik festival som Tomorrowland. Det hadde våre gøy å få oppleve.
    Du får kose deg i Sandvika. Håpe bare at han karen i i svart Tskjorte ikkje er like glad i sin eiga stemme der. For det der var litt vel over the top for min del.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Om du heller vil ha en passe stor forandring, og høyttalere som kan skaffes til ca 10K som spiller med trøkk og morro:
    Magnat Tranpuls 1500. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Om du heller vil ha en passe stor forandring, og høyttalere som kan skaffes til ca 10K som spiller med trøkk og morro:
    Magnat Tranpuls 1500. :cool:
    Hehe...det blir nok alt for voksent rent fysisk :)

    Jeg er egentlig fornøyd med trøkket i de jeg har, spesielt ved litt pådrag.
    Men må bli noen gulvstående på inntil 1 meter høyde (+/-)
    Jeg får lage meg en shortlist og følge med på Torget/FINN (y)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro for pengene er f.eks System Audio Mantra 50. Pene er de også. Vil være en ikke alt for voldsom endring fra B&W, men nok til å oppleve ting på nytt. :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Morro for pengene er f.eks System Audio Mantra 50. Pene er de også. Vil være en ikke alt for voldsom endring fra B&W, men nok til å oppleve ting på nytt. :)
    Ja akkurat de er såpass pene og slanke at 1meter-grensen kan overskrides (y)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Ja akkurat de er såpass pene og slanke at 1meter-grensen kan overskrides (y)
    Ja meget pene og fine proposisjoner.
    Om du vil spare noen kroner så er siste generasjon Saxo 50 ikke langt bak.. kjøpte jo et nesten nytt par for 4000kr lokalt og hadde samtidig som pandion 20. de var ekstremt morro :)


    Og beholder du da Jamo så har du et knall anlegg til pølse pris :)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Hehe...det blir nok alt for voksent rent fysisk :)

    Jeg er egentlig fornøyd med trøkket i de jeg har, spesielt ved litt pådrag.
    Men må bli noen gulvstående på inntil 1 meter høyde (+/-)
    Jeg får lage meg en shortlist og følge med på Torget/FINN (y)
    Hehe, Pylon Jade 20 på stativer er jo ca samme størrelse som Transpuls 1500. Og du trenger ingen sub. ;)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hehe, Pylon Jade 20 på stativer er jo ca samme størrelse som Transpuls 1500. Og du trenger ingen sub. ;)
    Nei det er mulig Magnat'en ikke blir noe særlig større altså - men her i loftstua ville det uansett blitt for stort med både den eller Jade. Jeg får heller ikke helt godfølelsen av merkenavnet Magnat må jeg være ærlig på :)

    Gjør egentlig ingenting om høyttalerne har 10-15 år på baken, det viktigste er at det er høyttalere som har vært i jevnlig bruk og ikke stått lagret tenker jeg. Da bør oppheng og komponenter fortsatt være i god stand så sant man ikke har misbrukt dem på fest.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Nei det er mulig Magnat'en ikke blir noe særlig større altså - men her i loftstua ville det uansett blitt for stort med både den eller Jade. Jeg får heller ikke helt godfølelsen av merkenavnet Magnat må jeg være ærlig på :)
    ..
    Det er nok sant, Magnat er ikke plagsomt mye akseptert innen sjangeren haifai. :cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det er nok sant, Magnat er ikke plagsomt mye akseptert innen sjangeren haifai. :cool:
    Er nok sant det, og siden dette blir en mellomstasjonshøyttaler så er det lurt å tenke litt på at gjensalg skal gå relativt greit. Samtidig har man da også muligheten til å prøve noe litt utenfor boksen som man kanskje har lurt på men ikke tatt steget ut (y)
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Er nok sant det, og siden dette blir en mellomstasjonshøyttaler så er det lurt å tenke litt på at gjensalg skal gå relativt greit. Samtidig har man da også muligheten til å prøve noe litt utenfor boksen som man kanskje har lurt på men ikke tatt steget ut (y)
    Jeg kjøper aldri noe som helst som jeg ikke planlegger å ha. :unsure:
    Synes det er noe med motivasjonen som må være tilstedet om man skal lykkes med noe som helst egentlig.

    Og om det føles rart å gå utenfor denne tenkte boksen, så er det faktisk lettere å bare øke størrelsen på boksen.:cool:
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Jeg kjøper aldri noe som helst som jeg ikke planlegger å ha. :unsure:
    Synes det er noe med motivasjonen som må være tilstedet om man skal lykkes med noe som helst egentlig.

    Og om det føles rart å gå utenfor denne tenkte boksen, så er det faktisk lettere å bare øke størrelsen på boksen.:cool:
    Ja, kjøper naturligvis ikke noe jeg vet at skal ut døra raskt igjen. Hvem vet, kanskje man liker de så godt at de blir værende.
    Med boksen så tenker jeg i utgangspunktet mer på om man skal ta sjansen på noe som åpenbart har en annen lydkarakter enn det trygge og kjente som man er glad i. For det kan jo fort hende at man oppdager ett og annet i musikken man tidligere har gått glipp av. Fordelen min er at jeg i alle fall har en lun klang i forsterkeren, slik at jeg ikke nødvendigvis vil mislike en kombo med en høyttaler som er mer nøytral enn de jeg har i dag.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.412
    Antall liker
    1.298
    Sted
    Horten
    Hvordan vil du beskrive de B&W høyttalerene du har idag?
    Hva er det med dem som du liker og gjerne vil beholde i et annet oppsett?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvordan vil du beskrive de B&W høyttalerene du har idag?
    Hva er det med dem som du liker og gjerne vil beholde i et annet oppsett?
    Skal gi det et forsøk 🙂
    Synes ikke de er varme i lyden, men de har en litt lun klang som gir instrumenter og instrumenter som strykere og blåsere litt kropp. Bassen oppleves ganske kontant og relativt dyp til en 6,5’’ å være.

    I utgangspunktet ønsker jeg vel egentlig å beholde alt det der, men kunne vært spennende å se om høyttalere som er mer nøytrale får frem enda flere detaljer. Samtidig hører jeg på mye musikk som ikke har så stort fokus på opptakskvalitet, så bør ikke være for avslørende og nådeløse heller.

    Har også håp om enda litt mer nyansert bass i dypet da tanken er å selge unna sub’en for å frigjøre kapital nå, så får jeg heller kjøpe 2 nye like siden 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.716
    Antall liker
    7.836
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Foreløpig shortlist:
    - B&W CM9 s2
    - System Audio Mantra / Ranger
    - Klipsch RP-250F / RP-5000F
    - Dali Mentor 5
    - KEF R700
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn