Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Må si at Primare i22 er veldig sexy i sølv!
    Men litt rart at man må betale 4000kr mer enn hvis man vil ha sort..
    Men burde jo være prutningsmuligheter, for burde jo ikke være noe høyere kostpris på sølv-utgaven :)
    Vis vedlegget 314570
    Du har helt rett, den er meget sexy i sølv og det er merksnodig at bare sort er på konstant "tilbud"... hadde jo i21 i sølv og den var lekker.. men sort er også noe man fort blir vant til.. :)
    Ja blir helt sikkert fort vant til det - merker at man er mest opptatt av utseende på hifi-utstyr FØR man har handlet.
    Etterpå er det mer hvordan utstyret faktisk er i bruk som teller. Er som du sier, man blir fort vant med hvordan det ser ut i benken :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Må si at Primare i22 er veldig sexy i sølv!
    Men litt rart at man må betale 4000kr mer enn hvis man vil ha sort..
    Men burde jo være prutningsmuligheter, for burde jo ikke være noe høyere kostpris på sølv-utgaven :)
    Vis vedlegget 314570
    Du har helt rett, den er meget sexy i sølv og det er merksnodig at bare sort er på konstant "tilbud"... hadde jo i21 i sølv og den var lekker.. men sort er også noe man fort blir vant til.. :)
    Ja blir helt sikkert fort vant til det - merker at man er mest opptatt av utseende på hifi-utstyr FØR man har handlet.
    Etterpå er det mer hvordan utstyret faktisk er i bruk som teller. Er som du sier, man blir fort vant med hvordan det ser ut i benken :)
    Jepp, jeg var fast bestemt på sølvfarget I32... endte opp med sort.. å ja, den er pen i sort også :) nå endte jeg jo opp med sort dac også så da må vel neste forsterker bli sort også.. ? :p
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.312
    Antall liker
    63.008
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må si at Primare i22 er veldig sexy i sølv!
    Men litt rart at man må betale 4000kr mer enn hvis man vil ha sort..
    Men burde jo være prutningsmuligheter, for burde jo ikke være noe høyere kostpris på sølv-utgaven :)
    Vis vedlegget 314570
    Du har helt rett, den er meget sexy i sølv og det er merksnodig at bare sort er på konstant "tilbud"... hadde jo i21 i sølv og den var lekker.. men sort er også noe man fort blir vant til.. :)
    Ja blir helt sikkert fort vant til det - merker at man er mest opptatt av utseende på hifi-utstyr FØR man har handlet.
    Etterpå er det mer hvordan utstyret faktisk er i bruk som teller. Er som du sier, man blir fort vant med hvordan det ser ut i benken :)
    Jepp, jeg var fast bestemt på sølvfarget I32... endte opp med sort.. å ja, den er pen i sort også :) nå endte jeg jo opp med sort dac også så da må vel neste forsterker bli sort også.. ? :p
    Selvfølgelig! Et oppegående stereoanlegg skal følge klesstilen til en mann. Johnny Cash tok aldri feil!

    image.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Først kjøp av rottinggruppe, så gassgrill, så utesklie til ungene, innhentet tilbud på maling av huset...og så røyk vaskemaskinen så ny er bestilt..

    Lurer på hvorfor jeg må nøye meg med budsjett-hifi :rolleyes:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Først kjøp av rottinggruppe, så gassgrill, så utesklie til ungene, innhentet tilbud på maling av huset...og så røyk vaskemaskinen så ny er bestilt..

    Lurer på hvorfor jeg må nøye meg med budsjett-hifi :rolleyes:
    Det kalles feilprioritering.. :p

    Billig gruppe fra jysk, kulegrill til 99kr, en rull svarte søppelsekker med litt vann på til ungene og kjærringa har vel armer? ;)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ny bruktforsterker i hus, prøve å få tid til å koble opp i kveld :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Endelig Denon i hus igjen!

    Foreløpig bare fått kjørt gjennom med 71 grader nord, men allerede voldsomt overrasket over klarheten, detaljene og momentet i denne kontra NAD L54! :)

    tv1.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvilken Denon? :)
    Faktisk bare en PMA-710AE, men de 2x50 wattene i denne er mye kraftigere enn de 2x50 "NAD-wattene" i L54.
    Ca -10 i volum på NADen er passert allerede med volumhjulet på kl 9 på Denon'en!

    Og mye av kvalitetene jeg opplevde i demoen med PMA-1520AE ser ut til å kunne være tilstede også i PMA-710AE.
    Gleder meg til å få tid til å sette meg ned og spille av litt rippede lossless-filer :)

    tv2.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro :)

    Joda en dedikert rein forsterker vil nok slå en multisak selv om tallene er like :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Morro :)

    Joda en dedikert rein forsterker vil nok slå en multisak selv om tallene er like :)
    Ja det er tydelig det :)

    Trodde L54 var litt annerledes enn feks hjemmekinoreceivere siden HFK presenterte den som en stereoforsterker som har innebygget dvd/cd-spiller.
    Merker jeg har blitt litt skeptisk til forsterkere med digital volumkontroll :p
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro :)

    Joda en dedikert rein forsterker vil nok slå en multisak selv om tallene er like :)
    Ja det er tydelig det :)

    Trodde L54 var litt annerledes enn feks hjemmekinoreceivere siden HFK presenterte den som en stereoforsterker som har innebygget dvd/cd-spiller.
    Merker jeg har blitt litt skeptisk til forsterkere med digital volumkontroll :p
    Tja.. HFK er vel flinke med å ta i litt.. ;)
    Det skal du ikke være.. masse fine ting der ute som har digitalt som funker snus :) Blir hardt å gå over til noe annet nå etter I32.. :p
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Morro :)

    Joda en dedikert rein forsterker vil nok slå en multisak selv om tallene er like :)
    Ja det er tydelig det :)

    Trodde L54 var litt annerledes enn feks hjemmekinoreceivere siden HFK presenterte den som en stereoforsterker som har innebygget dvd/cd-spiller.
    Merker jeg har blitt litt skeptisk til forsterkere med digital volumkontroll :p
    Tja.. HFK er vel flinke med å ta i litt.. ;)
    Det skal du ikke være.. masse fine ting der ute som har digitalt som funker snus :) Blir hardt å gå over til noe annet nå etter I32.. :p
    Ja er vel ikke lett å toppe i32 uten at det blir forferdelig dyrt ;)
    Virker jo som en knallbra forsterker!
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro :)

    Joda en dedikert rein forsterker vil nok slå en multisak selv om tallene er like :)
    Ja det er tydelig det :)

    Trodde L54 var litt annerledes enn feks hjemmekinoreceivere siden HFK presenterte den som en stereoforsterker som har innebygget dvd/cd-spiller.
    Merker jeg har blitt litt skeptisk til forsterkere med digital volumkontroll :p
    Tja.. HFK er vel flinke med å ta i litt.. ;)
    Det skal du ikke være.. masse fine ting der ute som har digitalt som funker snus :) Blir hardt å gå over til noe annet nå etter I32.. :p
    Ja er vel ikke lett å toppe i32 uten at det blir forferdelig dyrt ;)
    Virker jo som en knallbra forsterker!
    Nei den er absolutt verdt sine 20.000kr, og med mm30 kortet så man får både dac og streaming, blåtann u name it.. så tror jeg den er hard å slå.. spes da den er latterlig mye sterkere enn oppgitt :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Tja.. HFK er vel flinke med å ta i litt.. ;)
    Det skal du ikke være.. masse fine ting der ute som har digitalt som funker snus :) Blir hardt å gå over til noe annet nå etter I32.. :p
    Ja er vel ikke lett å toppe i32 uten at det blir forferdelig dyrt ;)
    Virker jo som en knallbra forsterker!
    Nei den er absolutt verdt sine 20.000kr, og med mm30 kortet så man får både dac og streaming, blåtann u name it.. så tror jeg den er hard å slå.. spes da den er latterlig mye sterkere enn oppgitt :)
    Går med Exposure-tanker du da eller?
    Eller hva er grunnen til å kvitte seg med en slik god forsterker? :) Oppgraderingsspøkelset allerede kommet? ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Tja.. HFK er vel flinke med å ta i litt.. ;)
    Det skal du ikke være.. masse fine ting der ute som har digitalt som funker snus :) Blir hardt å gå over til noe annet nå etter I32.. :p
    Ja er vel ikke lett å toppe i32 uten at det blir forferdelig dyrt ;)
    Virker jo som en knallbra forsterker!
    Nei den er absolutt verdt sine 20.000kr, og med mm30 kortet så man får både dac og streaming, blåtann u name it.. så tror jeg den er hard å slå.. spes da den er latterlig mye sterkere enn oppgitt :)
    Går med Exposure-tanker du da eller?
    Eller hva er grunnen til å kvitte seg med en slik god forsterker? :) Oppgraderingsspøkelset allerede kommet? ;)
    Går litt med tanke på exposure ja, Dac'en imponerer fryktelig.. Men nå er AMR AM-777 høyt på listen.. den får voldsomt skryt og er vistnok en favoritt på alt av messer som er.. Venter en sånn nå opp på Demo så blir morro å se hva den leverer.. :)

    Men Exposure er noe som skal testet også.. må jo være noe som gjør at de har klasse A i stereophile og knuste Naim, Rega og andre kjente engelskmenn i england :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nei den er absolutt verdt sine 20.000kr, og med mm30 kortet så man får både dac og streaming, blåtann u name it.. så tror jeg den er hard å slå.. spes da den er latterlig mye sterkere enn oppgitt :)
    Går med Exposure-tanker du da eller?
    Eller hva er grunnen til å kvitte seg med en slik god forsterker? :) Oppgraderingsspøkelset allerede kommet? ;)
    Går litt med tanke på exposure ja, Dac'en imponerer fryktelig.. Men nå er AMR AM-777 høyt på listen.. den får voldsomt skryt og er vistnok en favoritt på alt av messer som er.. Venter en sånn nå opp på Demo så blir morro å se hva den leverer.. :)

    Men Exposure er noe som skal testet også.. må jo være noe som gjør at de har klasse A i stereophile og knuste Naim, Rega og andre kjente engelskmenn i england :)
    Spennende! Så veldig velskapt ut den også etter et kjapt Google-søk :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fått koblet til Hegel-dacen min og startet lyttingen :)

    Startet med en godbit fra mitt fødeår:






    Slenger med et lite stemningsbilde også:

    amp.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fortsetter med litt filmmusikk fra LOTR i 24bit/96khz



    Spesielt sporene "The Shire" og Enyas "May it Be" gir en veldig god følelse! :)

    Utrolig behagelig å kunne kjøre sistnevnte på høyt volum uten antydning til skjærende s'er som man kan slite med på flere utgaver i 16bit/44,1khz

    Mektig imponert over hvor mye forsterker dette er for nypris kr 3.000,-
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Beklager om noen synes det er tåpelig å skryte av en budsjett-forsterker, men jeg lar meg fortsatt imponere over bra Denon PMA-710AE faktisk er!
    Både lydkvalitet og kraft overgår den både NAD L54 og Denon AVR-3808a som jeg har hatt tidligere. At den er bedre enn NADen var ikke sånn kjempeoverraskende, men at den så til de grader spiller skjorta av en receiver som kostet 10k mer synes jeg er utrolig :) Ca kl 10 på volumhjulet samsvarer med 0dB på receiveren (både med og uten RK)

    Og lydkvaliteten på FLAC-filer via Hegel HD2 låter i mine ører veldig bra. Sistnevnte fikk jo veldig gode skussmål for å være en veldig god USB-dac med ekstremt lavt jitter og støy, så når jeg i hovedsak bruker HTPCen som kilde, så klarer jeg meg foreløpig greit med den selv om litt fler innganger kunne vært greit.

    Føler jeg får mye av følelsen jeg satt igjen med etter jeg kjøpte B&W 685s2 som da ble gitt demo på med Denon PMA-1520AE.
    Med tanke på at 685'ene er ganske lette å drive, samt at jeg sjelden hører musikk grisehøyt - så hører jeg ikke noen vesentlige forskjell :)
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Grattis med endelig skikkelig forsterker ! Husker jeg ble litt trist inni meg når du dro hjem den der dvd recieveren, jeg tenkte hva i huleste er det nå han roter med, åsså på de fantastiske 685 brølerne !

    Godt å ha deg på rett spor igjen !! Nyt tiden med god musikk !
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Grattis med endelig skikkelig forsterker ! Husker jeg ble litt trist inni meg når du dro hjem den der dvd recieveren, jeg tenkte hva i huleste er det nå han roter med, åsså på de fantastiske 685 brølerne !

    Godt å ha deg på rett spor igjen !! Nyt tiden med god musikk !
    Koselig å høre :)

    Hvordan går det med deg om dagen Quisten?
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Det går bare bra her. Travelt opptatt med andre ting enn hi-fi for tiden. Men på samme tid sitter jeg med fingen på avtrekkeren for å teste Klipsch Premiere serien. En egen dedikert dac til head-fi riggen hadde også vært gøy men den står for øyeblikket nedpakket. Bor oppi litt oppussing / rot her så kan ikke prioritere alt. Ellers fungerer det superbillige anlegget mitt helt maks. Det kvernes mye musikk og film, jeg er stadig underholdt og engasjert.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det går bare bra her. Travelt opptatt med andre ting enn hi-fi for tiden. Men på samme tid sitter jeg med fingen på avtrekkeren for å teste Klipsch Premiere serien. En egen dedikert dac til head-fi riggen hadde også vært gøy men den står for øyeblikket nedpakket. Bor oppi litt oppussing / rot her så kan ikke prioritere alt. Ellers fungerer det superbillige anlegget mitt helt maks. Det kvernes mye musikk og film, jeg er stadig underholdt og engasjert.
    Ja ser ut til at Premiere-serien får mye skryt rundtom :)

    Men som du sier finnes det mye produkter som gir veldig mye for pengene uten at man savner noe spesielt - og de fleste av oss bruker faktisk anlegget for å lytte til musikk/film og ikke sitte med måleutstyr å finlytte etter smånyanser.
     

    Quisten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.07.2012
    Innlegg
    929
    Antall liker
    419
    Sted
    Stavanger
    Ja jeg har jo funnet mest glede i de rimeligere tingene, og med bra head-fi på si blir det litt smør på flesk for min del med high-end ting i heimen. Men det irriterende er at jeg har en del kronasjer stående på konto så kunne fint kjøpt noe i 30-50k klassen, men jeg tror ikke det vil gi meg så mye mer glede enn det jeg allerede har. Det er også litt befriende å kunne sveipe filla bekymringsløst over de billige Klipsch kassene å ikke bekymre seg når non-hifi folk går bort å tafser på høyttalerne slik mange har en tendens til å gjøre uten å spørr hva ting koster.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja jeg har jo funnet mest glede i de rimeligere tingene, og med bra head-fi på si blir det litt smør på flesk for min del med high-end ting i heimen. Men det irriterende er at jeg har en del kronasjer stående på konto så kunne fint kjøpt noe i 30-50k klassen, men jeg tror ikke det vil gi meg så mye mer glede enn det jeg allerede har. Det er også litt befriende å kunne sveipe filla bekymringsløst over de billige Klipsch kassene å ikke bekymre seg når non-hifi folk går bort å tafser på høyttalerne slik mange har en tendens til å gjøre uten å spørr hva ting koster.
    Veldig sant det der..

    Føler den lille varmen Denon har signaturen passer fint til 685 i alle fall, så per nå vet jeg ikke helt hva som kan forbedre anlegget mitt vesentlig.
    Føler ikke noe spesielt jeg savner - måtte i så fall være en DAC med flere innganger :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro at du har funnet lyden og gleden igjen med en så "billig" sak som pma-710 :) Du bekrefter jo bare at myten med at anlegg må koste heroin og litt til for å bli bra er og blir en myte :)

    Gleden i musikken, og følelsen man får av å lytte kan man finne nesten uansett prisklasse mener nå jeg :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Morro at du har funnet lyden og gleden igjen med en så "billig" sak som pma-710 :) Du bekrefter jo bare at myten med at anlegg må koste heroin og litt til for å bli bra er og blir en myte :)

    Gleden i musikken, og følelsen man får av å lytte kan man finne nesten uansett prisklasse mener nå jeg :)
    Ja er nesten litt flaut å skryte av slike billige produkter - tenker jo hva låter feil her som jeg burde ha hørt?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.253
    Antall liker
    9.042
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Morro at du har funnet lyden og gleden igjen med en så "billig" sak som pma-710 :) Du bekrefter jo bare at myten med at anlegg må koste heroin og litt til for å bli bra er og blir en myte :)

    Gleden i musikken, og følelsen man får av å lytte kan man finne nesten uansett prisklasse mener nå jeg :)
    Ja er nesten litt flaut å skryte av slike billige produkter - tenker jo hva låter feil her som jeg burde ha hørt?

    Jeg er tilhenger av at øret til den enkelte er tilpasset det vi personlig liker :) Har hørt anlegg til noen få millioner... fint og flott.. men 1 sang var nok.. da ville jeg hjem til trygge gode Klipsch med EC elektronikk den gang :)

    Så prislappen er ikke altid synonym med at det er så bra for alle :)

    Denon lager jo kurrante saker og vet jo hva dem holder på med.. så vis alt er bra nå, kansje du får det enda litt bedre noen kroner lengere opp hos denon eventuelt?

    En større og mer påkostet strømforsyning vil nok gi mere reserver slik at mere detaljer kommer fram kansje.. men kansje du ikke "trenger" disse for å smile? ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Om det er budsjett, mellom klasse eller hi end er det lov og skryte, når man finner det man er fornøyd med så skal det være litt skryt. Har holdt meg til budsjett jeg å, men begynt sagte opp mot mellom klasse, og etter hvert man stiger det samme gjør hel heten i lyd bildet+man lærer veldig mye på veien og vokser selv og vet til slutt hva man vil sitte med. Det trenger ikke alltid og koste skjorta for at det skal låte hi end lyd. Etter jeg fikk klipsch reference premeium serien i hus 1 dagen jeg lyttet på di i lag med primare, så traff jeg spot on lydmessig på musikk. Og når det kommer til hjemmekino lyden spot on her å, så nå har jeg klipsch heile veien og det skal jeg ha til lytterommet kommer opp. Nå har jeg blitt hekta på horn, for helhets lydbildet er det som er viktigst. Så nå har jeg et stort valg når det kommer til lytterommet, enten blir det at jeg går opp til klipsch palladium serien, eller andre horn høyttalere, eller så blir det psb imagine t3.Jeg har en stund og tenke på og den skal jeg bruke nyttig. Gratulerer så mye med herlig forsterker.

    Mvh Imagine
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Morro at du har funnet lyden og gleden igjen med en så "billig" sak som pma-710 :) Du bekrefter jo bare at myten med at anlegg må koste heroin og litt til for å bli bra er og blir en myte :)

    Gleden i musikken, og følelsen man får av å lytte kan man finne nesten uansett prisklasse mener nå jeg :)
    Ja er nesten litt flaut å skryte av slike billige produkter - tenker jo hva låter feil her som jeg burde ha hørt?

    Jeg er tilhenger av at øret til den enkelte er tilpasset det vi personlig liker :) Har hørt anlegg til noen få millioner... fint og flott.. men 1 sang var nok.. da ville jeg hjem til trygge gode Klipsch med EC elektronikk den gang :)

    Så prislappen er ikke altid synonym med at det er så bra for alle :)

    Denon lager jo kurrante saker og vet jo hva dem holder på med.. så vis alt er bra nå, kansje du får det enda litt bedre noen kroner lengere opp hos denon eventuelt?

    En større og mer påkostet strømforsyning vil nok gi mere reserver slik at mere detaljer kommer fram kansje.. men kansje du ikke "trenger" disse for å smile? ;)
    Kan være veldig interessant dersom Denon kommer med innebygget DAC i neste generasjon stereoforsterkere :)
    Går jo da an å deponere på både 7xx og 15xx-utgavene og teste forskjeller i eget rom
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Om det er budsjett, mellom klasse eller hi end er det lov og skryte, når man finner det man er fornøyd med så skal det være litt skryt. Har holdt meg til budsjett jeg å, men begynt sagte opp mot mellom klasse, og etter hvert man stiger det samme gjør hel heten i lyd bildet+man lærer veldig mye på veien og vokser selv og vet til slutt hva man vil sitte med. Det trenger ikke alltid og koste skjorta for at det skal låte hi end lyd. Etter jeg fikk klipsch reference premeium serien i hus 1 dagen jeg lyttet på di i lag med primare, så traff jeg spot on lydmessig på musikk. Og når det kommer til hjemmekino lyden spot on her å, så nå har jeg klipsch heile veien og det skal jeg ha til lytterommet kommer opp. Nå har jeg blitt hekta på horn, for helhets lydbildet er det som er viktigst. Så nå har jeg et stort valg når det kommer til lytterommet, enten blir det at jeg går opp til klipsch palladium serien, eller andre horn høyttalere, eller så blir det psb imagine t3.Jeg har en stund og tenke på og den skal jeg bruke nyttig. Gratulerer så mye med herlig forsterker.

    Mvh Imagine
    Så bra du er fornøyd! :)

    Og så er det jo også slik at om du liker lyden slik Klipsch presenterer den, så har det jo egentlig ingenting å si om det er "HIFI-korrekt".
    Så lenge den musikken man liker blir presentert på den måten man liker, så er det vel målet nådd? ;)
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Om det er budsjett, mellom klasse eller hi end er det lov og skryte, når man finner det man er fornøyd med så skal det være litt skryt. Har holdt meg til budsjett jeg å, men begynt sagte opp mot mellom klasse, og etter hvert man stiger det samme gjør hel heten i lyd bildet+man lærer veldig mye på veien og vokser selv og vet til slutt hva man vil sitte med. Det trenger ikke alltid og koste skjorta for at det skal låte hi end lyd. Etter jeg fikk klipsch reference premeium serien i hus 1 dagen jeg lyttet på di i lag med primare, så traff jeg spot on lydmessig på musikk. Og når det kommer til hjemmekino lyden spot on her å, så nå har jeg klipsch heile veien og det skal jeg ha til lytterommet kommer opp. Nå har jeg blitt hekta på horn, for helhets lydbildet er det som er viktigst. Så nå har jeg et stort valg når det kommer til lytterommet, enten blir det at jeg går opp til klipsch palladium serien, eller andre horn høyttalere, eller så blir det psb imagine t3.Jeg har en stund og tenke på og den skal jeg bruke nyttig. Gratulerer så mye med herlig forsterker.

    Mvh Imagine
    Så bra du er fornøyd! :)

    Og så er det jo også slik at om du liker lyden slik Klipsch presenterer den, så har det jo egentlig ingenting å si om det er "HIFI-korrekt".
    Så lenge den musikken man liker blir presentert på den måten man liker, så er det vel målet nådd? ;)
    Så bra at du er fornøyd å er det som teller , og ikke mist man nyter musikken og eventuelt film man skjer på :) Målet er ikke nok ikke nådd enda , kommer opp dedikert lytterom til slutt , og der vil det enten som sagt komme større horn i palladium serien vil jeg tru eller psb imagine t3 , eller kanskje noen andre horn typer vi får se. Men når det kommer til stuen har jeg ikke kunne bedd om bedre lyd jeg sitter med stort glis nå og gode frysninger og det er så deilig , holder nå på med forskjellig enda som plassringer og slikt men er i mål snart der og nå , kjekt og bruker rew så kan du finne nøyktig hvor hen høyttalerne spiller best i rommet samme med subwoofrene ;)

    Mvh Imagine
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja Imagine T3 bør jo være noen hakk bedre HIFI-messig med tanke på at den koster ca 6 ganger så mye som RP260F :)
    Er sikkert enklere med plassering i et dedikert rom, da man ikke trenger ta hensyn til fornuftig plassering av andre møbler slik man må i stuen

    Har selv anlegget i loftstua, men min bedre halvdel har alikevel noen meninger om det ikke skal se ut som "ei bule" der oppe :p
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja Imagine T3 bør jo være noen hakk bedre HIFI-messig med tanke på at den koster ca 6 ganger så mye som RP260F :)
    Er sikkert enklere med plassering i et dedikert rom, da man ikke trenger ta hensyn til fornuftig plassering av andre møbler slik man må i stuen

    Har selv anlegget i loftstua, men min bedre halvdel har alikevel noen meninger om det ikke skal se ut som "ei bule" der oppe :p
    Ja di ligger nokk noen hakk over noe annet vil vert gale, men nå har jeg hørt anlegg oppi million klassen som har låt helt forferdelig, så plassering , matching av komponenter og kabler er alfa omega når det kjem til hel heten i lydbildet. Har sett litt på klipsch palladium p37 disse ligger noen lapper over t3 igjen, så disse skal jeg få prøv og hør side om side på helt lik komponenter og kabler. Men alt til den tid, nå har jeg nok og gjøre framover.

    Mvh Imagine
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ja Imagine T3 bør jo være noen hakk bedre HIFI-messig med tanke på at den koster ca 6 ganger så mye som RP260F :)
    Er sikkert enklere med plassering i et dedikert rom, da man ikke trenger ta hensyn til fornuftig plassering av andre møbler slik man må i stuen

    Har selv anlegget i loftstua, men min bedre halvdel har alikevel noen meninger om det ikke skal se ut som "ei bule" der oppe :p
    Ja di ligger nokk noen hakk over noe annet vil vert gale, men nå har jeg hørt anlegg oppi million klassen som har låt helt forferdelig, så plassering , matching av komponenter og kabler er alfa omega når det kjem til hel heten i lydbildet. Har sett litt på klipsch palladium p37 disse ligger noen lapper over t3 igjen, så disse skal jeg få prøv og hør side om side på helt lik komponenter og kabler. Men alt til den tid, nå har jeg nok og gjøre framover.

    Mvh Imagine
    Sant, også er det nok en fordel å høre i eget rom også dersom det er mulig. Er vel ofte slik at de dyreste og beste høyttalerne ofte er vanskeligere å få til hjemme hvis man ikke går skikkelig inn med akustiske tiltak. Er vel redd det er mange der ute med dyre høyttalere som ikke låter i nærheten av potensiale pga plassering/rom.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Ja Imagine T3 bør jo være noen hakk bedre HIFI-messig med tanke på at den koster ca 6 ganger så mye som RP260F :)
    Er sikkert enklere med plassering i et dedikert rom, da man ikke trenger ta hensyn til fornuftig plassering av andre møbler slik man må i stuen

    Har selv anlegget i loftstua, men min bedre halvdel har alikevel noen meninger om det ikke skal se ut som "ei bule" der oppe :p
    Ja di ligger nokk noen hakk over noe annet vil vert gale, men nå har jeg hørt anlegg oppi million klassen som har låt helt forferdelig, så plassering , matching av komponenter og kabler er alfa omega når det kjem til hel heten i lydbildet. Har sett litt på klipsch palladium p37 disse ligger noen lapper over t3 igjen, så disse skal jeg få prøv og hør side om side på helt lik komponenter og kabler. Men alt til den tid, nå har jeg nok og gjøre framover.

    Mvh Imagine
    Sant, også er det nok en fordel å høre i eget rom også dersom det er mulig. Er vel ofte slik at de dyreste og beste høyttalerne ofte er vanskeligere å få til hjemme hvis man ikke går skikkelig inn med akustiske tiltak. Er vel redd det er mange der ute med dyre høyttalere som ikke låter i nærheten av potensiale pga plassering/rom.
    Ja jeg skal høre høyttalerne i et skikkelig dedikert rom , og det blir mitt eget når det kommer opp , jeg kommer ikke til og kjøpe inn noe for lytterommet står ferdig og selfølgelig når jeg får testet høyttalere , komponenter og kabler først. Da først får man det beste helheten i lydbildet , og etter det er gjort kan man begynne og kjøpe inn med god samvittighet. Er glad jeg ikke gikk for rp-280 f i stuen min for jeg har ikke vil fått ut potensiale i dem , da har det blitt for mye bass så der var jeg heldig for med rp-260 f ble det pefekt med bass , mellomtone og diskant. Og centeren rp-250 c imponerte veldig i film , så nå gleder jeg meg til og få på plass rb 61 mk 2 som surround høyttalere. Har kjøpt inn samme monster kabel som jeg bruker på frontene og centeren + monster banana plugger disse skal gå til rb 61 mk2 .)

    Mvh Imagine
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Høres lurt ut :)

    Forresten gratulerer med nye surroundhøyttalere!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.670
    Antall liker
    7.751
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Etter å ha hatt denne steelbooken i hylla en måneds tid fikk jeg endelig tid til å å få sett del 3 Femhærerslaget!



    Var den klart beste filmen i trilogien selvfølgelig, og fin lørdagsunderholdning!

    Nå kvittrer høyttalerne litt behagelig trance-musikk som er balsam for sjelen her :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn