Eidheim`s lyd og musikk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg kjøpt enda ett eksemplar av verdens beste plate:
    Den der får du dra frem når jeg kommer til uka. Liker den svært godt selv. Tenkte på om jeg skulle ta med pc og umik. Er det noe intr for det? Har du evnt mulighet til å flytte på saker og ting,?
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Da har jeg kjøpt enda ett eksemplar av verdens beste plate:
    Den der får du dra frem når jeg kommer til uka. Liker den svært godt selv. Tenkte på om jeg skulle ta med pc og umik. Er det noe intr for det? Har du evnt mulighet til å flytte på saker og ting,?
    Det er interessant med PC og umik ja. Flytte på ting? Stort sett bare fram og tilbake og ikke sideveis. Bilder av kino ligger på 1. side.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Skal du på GNR i juli JK?
    Hadde billetter, men solgte de til sønnen av en arbeidskollega siden vi er på ferie da. Kan ikke forvente at resten av familien skal ta hensyn til meg og mitt (dessverre[emoji3]).

    Så de i Gdansk i juni ifjor.
     

    thomand

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.03.2006
    Innlegg
    4.634
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    7
    Åh, det er så sykt bra. Gratulerer med kanon skive
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Da har jeg kjøpt enda ett eksemplar av verdens beste plate:
    Den der får du dra frem når jeg kommer til uka. Liker den svært godt selv. Tenkte på om jeg skulle ta med pc og umik. Er det noe intr for det? Har du evnt mulighet til å flytte på saker og ting,?
    Det er interessant med PC og umik ja. Flytte på ting? Stort sett bare fram og tilbake og ikke sideveis. Bilder av kino ligger på 1. side.
    Får se hva jeg har plass til i håndbagasjen. Så får du tenke deg litt om.. Om du vil se målinger av rommet. Er ikke alle som burde se slike ting.. :rolleyes:
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Vi får invitere Tommy (Canada) også...
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Takker for å få komme på besøk. Synd det ikke ble nok tid til å gjøre mer enn vi fikk til. Håper og tror at det kom seg litt? Tommy er travelt opptatt på jobben og med fotball så det ble ikke tid til besøk hos han denne runden. Kommer nok oppover flere ganger. Tar gjerne kontakt igjen da. Så kanskje vi får tid til å høre litt mer på oppsettet ditt.. Kanskje begge to?
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Hjemme fra ferie og hentet 3 plater på Ivar Aasen tunet. De er vel ikke godkjent som nynorsk litteratur, men de går vel under klassikere.

     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Visste ikkje at det var plater å få på Ivar Aasen tunet.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    En snarvisitt innom Mr. Eidheim i dag, og fikk lytte både på stueanlegg og kino. Var tydelig at det var `skrudd` litt lyd i kjelleren, for der satt mellombassen bra!
    Fikk spilt noen av mine favorittlåter, og jeg koste meg uten snev av lyttetretthet. Smilet satt løs hos meg i allefall! Tydlig at huseier har litt snøring på hva han drevet med der (samt. litt kyndig hjelp fra en eksil-Ørsting) ;)

    Fikk også lånt noen akustikkplater, så få vi se om det løser noen av multiple problemer i mitt lytterom.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Synd tiden ble så lnapp når jeg var hos Eidheim. Men fikk gjort en del. Akustikk plater ja. Hvor tykke og store er se og hvordan tenkes de brukt?
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Jeg har hatt liggendes 4 plater på 60x120x5cm som jeg har tenkt å lage en ramme til, trekke med høyttalerstoff og henge 10cm ned fra taket.

    Det har bare blitt med tanken i flere år, så da Tommy spurte om å få låne de svarte jeg kom og hent.

    Jeg har nok prosjekter utover høsten med å fikse ett par platespillere og høyttalere, samt å teste ølbryggeren jeg kjøpte rett før vi dro på ferie.

    Det er kjekt å få besøk både for teknisk hjelp og reine lytteseanser.

    På torsdag blir det filmkveld med et par kompiser og gleder meg til å høre forskjellen på før og etter at Retep skrudde på lyden (merker godt løftet i mellombassen på musikk, og det blir sikkert enda bedre på film).
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Med 5cm tykke plater, så skal man vere litt forsiktig med å bedømme noe som helst. Da de rett og slett blir for tynne. Tommy, leser du dette. Så bør du teste 2 og to utenpå kvarandre. Slik at du får 10cm. Er det rockwool dette eller 2?

    Det som fungerer på musikk vil også fungere på film så det er lov å try det skal bli bra. Er fortsatt litt å hente hos deg, Vil eg tru, sida vi berre tok utgangspunkt i oppsettet slik det sto. Men det får heller vere til en seinare anledning.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.362
    Antall liker
    63.276
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Hjemme fra ferie og hentet 3 plater på Ivar Aasen tunet. De er vel ikke godkjent som nynorsk litteratur, men de går vel under klassikere.

    Der er to album og en gruppe som gikk på høy rotasjon hos meg for altfor mange år siden. Helt klart ett trekløver jeg også kunne/burde tatt med hjem :)
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Med 5cm tykke plater, så skal man vere litt forsiktig med å bedømme noe som helst. Er det rockwool dette eller 2?
    Aner ikke merke/produsent.

    Jeg tok de med fra jobb når de rev en vegg. Regner med de demper litt i diskantområdet da det er det som er støyproblemet på jobb (stål mot stål). Derfor jeg tenkte å bruke de som refleksjonsdempere i tak. Usikker om det er noe å prøve etter at jeg hengte opp 4 Focal Dome oppunder taket som Atmos ht.
     

    aircanada

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.07.2012
    Innlegg
    636
    Antall liker
    318
    Sted
    Ørsta
    Torget vurderinger
    3
    MTommy, leser du dette. Så bør du teste 2 og to utenpå kvarandre. Slik at du får 10cm.
    Comprende! Har berre fått de inn på lytterommet, så får jeg teste litt på førsterefleksjonposisjon. Mulig jeg gjør som EspenL og tilfører rommet litt palmesus :rolleyes:
    Rommet mitt er dessverre for dårlig på de fleste områder, så noen dyre akustikktiltak blir nok ikke aktuelt.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Da har jeg avtalt med John Nilsen i Audio Origami i Skottland at jeg sender Technics EPA100 armen for full service, bytte av ball bearing, nye kabler internt i armen og ny tonearmskabel.

    Satser på å sende den mandag. Da blir det 5-6 uker før jeg får den igjen.

    Får ta opp Rega Planar3 fra kinoen så lenge.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Førsteinntrykket er meget bra.
    Den er faktisk finere å se på i virkeligheten enn på bilde også. :)
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Har den på en hemmelig liste..
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Planen min med å legge ut PrimaLuna for salg var/er å erstatte den med en forsterker som kan stå på mange timer av gangen mens ungene spiller PS4 og ser på Netflix o.l uten at Sunnmøringen i meg begynner å svette av rørkostnadene.

    TV lyd er ikke et alternativ. Heller ikke lydplanke.

    Anlegget må være silk at medlemmene i familien kan bruke det i tillegg til at jeg har god nok lyd til mitt bruk.
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Fikk hentet EPA-100 armen i dag også. Skal bli en kjekk formiddag imorgen i musikkens tjeneste!
     

    mean69

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.03.2008
    Innlegg
    452
    Antall liker
    471
    Sted
    Hovdebygda
    Torget vurderinger
    14
    Feeling a bit punk this evening:
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn