Egen kategory for PC-baserte løsninger?

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Ettersom jeg selv har gått over til PC som kilde har jeg opparbeidet meg et visst behov for å diskutere tema som har med nettop bruken av PC som kilde å gjøre - muligheter, problemer, løsninger og frustrasjoner...

Innen mer AV-orienterte fora finnes det gjerne en kategori (eller flere!) som omhandler HTPC som kilde. Noe tilsvarende finnes ikke her, men ettersom det nå begynner å bli en del som enten har en PC eller lignende stående i racket eller streamer trådløst eller kablet fra PC til Squeezebox e.l. tror jeg det er på tide å få et dedikert område til dette. Dette kan dekke tema som:

-Hardware: Lydkort, støydemping, lagring, fjernstyring...
-Software: Avspilling, romkorreksjon, delefilter...
-Lydoppsett: Asio, Convolver...
-Filformater: Ripping, encoding, tagging...
-Dedikerte stue-enheter som fungerer som frontend til HD-lagret musikk(Squeezebox, airport...)

Som det er i dag havner dette litt her og litt der - mye går i generelt, noe i tech, noe i DIY. Jeg tror en egen kategori ville bidra til å gjøre dette mer oversiktelig for oss som allerede har tatt skrittet over, og lettere å forholde seg til for de som tenker på saken (evt. enklere å ikke forholde seg til for de som absolutt ikke er interessert... ;))

Hva tror folket og Høvdingen? Er dette en god ide, eller fungerer det bedre slik det er i dag?

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
bifalles.
egne kategorier med underkategorier er glimrende når man skal lete. Det krever selvsagt at brukerne poster riktig, men dette kan jo moderatorER følge med på...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Helt enig, et fornuftig kategorivalg, og dette skal vi opprette.

Mvh
Høvdingen

ivar

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.10.2004
Antall liker
1
kan man spørre om når?
nei, ikke uforskammet og frekt ment. :)

afoelges

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.04.2005
Antall liker
1
Helt enig, et fornuftig kategorivalg, og dette skal vi opprette.

Mvh
Høvdingen
Glimrende! Ser frem til det!

Et lite spm i den forbindelse: Er det en ide (og praktisk / teknisk mulig) å flytte de nyeste topicene som klart hører hjemme i denne kategorien over dit? Det vil i så fall gi et klart signal om hvor debatten rundt dette i hovedsakskal foregå, og det vil også gi kategorien en 'flying start' med en del innlegg fra dag 1. Hva tror dere?

BTW: Hva skal barnet hete?

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Antall liker
2
Er dette noe som kommer snart, eller må vi vente på det nye forumet?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Egen kategori for PC er satt opp.

Topp Bunn