Egen avdeling for hodetelefoner/bærbar lyd?

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
Hei! Hva med et eget forum/avdeling for hodetelefoner og bærbar lyd? Jeg har hengt en del på forumet head-fi.com i det siste, og det finnes MYE spennende produkter og godlyd i hodetelefonsegmentet. Både store tradisjonelle klokker, så vel om i-øret-monitorer (IEMs). De bærbare kildene blir bare bedre og med større plass, og det lages stadig flere og mer "high end"-varianter av både bærbare og stasjonære hodetelefonforsterkere. Sjekk f.eks. Ray Samuels Audio.

Det beste med dette segmentet at topproduktene her er å få tak i til en brøkdel av hva man vanligvis bruker på et tradisjonelt stereoanlegg. Sennheiers toppmodeller HD650 koster f.eks. snaue tre høvdinger her i landet. Kilder og forsterkere ligger på rundt det samme eller billigere. Hva sier Høvdingen?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Høvdingen sier nei.

JensL

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2003
Antall liker
9
Sted
Akershus
Buuuh....hiss...!
:)

Jeg er enig med Fush, det hadde vært på sin plass med en egen avdeling for hodetelefoner og bærbar lyd generelt.
Denne delen av hifi-verdenen blir altfor ofte oversett her til lands.

Mye artig utstyr her, og hodetelefoner gjør hifi-lyttingen mer tilgjengelig når madammen ikke er helt enig i lydnivå eller musikktype. ;-)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.464
Torget vurderinger
2
Mitt forrige svar var litt kortfattet, men jeg har ikke noen tro på at en slik kategori ville inneholde mer enn 5-10 tråder, og da kan det like gjerne diskuteres under Hifi Generelt.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Høvdingen skrev:
Mitt forrige svar var litt kortfattet, men jeg har ikke noen tro på at en slik kategori ville inneholde mer enn 5-10 tråder, og da kan det like gjerne diskuteres under Hifi Generelt.
Søk i uke 10 (primo mars) 2011 viste at det er veldig mange hodetelefontråder på Hifisentralen, og mange av dem har alt annet enn selvdokumenterende titler:

Søk på Hifisentralen i uke 10 gav:
hodetelefon 6 sider
hodetelefoner 15 sider
hodetelefonforsterker 7 sider

Disse tre søkeordene fanger neppe alle tråder, Hifisentralens søkemekanisme er ikke helt super og det er opprettet nye hodetelefontråder etter uke 10.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.080
Torget vurderinger
1
Jeg synes faktisk at rør fortjener egen kategori. Det i motsetning til hva jeg mente før.

clabbe

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2008
Antall liker
273
Sted
indre øst
Torget vurderinger
17
Enig med trådstarter. Det hadde vært fint om head-fi kunne fått sin egen kategori.

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
566
Sted
Bergensregionen
Jeg kryssposter dette innlegget fra hodetelefontråden her.

Vidar P skrev:
CDWMcInSpots skrev:
Trådstart med spørsmål om egen hodetelefonkategori:
Dazed skrev:
Hadde det ikke vært kjekt med en egen forumkategori for head-fi? (og evt. portabel lyd.)

Det er jo et ganske omfattende emne, mener jeg, og interessen finnes jo åpenbart.
noruego skrev:
Kom det forresten noe svar fra Høvdingen(e) på spørsmålet i tittelen på denne tråden?
Loevhagen skrev:
Det har kommet noen signaler fra moderatorhold om at det er muligheter for en hodetelefonkategori i HFS3.
Jeg pleide å synes at hodetelefoner ikke er noe vanligere enn f.eks høyttalere, og da blir det unaturlig med en egen kategori. Deres aktivitet her har iallefall gitt meg noe å tenke på, og vist meg at det går godt an å se headfi som en egen retning innen hifi; og jeg har skiftet mening. Nå er jeg også tilhenger av egen kategori for headfi. Man takker for engasjement, det smitter.

M

Morpheus

Gjest
Som mangeårig bruker av hifisentralen må jeg faktisk si at jeg savner en egen avdeling for hodetelefon-relatert utstyr. Enda mer mangfold her inne er vel bare av det gode :).

Hilsen en ellers meget godt fornøyd forumbruker.

PS: Det kan nok hende Høvdingen har rett i at det kansje ikke blir så mange tråder, men de kan til gjengjeld bli lange og gode :).

Topp Bunn