Forsterkere Effektforsterker tips til Klipsch RF7 mk2

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Skal kjøpe meg et stereo effektrinn til RF7 mk2 og trenger litt hjelp..
Preampen min er Yamaha cx-a5000 ht prosessor.
Pr nå står valget egentlig mellom Dynamic precisison dpa 6.0p og Primare A32 som jeg kan kjøpe brukt.
Noen som har en formening om hvilken av disse vil matche RF7 ene best?
 

chris33

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.02.2011
Innlegg
166
Antall liker
31
Sted
Østlandet

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Innlegg
4.315
Antall liker
1.173
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hadde RF7 mk1 og den stilte veldig strenge krav til effektforsterkeren. Selv om høyttalerne er følsomme så trenger de strøm pga av de paralellkoblede bassene. Dernest måtte forsterkeren være veldig god i 1W og under for å holde ut lyden når jeg spilte lavt. Så; kraftig og strømsterk samt god i 0,1 - 1W området.
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Rf7 ene er nok ennå ikke spillt inn, men med min integra research rda 7 i bi i amp ble det litt tamt, den skal gi da 300w til hver ht og er en voldsom amp,og det var flott i mellomtone og diskant men manglet noe i bunn. Handlet en Den Dp 6.0p i dag og det ble veldig til liv i Rf7 ,mye mer trøkk og kontroll,men litt mye energi i øvre mellomtone og diskant(kan ha noe med at Ht ikke er spillt inn.? )
Det bør sies at dette er en del av nedskalering av stue annlegg fra Revel ultima saloon så er kanskje litt bortkjemt på helhet i lydbilde...liker godt RF7 ,men noe mangler.,
mulig jeg tar tipset om rør, evt en rør pre .fullt rør en utfordning er uaktuelt mtp småbarn løpende rund:) Får kanskje la DP 'n spille inn RF7'ene før jeg gir opp klipsch igjen..( Mange klipsch igjennom årene ,men de kommer alltid inn igjen:)
Setter pris på alle innspill for å få RF7 mk2 til å synge..
 
Sist redigert:

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Alltid innteressert i slikt.. Jeg bor på skedsmo Akershus. Du kan sende meg pm om detaljer så kan jeg kontakte deg..
 

John_Harald

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2002
Innlegg
4.039
Antall liker
1.831
Sted
Sørumsand
Torget vurderinger
5
Fullt røroppsett i stua med små barn går veldig bra. De tar kun på rørene en gang.. Har hatt rørforsterkere stående ubeskyttet i stuen, rørene og guttungen lever enda.
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Jeg kjører den nye Peachtree 150 på mine RF-7 II, og det spiller overraskende bra og med bare 150w. Men det er en effekt du søker.
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Ja det er ren 2 kanals effekt som passer RF7 ene jeg søken etter. Kjøpte en Dynamic precision 6.0p i går og den gir absolutt nok effekt. Saken er at på RF7 virker den ikke som en spesielt god match fra mellomtone og opp.. Det låter bedre i dag en i går,men er ennå ikke i mål føler jeg mtp effektforsterker.. Integraen spillte også bra i bi amp,men den var motsatt av DP,den var meget bra i øvre register,men holdt ikke helt bassene i sjakk. Så en mellomting mellom integraen og DP hadde vært noe:) vanskelig dette her..
 

yngvejos

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.09.2010
Innlegg
1.948
Antall liker
1.312
Hva med å rive ut delefilteret, koble på en minidsp og to effektforsterkere og stille lyden som du vil ha den? Vil tro det blir en mye mer effektiv løsning enn å lete etter den perfekte forsterker.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Har det for meg at Coda kan være noe å teste ut på RF-7.
Mer enn nok effekt, stor strømforsyning og en lydsignatur som burde fungere veldig bra.
 

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Hmm. Coda har jeg aldrig sjekket ut før. Får sjekke ut hva som er på bruktmarkedet,sitter nå med 2 effektamper så noe må selges før jeg handler nytt igjen.. Med et tregt bruktmarked kan jeg inke bare fortsette å handle og regne med å selge inne kort tid.. Demontere relativt nye høyttalere er ikke på listen:) Er jo mål mtp bass/mellombass men er litt vel energisk i topp som ikke var tillfelle med integraen..
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Er vel en Coda TS effektforsterker ute på brukten.
Har du råd, er det ikke så mange effektforsterkere i det prisleiet som kan skilte med lignende specs.
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
22.988
Antall liker
20.122
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Hadde både Lexicon og Cary C5 på mk1 av RF7. Det fungerte veldig bra.
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.049
Antall liker
21.969
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Dette burde være enkelt... BI-Amping med DP på bassene og Integra på resten ;)
 

Janix

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2010
Innlegg
661
Antall liker
107
Beste hadde jo vært om du hadde for og effekt som var laget for hverandre, men kanskje vanskelig i ditt tilfelle :cool:
 
Sist redigert:

fraiser

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.03.2011
Innlegg
363
Antall liker
210
Torget vurderinger
10
Hehe. Må prøves. ville tro det vil bli litt forskjellig gain ute å går med tanke på 2 forskjellige amper.
Vdr. Lik pre og effekt finnes det en power amp til vx-a5000 ,men vet ikke hvor bra den er.,
 
Sist redigert:

Lundini

Medlem
Ble medlem
07.07.2008
Innlegg
32
Antall liker
31
Kjøp den største mcintoshen du har råd til. Har til gode å høre noen være misfornøyd med komboen mc og klipsch. Det innbefatter meg selv og jeg har hørt en del mc og klipsch. Dyrt er det, og ikke ofte på brukten. Men verdt det.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Prøv du. De har ganske likt følsomhet.
Ganske ulik inngangsimpedanse, men ikke veldig tung last noen av dem.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Du trenger en forsterker som er i stand til å levere en god del effekt, med en godt dimensjonert strømforsyning i ryggen. Gjerne en som er litt varmtklingende, siden det passer bra med toppen i Klipch-ene.

En svær Mac hadde sikkert vært moro, ja. Evt en EC AW250, to stk Abrahamsen V4.0UP. ...Og Primare A32 høres jo ut til å være glimrende, men jeg har ingen erfaring med Primare selv. Det jeg har hørt om de mindre modellene tyder på at det burde bli bra.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Kjøp den største mcintoshen du har råd til. Har til gode å høre noen være misfornøyd med komboen mc og klipsch. Det innbefatter meg selv og jeg har hørt en del mc og klipsch. Dyrt er det, og ikke ofte på brukten. Men verdt det.
Enig. RF7 med stor/e mcintosh låter ikke akkurat dårlig.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Jeg brukte 2 stk Hegel p30 med Parasound p5, og det lått fett!! Ihvertfall i mine ører..
 
H

hifierik

Gjest
Jag använde Bladelius Balder och det gjorde sitt till på de båda 10:eek:rna :). Det vibrerade i väggar och fönsterrutor. Kombinationen med RF7-MK2 var kanske inte helt "hifi-korrekt", men det var otroligt roligt att lyssna på musik och se på film och det ska det kanske vara?
 
Topp Bunn