Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x350,5

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

...gjorde meg også tanker om at romkorreksjonsenheten måtte jobbe overtid her. Vel, jeg sier nå bare hva jeg hørte. det verste var at i nedredelen av frekvensomådet ble det mer "buldring" og mindre definisjon. Egentlig stikk i strid med hva man kunne forvente.

Kunne ikke drømme om å dømme høyttalerne etter hva jeg hørte på denne demoen.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Hadde en "privat" demo på fredagskvelden - lettere bedugget - og virkelig koste oss med romkorreksjon. Jeg var i starten "naii - skeptisk" , men skeptismen ble satt i skyggen når dette ble demonstrert. Satt akkurat der microfonen var plassert.
Det var imidlertid umulig å få noe godt resultat når det var mye støy i rommet og/eller "Noen" spilte for full musikk i rommet ved siden ;-)
Men når det var stille der og i rommet forøvrig funket dette som bare fy.
Ved denne "privat demoen" så kom det fram ypperlig musikk og lyd, kanskje den beste på messa etter min mening.

Kan opplyse at natt til Søndag så skjedde det noe med romkorreksjonsenheten. Den virket ikke tilfredsstillende (mulig microfon problem) og jeg vet ikke om det ble fikset opp i.

Døra til det demorommet kunne ikke låses, og det kunne se ut som om noen har vært litt brutal kanskje med utstyret som var utstilt og kanskje strekt i noen ledninger.
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ja romkorreksjon er sikkert bra, men sånne ting vil jeg teste i stua før jeg kjøper det.. :)

Men da drar jeg til oslo i morgen å hører på CJ sa350.. Og en tur opp på lyric for å høre på bryston 4bsst el hva den heter.. Så får vi se hva det blir..

Er jo så ufattelig mye å velge i den prisklassa der da..

Men skal nå ihvertfall høre..
 

Accuphase

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.03.2005
Innlegg
103
Antall liker
5
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Hvis du skal til Lyric, sjekk også ut Accuphase P-3000 som står på demo. Ta deg eventuelt en tur til Hifi huset i Bærum og se på Chapter couplet.

Helge
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ja det skal jeg gjøre.. Takk for tips..

Kommer til å ta toget, så blir nok ikke bærum på denne turen, men takk for forslag.. :)
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.782
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

du har plukket ut meget kompetente kandidater, vegarron.
tror du blir en fornøyd mann uansett hva valget faller på.

både cj 350sa (janhella) og pass 350.5 (viking) ligger på bruktbørsen nå, og der har du to gyldne muligheter. lykke til!
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ja de er alle helt sikkert mer enn bra nok.. ;)

Men må nesten bare lytte til de før jeg slår til..
Men altså, frekvensområdet på forsterkere, ser at passn går til 100khz og CJ går vel til 20khz...

Jeg vet at vi ikke hører mer enn max 20khz, men det er det med over og undertoner som får oss til å legge merke til noe i musikken.. Noen som har noe peil på dette..?

Vil sikkert bli fornøyd uansett hvem jeg velger vil jeg tro ja.. ;)
 
K

kbwh

Gjest
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ikke se på specs. Hør på musikken. Lykke til.
 
J

Janpe

Gjest
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Men må nesten bare lytte til de før jeg slår til..
Men altså, frekvensområdet på forsterkere, ser at passn går til 100khz og CJ går vel til 20khz...

Jeg vet at vi ikke hører mer enn max 20khz, men det er det med over og undertoner som får oss til å legge merke til noe i musikken.. ;)
Dette utsagnet vitner vel om at du trenger all den hjelp du kan få!
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Dette utsagnet vitner vel om at du trenger all den hjelp du kan få!
Dette var jo opplysende, positivt og behjelpelig? Men det er jo fortærende at mannen vurderer noe som ikke forhandles av Peter Djordjevic?
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Sorry for at jeg formulerer meg ganske feil noen ganger her.. Virkelig ikke meningen.. men du skjønte vel hva jeg mente med det janpe? Eller har vi en dårlig dag i dag kanskje?
 
J

Janpe

Gjest
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Dette var jo opplysende, positivt og behjelpelig? Men det er jo fortærende at mannen vurderer noe som ikke forhandles av Peter Djordjevic?
Vel, sagt i halv spøk. Jeg er sikker på at begge (og andre) alternativer er utmerkede forsterkere. For meg kan han kjøpe hvasomhelst, er i motsetning til mange andre helt likegyldig overfor andres utstyr og innkjøp.
 
J

Janpe

Gjest
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Sorry for at jeg formulerer meg ganske feil noen ganger her.. Virkelig ikke meningen.. men du skjønte vel hva jeg mente med det janpe?  Eller har vi en dårlig dag i dag kanskje?
Som sagt;
Begge alternaitiver er sikkert utmerket. Mitt "lille spark" er vel egentlig ment som et spark til alle som tror og mener så mye innen denne hobbyen. Selvsagt er CJ og Pass veldig gode forsterkere, som Burmester, Krell; Edge etc. Matching og smak........

Lykke til.
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Vel, sagt i halv spøk. Jeg er sikker på at begge (og andre) alternativer er utmerkede forsterkere. For meg kan han kjøpe hvasomhelst, er i motsetning til mange andre helt likegyldig overfor andres utstyr og innkjøp.
:)
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.313
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ja de er alle helt sikkert mer enn bra nok..  ;)

Men må nesten bare lytte til de før jeg slår til..
Men altså, frekvensområdet på forsterkere, ser at passn går til 100khz og CJ går vel til 20khz...

Jeg vet at vi ikke hører mer enn max 20khz, men det er det med over og undertoner som får oss til å legge merke til noe i musikken.. Noen som har noe peil på dette..?

Vil sikkert bli fornøyd uansett hvem jeg velger vil jeg tro ja..  ;)
Jeg synes dette er et høyst berettiget spørsmål. Det er mange forhold som spiller inn her. For det første hva målingene viser:
Er de begge oppgitt med for eksempel +0/-0,5dB eller er den ene oppgitt innenfor +/-3dB?

Det tallene ikke sier noe om er om det er signalbåndbredde eller effektbåndbredde. De sier eller ikke noe om hvordan forsterkeren oppfører seg ved 20kHz.

Konklusjonen blir vel egentlig at tallene sier ingen ting i praksis. Det er forøvrig få som hører så mye over 17kHz at de kan registrere et avvik på 3dB over denne frekvensen. Det gjelder både overtoner og grunntoner.

Husk også på at det meste du spiller av er CD eller DVD, og de går så visst ikke over 20kHz.
 

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
18.313
Antall liker
16.394
Sted
Østfold
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Ja romkorreksjon er sikkert bra, men sånne ting vil jeg teste i stua før jeg kjøper det..  :)

Men da drar jeg til oslo i morgen å hører på CJ sa350.. Og en tur opp på lyric for å høre på bryston 4bsst el hva den heter.. Så får vi se hva det blir..

Er jo så ufattelig mye å velge i den prisklassa der da..

Men skal nå ihvertfall høre..
Selvsagt må du teste det, men om du får satt det opp riktig så kommer den nok aldri ut av stua di igjen før du skal bytte den ut med en ny romkorreksjonsenhet en gang i fremtiden.
 

epicurus

Bransjeaktør
Ble medlem
31.05.2004
Innlegg
195
Antall liker
7
Torget vurderinger
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Dette var jo opplysende, positivt og behjelpelig? Men det er jo fortærende at mannen vurderer noe som ikke forhandles av Peter Djordjevic?
\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Så vidt jeg forstår, er Vegarron kun ut etter en brukt løsning.dvs. det spiller ingen rolle for alle forhandlerne, hva han velger til slutten. Forhåpentligvis får han noe som han er fornøyd med.

mvh
 

Vegarron

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.10.2006
Innlegg
55
Antall liker
0
Re: Effekt til T+A TCI2E.. CJ 350sa eller pass x35

Nja, brukt hos forhandlere, demo, innbytte.. feks..

Da er jeg hjemme igjen fra en lytterunde.. :)

Først gikk turen til lyric og bryston 4bsst.. Jeg kjenner jo ikke ht som ble spilt på, men mellomtonen var ikke min smak der.. Det er derfor veldig vanskelig å dømme forsterkeren mtp på ukjente ht, men det var skikkelig driv å nok power der..

Så tok jeg en kjapp tur innom hificenter kjeden.. Jbl array saken med hegel h4 eller hva den het, med cd spiller til 500k.. Veldig fin lyd, bortsett fra at jeg syns det hørtes ut som det var noe veldig galt i toppen på ht.. Det skurra på lavt, og på høyt volum.. Men ved normalt volum hørte jeg ikke noe.. merkelig..

Så ohfc, CJ på summit, det fungerte veldig bra.. Dro summit uten prob, men jeg kjenner jo som sagt ingen av ht særlig godt.. Men CJ hadde bra med krefter så det sku ikke være noe prob der.. Så nå må jeg bare klarne hodet for å greie å summere litt.. Mange bra låter å fordøye... :)
 
Topp Bunn