Effekt til Dynaudio Confidence C2?

Loevhagen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.08.2005
Antall liker
1.047
Sted
L -> her <- H
Torget vurderinger
3
Har i dag Lyngdorf TDAI2200 A/D RP til et par Dynaudio Confidence C1, og matchen er er veldig god. MEN; vurderer å pensjonere C1 til surround og ha C2 som fronter. Vil TDAI2200 være "godt nok" eller bør jeg satse på noe annet?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Dersom du liker lydsignaturen slik den er burde jo Lyngdorf funke effektmessig om ikke du har veeeldig stort rom da. Har opplevd C2 på Bladelius Thor som ikke er så kraftig som din (på papiret ihvertfall) og selv om ikke det var spesielt spennende var det ikke åndenød. Har selv spilt med 2x50 Naimwatt på Contour S5,4 og det låt også meget skapelig i et rom på under 20kvm. Prøv da vel!

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Antall liker
2.501
Torget vurderinger
13
Vet Sim Audio er glade i å bruke Dynaudio HT på sine produkter, har selv ikke hørt kombinasjonen.

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Antall liker
351
Torget vurderinger
2
Har selv hørt testet C2 sammen med Hegel H4. Dette spilte meget bra, en høyttaler som jeg selv ønsker å eie en gang. C2 er en høyttaler som trenger forsterker med god kontroll og mye effekt.
Eller prøv også Companiet Aw250 eller Aw400. Eller Mc402 kan også være meget bra.

Høyttaleren trenger god elektronikk, så ikke spar der. Da kan du like gjerne kjøpe andre høyttalere.

M

Medlem 1792

Gjest
Jeg har nå en Hegel H200 forsterker som ikke har noe problemer med å drive mine Dynaudio Contour S3.4, med rette kabler så er lyden helt etter min smak.
Det hadde vært interessant å høre om noen har hørt Dynaudio C2 på denne H200 forsterkeren og eventuelt hva inntrykket ble.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Tror ikke C2 er spesielt værre og drive enn Cont S3,4 rent elektrisk MEN Confidence har endel kall det skjulte kvaliteter som ikke blir tilgjengelig med hva som helst av utstyr. Jo bedre jo bedre selvsagt. Ofte kan det bli dyrt å avdekke alle lag av vellyd som ligger i Conf. serien. Personlig vil jeg igjen gå for Cont. S5,4 neste gang jeg får rom til slikt. Tror ikke jeg har eid noe bedre, og passer bra til min lommebok vedr matchende elektronikk. Mye mer engasjerende lyd pr krone ift C2 vil jeg påstå, lettere å få til. Dersom man vil i kast med et virkelig rasedyr fra Conf. serien står det et sett C5 på tyske Audiomarkt. Får man til dem er det bare å lene seg tilbake. Et medlem i lauget vårt har klart dette mesterstykket med kløkt, fornuft og egeninnsats uten å selge kjerring og biler. DET låter det! ;D

A

AK27

Gjest
Er enig i at contourserien er lettere å få til. På den annen side er det klart at confidenceserien er bedre. Så om han allerede eier et par C1 og er rimelig fornøyd så ser jeg ingen grunn til å styre unna C2, det inntrykket jeg har er at det er en kjempemessig høyttaler.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
Vil dessuten mene at C2 fungerer bedre i et mindre rom enn Contour 5.4. Tror du var litt heldig mht. skråvegger Guru, det låt jo veldig bra med dine.

Prøvde mine C2 i både stort og lite rom, har også hatt C1, C3 og Contour 3.4 i samme lille rommet. C2 er en nydelig høyttaler, men passet ikke min lytteavstand og lyttevaner. Confidenceserien skal ha betydelig flatere impedansekurve enn Contour og er således også en lettere last for forsterkeren, selv om den ikke er spesielt følsom.

Ville ikke anbefalt en for "kjapp og klinisk" transistor AB-sak, ut fra egne preferanser. Confidence-diskantene er betydelig friskere og åpnere i lyden og her kan man matche seg vekk fra musikaliteten med feil amp.

Heppla

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
C2 er en nydelig sak, ikke misforstå! ;) Selvsagt en naturlig oppgradering fra c1 som også jeg har hatt parallelt med S5,4 og som låter helt fantastisk. Slo meg allikevel til ro med 5,4 grunnet "trøkket" som jeg ville ha som C2 heller ikke har. Ihvertfall ikke med den "normale" elektronikken jeg hadde da. Må opp i C4 da..... ::)

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
7.162
hifiguru skrev:
C2 er en nydelig sak, ikke misforstå! ;) Selvsagt en naturlig oppgradering fra c1 som også jeg har hatt parallelt med S5,4 og som låter helt fantastisk. Slo meg allikevel til ro med 5,4 grunnet "trøkket" som jeg ville ha som C2 heller ikke har. Ihvertfall ikke med den "normale" elektronikken jeg hadde da. Må opp i C4 da..... ::)
Misforsto ikke;) Var helt enig med dine valg i den situasjonen, S5.4 er satans bra men det kan vel bli litt mye input i lave frekvenser om man er uheldig med rommet? Både S3.4 og C2 fyller en vanlig stue med mer enn nok trykk der den HAR bass. S5.4 og sikkert også C4 har mer kontraster og kontroll nedover, ingen tvil om det.

S5.4 har jo også diskantelementet fra Confidenceserien, og spiller derfor åpnere og luftigere enn 3.4.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
emokid skrev:
hifiguru skrev:
Misforsto ikke;) Var helt enig med dine valg i den situasjonen, S5.4 er satans bra men det kan vel bli litt mye input i lave frekvenser om man er uheldig med rommet? Både S3.4 og C2 fyller en vanlig stue med mer enn nok trykk der den HAR bass. S5.4 og sikkert også C4 har mer kontraster og kontroll nedover, ingen tvil om det.

S5.4 har jo også diskantelementet fra Confidenceserien, og spiller derfor åpnere og luftigere enn 3.4.
Vel, var vel AK27 jeg mest skrev til, du og jeg står vel såpass likt i DA fanklubben at det ikke er rom for misforståelser. :D. Det med diskantelementet skaper en markant differanse mellom 3,4 og 5,4, og C2 har attpåtil to av dem! Allikevel er det 5,4's dedikerte mellomtoneelementet som løfter totalen vesentlig IMO :)

Topp Bunn