Har i dag Lyngdorf TDAI2200 A/D RP til et par Dynaudio Confidence C1, og matchen er er veldig god. MEN; vurderer å pensjonere C1 til surround og ha C2 som fronter. Vil TDAI2200 være "godt nok" eller bør jeg satse på noe annet?
Misforsto ikkehifiguru skrev:C2 er en nydelig sak, ikke misforstå!Selvsagt en naturlig oppgradering fra c1 som også jeg har hatt parallelt med S5,4 og som låter helt fantastisk. Slo meg allikevel til ro med 5,4 grunnet "trøkket" som jeg ville ha som C2 heller ikke har. Ihvertfall ikke med den "normale" elektronikken jeg hadde da. Må opp i C4 da..... :
![]()
Vel, var vel AK27 jeg mest skrev til, du og jeg står vel såpass likt i DA fanklubben at det ikke er rom for misforståelser.emokid skrev:Misforsto ikkehifiguru skrev:C2 er en nydelig sak, ikke misforstå!Selvsagt en naturlig oppgradering fra c1 som også jeg har hatt parallelt med S5,4 og som låter helt fantastisk. Slo meg allikevel til ro med 5,4 grunnet "trøkket" som jeg ville ha som C2 heller ikke har. Ihvertfall ikke med den "normale" elektronikken jeg hadde da. Må opp i C4 da..... :
![]()
Var helt enig med dine valg i den situasjonen, S5.4 er satans bra men det kan vel bli litt mye input i lave frekvenser om man er uheldig med rommet? Både S3.4 og C2 fyller en vanlig stue med mer enn nok trykk der den HAR bass. S5.4 og sikkert også C4 har mer kontraster og kontroll nedover, ingen tvil om det.
S5.4 har jo også diskantelementet fra Confidenceserien, og spiller derfor åpnere og luftigere enn 3.4.