Effekt forsterker til Martin Logan, max 30.000

ole

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.01.2004
Antall liker
155
Sted
Bærum
Ja, CLS er en av de verste mht impedans, spesielt om det er den gamle versjonen som ikke heter CLS Z

mvh Ole

Har hørt om flere EC'er deriblant 180 watteren som brant opp, parret med ML CLS.
CLS'en er kanskje den vanskeligste av ML høyttalerene for alt jeg vet. Og det er mulig de AW180 som ble testet rett og slett ikke hadde dagen ;-)

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.778
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Har hørt om flere EC'er deriblant 180 watteren som brant opp, parret med ML CLS.
CLS'en er kanskje den vanskeligste av ML høyttalerene for alt jeg vet. Og det er mulig de AW180 som ble testet rett og slett ikke hadde dagen ;-)
Dette vet jeg har skjedd med AW250 også... så tror ikke "dagen" utgjorde så mye... heller dimensjon på innmaten ;)

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.800
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Jepp det var AW250 som var den andre modellen. Mens 60 watteren klarte et par cls 2z til en viss grad :eek:

R

Ronny_D

Gjest
Skal drive 80-20.000 hz, prioriterer da en forsterker som har rette klangen i toppen. Hva bruker ML i Summit?
Regner med denne forsterkeren har fokus på bass.
AR er det sagt, og ikke den største heller!

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
EC AW 180 er jo sinnsvak på stemmer... og trekker glatt 0.5ohm.
Ooooops! Ikke 0,5 ohm til AW-180/250. Dette er "Instant kill"!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Ooooops! Ikke 0,5 ohm til AW-180/250. Dette er "Instant kill"!

hehe, det tror jeg på.
hadde en aw100 dmb for mange herrens år siden. spilte på et par greie mission høyttalere. forsterkeren klippet bare man spilte alf prøysen på moderat nivå.

B

brand-x

Gjest
Hei balleklorin !

Som EC eier og EC patriot må jeg fraråde å tenke på nevnte aw180 eller aw250 til ML. Det fungerer heller dårlig. Nok engang anbefaler jeg hi-fi stasjonens CJ, og den er heller ikke videre vanskelig å selge. Krellen som ble anbefalt er nok et bra alternativ men jeg mener bestemt du vil like klangen i CJ`n bedre til nevnte høytaler og CJ`n er 6mnd`r gammel hvis jeg ikke husker feil og da med garanti gjeldende fremdeles.

mvh
brand-x

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
1
Det endte der det begynte, kjøpte en litt brukt Rotel RB-1090, og førsteinntrykket var meget bra.

Fikk mange anbefalninger på et internasjonalt ML forum om kombinasjonen ML / Rotel.

Fant også ut at de forsterkerne jeg VIRKELIG hadde lyst på koster nærmere 40.000, så jeg får eventuelt oppgradere om en stund.

En annen faktor er at jeg bruker Denon AVR 3805 som preamp, og da er det kanskje bortkastet å legge for mye penger i et slutt trinn før jeg får meg en Wadia CD spiller til musikk som kan kjøre direkte balansert rett i slutt-trinnet.

Takk for alle råd og tips, det har vært til stor hjelp i prosessen.

mvh BK

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Det endte der det begynte, kjøpte en litt brukt Rotel RB-1090, og førsteinntrykket var meget bra.

Fikk mange anbefalninger på et internasjonalt ML forum om kombinasjonen ML / Rotel.

Fant også ut at de forsterkerne jeg VIRKELIG hadde lyst på koster nærmere 40.000, så jeg får eventuelt oppgradere om en stund.

En annen faktor er at jeg bruker Denon AVR 3805 som preamp, og da er det kanskje bortkastet å legge for mye penger i et slutt trinn før jeg får meg en Wadia CD spiller til musikk som kan kjøre direkte balansert rett i slutt-trinnet.

Takk for alle råd og tips, det har vært til stor hjelp i prosessen.

mvh BK
fornuftig valg.
gratuelerer.

Topp Bunn