Forsterkere Effekt forsterker avantgarde duo

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.923
Antall liker
2.507
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
Hjælp! Har fått i hus ett par avantgarde duo (omega) og driver og tester litt forskjellige forsterkere. Rør forsterkeren min i triode drift syntes jeg fungerer ganske ok. Litt slapp i bassen. Har testet 300b, omtrent det samme. Prøver nå en hybrid musical fidelity 100watt klasse A og det er ren dynamikk med stram bass. Denne er bare lånt. Så lurer på event hva jeg skal få tak i ? Er disse dynamic precision ok? Dynamikk, stram bass og varm i topp? Eller kan feks en electrocompaniet aw120 være ok? Er ute etter dynamikk, stram bass og en «varm» diskant. Kjekt å ha en forsterker ekstra som kan byttes med rør sånn innimellom😊
 

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.235
Antall liker
6.368
Klasse A transistor. Har alltid foretrukket det på horn, og har erfaring med både delvis aktive Avantgarde og større hornsystemer.
Accuphase og First Watt er nobrainere til slikt.
 

zikraaudio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2009
Innlegg
478
Antall liker
1.283
Sted
Danmark Jyllinge
Torget vurderinger
1
En god velkonstrueret Single ended triode forstærker vil altid lyde bedst på følsomme horn systemer det er en no brainer
Selv Nilson Pass indrømmer dette :cool: lyt du til en masse forskeligt Hygge fra DK
 

Pål gundersen

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2020
Innlegg
1.923
Antall liker
2.507
Sted
Østfold
Torget vurderinger
7
En god velkonstrueret Single ended triode forstærker vil altid lyde bedst på følsomme horn systemer det er en no brainer
Selv Nilson Pass indrømmer dette :cool: lyt du til en masse forskeligt Hygge fra DK
Enig det men det blir mere dynamikk og strammere bass med klasse A transistor. Hvertfal den jeg låner nå😊
 

mohrup

Medlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
45
Antall liker
207
Torget vurderinger
3
Har hatt Avantgarde Duo Omega selv. Anbefaler et set-up der du kjører direkte til bassene fra forforsterker og til en single ended rørforsterker for hornene. Jeg bruker SPL Elector på tilsvarende måte. Da får du stram og dynamisk bass og magien med rør oppover. Nivå tilpasning gjøres med volumen på subbene.
 
Topp Bunn