eFaktura???

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Jeg har i det siste begynt å motta mail med avsender eFaktura (efakturavarsel@bbs.no) om at nye fakturaer ligger til forfall i min nettbank. Det gjelder seriøse aktører som feks NetCom, men som jeg aldri har hatt noe kundeforhold til. I tillegg kommer mailene på en mailadresse jeg ikke oppgir til hvem som helst og kan ikke huske at jeg noen gang har oppgitt denne ved internettkjøp eller lignende. Jeg finner de heller ikke igjen i noen av fakturaene nettbankene?

Har noen andre opplevd lignende? Er dette bare spam/svindel? Jeg synes avsenderadressen ser OK ut og vil jo helst ikke havne i noen form for inkassosak...

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Jeg benytter efaktura ganske mye, og får alle varslene fra den adressen du oppgir. Har aldri hatt problemer. Men du skriver jo at det er snakk om regninger fra firmaer du ikke har noe forhold, og at du finner ikke finner fakturaene i nettbanken din, så det er tydelig at noe er feil. Kanskje avsenderen har blandet epost-adresser eller noe sånt. På meg virker virker "betalingsvarsel@bbs.no" seriøse. Har ikke sjekket, men det er vel mulig å kontakte dem på telefonen for å få ryddet opp?

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.742
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Fant BBS kundeservice 08989. Ring gjerne Netcom som foreslått, men jeg ville også prøve BBS siden du får fakturaer fra andre enn Netcom.

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
En eller annen fjott har sannsynligvis hatt fingertrøbbel når han la inn epostadressen i nettbanken.

At slikt går ann er egentlig en uting som nettbankene burde ta tak i.

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
OK. Da er det iallefall ikke noe spam. Jeg må forsøke å ordne opp da..

Takk for tips :)

Topp Bunn